Objektivy s pevným ohniskem Zeiss
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
ZEISS Batis 18 mm f/2,8 pro Sony E
- Super širokoúhlý objektiv s rychlým AF a OLED displejem - a stejnou obrazovou kvalitou...
- Ohnisková vzdálenost: 18 mm
- Světelnost pevného objektivu: 2,8
ZEISS Batis 40 mm f/2 CF pro Sony E
- pevná ohnisková vzdálenost 40 mm
- světelnost f/2
- objektiv pro full frame Sony bezzrcadlovky
ZEISS Loxia 35 mm f/2 pro Sony E
- 35 mm ohnisková vzdálenost
- f/2,0 světelnost
- 52 mm filtry
ZEISS Batis 135 mm f/2,8 pro Sony E
- první 135 mm AF objektiv na full frame Sony
- výmečný poměr velikosti/hmotnosti a kvality
- prakticky vyloučené barevné vady, chromatická aberace čoček v skupinách
ZEISS Batis 25 mm f/2 pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 25 mm
- Rozsah clon: f/2 – f/22
- Opt. konstrukce (členy/skupiny): 10/8
ZEISS Touit 12 mm f/2,8 pro Sony E (APS-C) - předváděcí kus
- Ohnisková vzdálenost: 12 mm
- Rozsah clon: f/2,8 – f/22
- Optická konstrukce: 11/8
ZEISS Touit 32 mm f/1,8 pro Sony E (APS-C)
- Ohnisková vzdálenost: 32 mm
- Rozsah clon: f/1,8 – f/22
- Optická konstrukce: 8/5
ZEISS CP.3 15 mm T2,9 Distagon T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,9
ZEISS CP.3 135 mm T2,1 Sonnar T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 100 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 18 mm T2,9 Distagon T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,9
ZEISS CP.3 100 mm T2,1 Close Focus Planar T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 70 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.2 35 mm T1,5 Super Speed Distagon T* E-mount
- 35 mm ohnisková vzdálenost (39° zorný úhel)
- Vysoká světelnost T1,5 (maximální clona T22)
- Full frame – plné pokrytí pole 24x36 mm
ZEISS CP.3 85 mm T2,1 Planar T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 100 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 50 mm T2,1 Planar T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 45 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 35 mm T2,1 Distagon T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 28 mm T2,1 Distagon T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 24 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 25 mm T2,1 Distagon T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 26 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 21 mm T2,9 Distagon T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 24 cm
- Světelnost objektivu: f/2,9
ZEISS CP.2 50 mm T1,5 Super Speed Planar T* MFT-mount
- 50 mm ohnisková vzdálenost (28° zorný úhel)
- Vysoká světelnost T1,5 (maximální clona T22)
- Full frame – plné pokrytí pole 24×36 mm
ZEISS Loxia 21 mm f/2,8 pro Sony E
- světelnost f/2.8
- ohnisková vzdálenost 21 mm
- speciálně navržený pro Sony a7, kompatibilní se všemi Sony E-mount bajonety
ZEISS Loxia 85 mm f/2,4 pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Rozsah clony f/2.4 - f/22
- Počet členů/skupin 7 / 7
ZEISS Loxia 25 mm f/2,4 pro Sony E
- kompaktní celokovová konstrukce plnoformátového objektivu
- světelnost f/2,4
- pro bajonet Sony E (FE)
ZEISS Batis 85 mm f/1,8 pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 85 mm
- Rozsah clon: f/1,8 – f/22
- Opt. konstrukce (členy/skupiny): 11/8
ZEISS Touit 12 mm f/2,8 pro Sony E (APS-C)
- Ohnisková vzdálenost: 12 mm
- Rozsah clon: f/2,8 – f/22
- Optická konstrukce: 11/8
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem Zeiss
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.