Střední formát, doplňky Mamiya
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
MAMIYA dálkové IR ovládání RS402 (645 DF+)
- Kompatibilita: Mamiya 645DF, 645 AFD, 645 DF + a ZD
- Dosah až 100 m
MAMIYA mezikroužek NA403 č.3 (645 DF+)
- Makro kroužek pro středoformátové fotoaparáty Mamiya 645 DF+
- Největší z dostupných variant - 35mm hloubka kroužku
- Plně automatický kroužek, přenáší všechny informace
MAMIYA spoušť kabelová elektrická 1 m (645 PRO TL)
Kabelová spoušť pro fotoaparát Mamiya 645 PRO TL
MAMIYA korekce světlíkového hledáčku -2D (RB/RZ 67)
Dioptrická korekce pro hledáčky středoformátových fotoaparátů Mamiya 67 řady RZ/RB.
MAMIYA Planžeta filmové kazety 120/220/135 PRO (645 PRO TL)
Kovová planžeta pro filmové kazety středoformátových fotoaparátů Mamiya M645 chrání založený film během výměny kazet před nežádoucím osvitem.
MAMIYA Krytka těla zadní (645 AFD III)
Krytka pro tělo fotoaparátu Mamiya 645 AFD III.
MAMIYA krytka objektivu 58 mm
- Přední krytka Mamiya určená pro objektivy opatřené vnitřním závitem o průměru 58
- mm
- Ochrání vaši fotografickou techniku před znečištěním a mechanickým poškozením
MAMIYA krytka hranolového hledáčku (645 PRO TL)
Krytka hranolového hledáčku pro fotoaparát Mamiya 645 Pro TL.
MAMIYA Krytka filmové kazety (645 AFD III)
Krytka filmové kazety fotoaparátu Mamiya 645 AFD III.
MAMIYA Krytka těla zadní (645 PRO TL)
- Zadní plastová krytka na tělo pro středoformát Mamiya 645DF nebo 645SF+ Medium
MAMIYA Krytka těla přední (645 AFD III)
- Přední plastová krytka na tělo pro středoformát Mamiya 645
MAMIYA krytka objektivu 67 mm
- Přední krytka Mamiya určená pro objektivy opatřené vnitřním závitem o průměru 67
- mm
- Ochrání vaši fotografickou techniku před znečištěním a mechanickým poškozením
MAMIYA LEAF krytka stěny Aptus 290F6B303 Hasselblad
Krytka digitální stěny Leaf
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Střední formát, doplňky Mamiya
Za středoformát jsou od dob analogu považovány fotoaparáty, které využívají coby záznamové medium svitkový film (120/220), případně ploché filmy. Mezi nejčastější poměry stran pak patří 6×4,5, 6×6, 6×7 a 6×9. Při porovnání s kinofilmovým políčkem jsou políčka středoformátu (6×4,5) větší více než 2,7×! Formát 6×7 je dokonce 4,5× větší. Se změnou velikosti záznamového media dochází u středoformátových a velkoformátových fotoaparátů k přepočtu ohniskové vzdálenosti objektivu.
Jsou chvíle, kdy platí, že větší je lepší. Aneb čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde.
Zcela jednoduše se dá říci, že čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde. Ale nejde jen o množství detailů, širší dynamický rozsah a barevnou škálu, ale i odlišnou hloubku ostrosti. V některých případech i možnost náklonu přední či zadní standardy. Dalším neméně důležitým faktem je velikost hledáčku či matnice (v závislosti na konstrukčním řešení daného přístroje), na které se mnohem lépe komponuje snímek. Střední a velkoformátové přístroje nabízejí fotografům tolik tvůrčí volnosti a flexibility, že záleží jen na samotném fotografovi, zda všechny možnosti využije.
Přestože jsou digitální zrcadlovky nejčastější výbavou profesionálních fotografů, nejedná se o nejvyšší metu fotografické techniky. DSLR fotoaparáty vyhovují svými pohotovými reakcemi, odolností a rozměry sportovním fotografům, reportérům i fotografům volně žijící zvěře, ale v oblastech jako je technická, reklamní, módní a portrétní fotografie, u nichž je kladen důraz na dosažení vysoké obrazové kvality, zajistí skvělé výsledky středoformátové či ještě lépe velkoformátové fotoaparáty.
V praxi se setkáme se středoformátovými přístroji ve fotografickém ateliéru i v plenéru a s velkoformátovými přístroji převážně v ateliéru, i když výjimky jsou. Například Josef Sudek nosil sklopný měchový fotoaparát po mnoha místech Prahy a dalších částech naší země. Stejně, jako jsou některá jména fotografů synonymem pro určitý styl a druh tvorby, jsou i jména, jejichž nositele si představíme s konkrétním typem fotoaparátu, tak například Helmuta Newtona a Dianu Arbus s dvouoko zrcadlovkou (přesněji s Rolleiflexem). Konstrukčně jsou středoformátové fotoaparáty řešeny různě. Mohou to být jednooké zrcadlovky se sklopným zrcátkem (např.: Pentax 67, Hasselblad), dvouoké zrcadlovky (např.: Rolleiflex, Minolta Autocord, Yashica Mat124G), dálkoměrné fotoaparáty (např.: Mamiya 7, Voigtländer Bessa III.) či stavebnicové systémy (např.: Alpa). V současné době jsou vyráběny středoformátové fotoaparáty, které je možné osadit digitální stěnou. K těm nejznámějším patří Hasselblad, Mamiya, Phase One, Pentax a Rollei.
Přepočet ohniskové vzdálenosti | |||
Formát | Širokoúhlý obj.. | Standardní ohnisko | Tele |
22,5×15 mm | 16 | 28 | 50 |
23,7×15,7 mm | 16 | 28 | 50 |
28,7×19,1 mm | 20 | 35 | 65 |
36×24 mm | 28 | 50 | 90 |
6×4,5 cm | 55 | 80 | 150 |
48×36 mm | 35 | 55 | 105 |
6×7 cm | 65 | 110 | 180 |
35 mm to 6×4,5 = 1,6× | 35 mm to 6×7 = 2× |
Za středoformát jsou od dob analogu považovány fotoaparáty, které využívají coby záznamové medium svitkový film (120/220), případně ploché filmy. Mezi nejčastější poměry stran pak patří 6×4,5, 6×6, 6×7 a 6×9. Při porovnání s kinofilmovým políčkem jsou políčka středoformátu (6×4,5) větší více než 2,7×! Formát 6×7 je dokonce 4,5× větší. Se změnou velikosti záznamového media dochází u středoformátových a velkoformátových fotoaparátů k přepočtu ohniskové vzdálenosti objektivu.
Jsou chvíle, kdy platí, že větší je lepší. Aneb čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde.
Zcela jednoduše se dá říci, že čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde. Ale nejde jen o množství detailů, širší dynamický rozsah a barevnou škálu, ale i odlišnou hloubku ostrosti. V některých případech i možnost náklonu přední či zadní standardy. Dalším neméně důležitým faktem je velikost hledáčku či matnice (v závislosti na konstrukčním řešení daného přístroje), na které se mnohem lépe komponuje snímek. Střední a velkoformátové přístroje nabízejí fotografům tolik tvůrčí volnosti a flexibility, že záleží jen na samotném fotografovi, zda všechny možnosti využije.
Přestože jsou digitální zrcadlovky nejčastější výbavou profesionálních fotografů, nejedná se o nejvyšší metu fotografické techniky. DSLR fotoaparáty vyhovují svými pohotovými reakcemi, odolností a rozměry sportovním fotografům, reportérům i fotografům volně žijící zvěře, ale v oblastech jako je technická, reklamní, módní a portrétní fotografie, u nichž je kladen důraz na dosažení vysoké obrazové kvality, zajistí skvělé výsledky středoformátové či ještě lépe velkoformátové fotoaparáty.
V praxi se setkáme se středoformátovými přístroji ve fotografickém ateliéru i v plenéru a s velkoformátovými přístroji převážně v ateliéru, i když výjimky jsou. Například Josef Sudek nosil sklopný měchový fotoaparát po mnoha místech Prahy a dalších částech naší země. Stejně, jako jsou některá jména fotografů synonymem pro určitý styl a druh tvorby, jsou i jména, jejichž nositele si představíme s konkrétním typem fotoaparátu, tak například Helmuta Newtona a Dianu Arbus s dvouoko zrcadlovkou (přesněji s Rolleiflexem). Konstrukčně jsou středoformátové fotoaparáty řešeny různě. Mohou to být jednooké zrcadlovky se sklopným zrcátkem (např.: Pentax 67, Hasselblad), dvouoké zrcadlovky (např.: Rolleiflex, Minolta Autocord, Yashica Mat124G), dálkoměrné fotoaparáty (např.: Mamiya 7, Voigtländer Bessa III.) či stavebnicové systémy (např.: Alpa). V současné době jsou vyráběny středoformátové fotoaparáty, které je možné osadit digitální stěnou. K těm nejznámějším patří Hasselblad, Mamiya, Phase One, Pentax a Rollei.
Přepočet ohniskové vzdálenosti | |||
Formát | Širokoúhlý obj.. | Standardní ohnisko | Tele |
22,5×15 mm | 16 | 28 | 50 |
23,7×15,7 mm | 16 | 28 | 50 |
28,7×19,1 mm | 20 | 35 | 65 |
36×24 mm | 28 | 50 | 90 |
6×4,5 cm | 55 | 80 | 150 |
48×36 mm | 35 | 55 | 105 |
6×7 cm | 65 | 110 | 180 |
35 mm to 6×4,5 = 1,6× | 35 mm to 6×7 = 2× |