Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Typ objektivu
Min. ohnisková vzdálenost (mm)
Max. ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Zaostřování
Optická stabilizace
Typ fotoaparátu
Pevná světelnost v celém rozsahu zoomu
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Hmotnost objektivu (g)
NIKON Z 180-600 mm f/5,6-6,3 VR
- Bajonet Nikon Z / full frame
- Ohnisko 180 – 600 mm (FX)
- Úhel záběru: 13°40? až 4°10? (full frame)
NIKON Z 24-70 mm f/2,8 S
- Prémiový zoomový plnoformátový (full frame/FF) objektiv z nové řady objektivů Nikkor Z
- Velký bajonet Nikon Z - konstrukce objektivu není omezena menším bajonetem
- Světelnost f/2,8
NIKON Z 24-120 mm f/4 S
- Nikon objektiv bajonet Z / full-frame formát
- Světelnost f/4, rozsah clon: f/4 až f/22
- 3× ED a 3× asférické prvky (ASPH)
SIGMA 24-70 mm f/2,8 DG DN Art pro Sony E
- Sony E bajonet / full frame / Art řada
- Rozsah clon: f/2,8 až f/22
- 6 prvků FLD, 2 prvky SLD 3 ASPH
SONY FE 16-35 mm f/2,8 GM II
- Bajonet Sony E / full frame senzory
- Rozsah clon f/2,8 až f/22
- Širokoúhlý se zoomem
OM SYSTEM M.Zuiko 150-600 mm f/5.0-6.3 IS
- Super telezoomový objektiv
- Má jedinečný poměr zvětšení až 0,7x
- S věstavěnou stabilizací
NIKON Z 28-400 mm f/4-8 VR
- Pro full frame senzor / 28-400 mm / clona f/4,0 – 8,0
- Širokorozsahový s 14,2× optickým zoomem
- Krokový motor automatického ostření STM
CANON RF 100-400 mm f/5,6-8 IS USM
- Teleobjektiv s bajonetem RF
- Ohnisko 100-400 mm
- Světelnost f/5,6-8
SONY FE 24-70 mm f/2,8 G Master II
- všestranný objektiv s výbornou světelností
- pro full frame fotoaparáty
- o 22 % lehčí a 18 % menší než předchůdce
TAMRON 28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2 pro Sony E
- Bajonetem E (Sony)
- Formát Full-Frame
- Kontinuální clona a světelnost f/2,8
SONY FE 70-200 mm f/4 G OSS II
- Ohnisková vzdálenost 70-200 mm (full-frame)
- Ohnisková vzdálenost 105-300 mm (APS-C)
- Bajonet Sony E
NIKON Z 70-200 mm f/2,8 VR S
- Vynikající optická kvalita díky ED, Asférickým a SR členům
- ARNEO a Nano Crystal krycí vrstvy pro snížení nežádoucích odrazů a závoje
- Objektiv se perfektně hodí jak pro video, tak fotografii
TAMRON 28-200 mm f/2,8-5,6 Di III RXD pro Sony E
- První F/2.8 all-in-one zoom objektiv proCVC
- Kompaktní rozměry a nízká hmotnost
- GM, XLD, LD a BBAR prvky / členy
SIGMA 70-200 mm f/2,8 DG DN OS Sports pro Sony E
- Zoom teleobjektiv s bajonetem pro Sony E
- Zorný úhel 34,3° - 12,3° (Full frame)
- Poměr zvětšení 1:5,2 (ohnisko 200 mm)
SIGMA 16-28 mm f/2,8 DG DN Contemporary pro Sony E
- Sony E bajonet / FullfFrame formát
- Ohnisko 16-28 mm, clona: f/2,8 až f/22
- Úhel záběru pro Full frame: 107°- 75,4°
SIGMA 10-18 mm f/2,8 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- Ultraširokoúhlý objektiv pro APS-C senzory
- Rozsah ohnisek 15-27 mm (ekv. 35 mm / full frame)
- Světelnost f/2,8 až f/22
NIKON Z DX 12-28 mm f/3,5-5,6 PZ VR
- Nikon bajonet Z pro APS-C senzory
- Rozsah clon f/3,5-5,6 až f/16-25
- 18–42 mm (ekvivalent 35 mm/full frame)
TAMRON 24-70 mm f/2,8 SP Di VC USD G2 pro Nikon F
- nový řídicí systém Dual MPU
- f/2.8 v celém rozsahu
- exkluzivní povrchová úprava eBAND omezující výskyt záblesků a stínů v protisvětle
NIKON Z 28-75 mm f/2,8
- Nikon základní zoom 28–75 mm f/2,8
- Bajonet pro Nikon Z, full-frame senzor
- Rozsah 2,7× optický zoom
CANON RF 24-70 mm f/2,8 L IS USM
- Univerzální profesionální objektiv - svatby, produkty, street, reportáž
- IS optický stabilizátor s hodnotou až 5 EV
- Motorek ostření Nano USM - perfektní pro fotky i video
NIKON Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 DX
- Kompaktní teleobjektiv se zoomem: rychle zaostřující objektiv s rozsahem ohniskových...
- Nejkratší zaostřitelná vzdálenost pouze 0,5 m: umožňuje zaostřit na objekty, které jsou...
- Vestavěná redukce vibrací: umožňuje fotografovat s časy závěrky delšími až o 5 EV, než...
CANON RF 24-240 mm f/4-6,3 IS USM
- 5krokový stabilizátor obrazu
- motor Nano USM
- perfektní objektiv na cesty
TAMRON 70-180 mm f/2,8 Di III VXD G2 pro Sony E
- Kompaktní tele zoom střední třídy
- Bajonet pro Sony E / full frame senzor
- Světelnost a rozsah clony f/2,8 až f/22
SAMYANG 24-70 mm f/2,8 FE pro Sony E
- První zoom objektiv Samyang, Sony-E bajonet
- Rozsah ohnisek 24-70 mm a světelnost f/2,8
- Optimalizováno pro video
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Zoom objektivy
Zoomové objektivy, transfokátory, objektivy s proměnnou ohniskovou vzdáleností, nebo prostě zoomy jsou dnes nejprodávanější objektivy vůbec. Ve FotoŠkoda máme zoom objektiv pro Nikon, Canon, Fujifilm, Sony, Olympus a spoustu dalších značek. Vybrat si můžete širokoúhlé objektivy, rybí oka i teleobjektivy.
Jejich hlavní výhodou je vysoká univerzálnost díky možnosti měnit úhel záběru. Jeden zoom dokáže nahradit hned několik pevných objektivů. Objektivy s velkým rozsahem zoomu jsou ideální na cestování, světelné zoom objektivy a telezoomy zase na sport a portréty, širokoúhlé zoomy na krajinu, architekturu nebo interiéry.
Zoomové objektivy, transfokátory, objektivy s proměnnou ohniskovou vzdáleností, nebo prostě zoomy jsou dnes nejprodávanější objektivy vůbec. Jejich hlavní výhodou je vysoká univerzálnost narozdíl od objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností. Prostě a jednoduše pomůžou přiblížit objekt na fotce, aniž byste se hnuli z místa.
Jeden zoom dokáže nahradit hned několik pevných objektivů. Objektivy s velkým rozsahem zoomu jsou ideální na cestování, světelné zoom objektivy a telezoomy zase na sport a portréty, širokoúhlé zoomy na krajinu, architekturu nebo interiéry.
Dělení zoomů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
- Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry. V kategorii objektivů se zoomem jsou rybí oka velice vzácná.
- Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm, typicky zoomy 24 - 70 mm) - standardní zoomy úhlem záběru pokrývají ohniska od širokoúhlého po mírný teleobjektiv. Dokážou tedy pokrýt všechny nejběžněji používané úhly záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm, typicky 70 - 200 mm, 75 - 300 mm a podobně) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že zoom objektivy s vysokou světelností např. f/2,8 propouští relativně velké množství světla a jsou tedy vhodné pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, ale především v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné. Zoomy mají oproti pevným objektivům většinou horší světelnost, protože je jejich optická konstrukce mnohem složitější. Proto se jen zřídka vyskytují zoomové objektivy se světelností f/2 nebo ještě vyšší.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost, tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Zoom objektivy se stabilizátorem obrazu
Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.
Dělení zoomových objektivů podle použití
- Základní zoom objektivy - objektivy na univerzální použití. Zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Výhodou je velice široký úhel záběru, jaký nabízejí objektivy s rozsahem např. 14 - 24 mm, nebo 16 - 36 mm.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času. Nejpoužívanějším zoomem pro focení sportu je objektiv s rozsahem 70 - 200 mm a světelností f/2,8.
Rozdělení zoomů podle potřeb uživatele
Mezi zoomové objektivy základní řady se řadí objektivy zakoupené v setu s levnější zrcadlovkou či bezzrcadlovkou. Přestože kvalitativně nijak nevynikají a poskytují výsledky jen mírně převyšující kompaktní fotoaparáty, začínajícím uživatelům vyhovují („kde není srovnání, není stížností“). Až zkušenější uživatel zpozoruje jisté nedostatky vlastní těmto sklům a nahradí svůj objektiv jiným, jenž lépe splňuje jeho potřeby. Zoomy základní řady mají obvykle horší světelnost, ne příliš rychlé zaostřování a jejich tělo bývá vyrobeno z plastu. Výhodou je ale nízká cena a také malé rozměry a nízká hmotnost.
Zoomové objektivy pro pokročilé poskytují v porovnání se „setovými“ lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Nebývají sice o mnoho světelnější, ale tento nedostatek často vyvažuje optická stabilizace. Uplatnění nalezne v rukou nadšeného fotoamatéra. Výhodou je také kvalitnější mechanické zpracování.
Profesionální zoomové objektivy jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a nabízejí přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou často utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám. Zpravidla mají také nejvyšší světelnost f/2,8.
Zoomové objektivy, transfokátory, objektivy s proměnnou ohniskovou vzdáleností, nebo prostě zoomy jsou dnes nejprodávanější objektivy vůbec. Jejich hlavní výhodou je vysoká univerzálnost narozdíl od objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností. Prostě a jednoduše pomůžou přiblížit objekt na fotce, aniž byste se hnuli z místa.
Jeden zoom dokáže nahradit hned několik pevných objektivů. Objektivy s velkým rozsahem zoomu jsou ideální na cestování, světelné zoom objektivy a telezoomy zase na sport a portréty, širokoúhlé zoomy na krajinu, architekturu nebo interiéry.
Dělení zoomů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
- Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry. V kategorii objektivů se zoomem jsou rybí oka velice vzácná.
- Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm, typicky zoomy 24 - 70 mm) - standardní zoomy úhlem záběru pokrývají ohniska od širokoúhlého po mírný teleobjektiv. Dokážou tedy pokrýt všechny nejběžněji používané úhly záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm, typicky 70 - 200 mm, 75 - 300 mm a podobně) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že zoom objektivy s vysokou světelností např. f/2,8 propouští relativně velké množství světla a jsou tedy vhodné pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, ale především v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné. Zoomy mají oproti pevným objektivům většinou horší světelnost, protože je jejich optická konstrukce mnohem složitější. Proto se jen zřídka vyskytují zoomové objektivy se světelností f/2 nebo ještě vyšší.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost, tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Zoom objektivy se stabilizátorem obrazu
Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.
Dělení zoomových objektivů podle použití
- Základní zoom objektivy - objektivy na univerzální použití. Zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Výhodou je velice široký úhel záběru, jaký nabízejí objektivy s rozsahem např. 14 - 24 mm, nebo 16 - 36 mm.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času. Nejpoužívanějším zoomem pro focení sportu je objektiv s rozsahem 70 - 200 mm a světelností f/2,8.
Rozdělení zoomů podle potřeb uživatele
Mezi zoomové objektivy základní řady se řadí objektivy zakoupené v setu s levnější zrcadlovkou či bezzrcadlovkou. Přestože kvalitativně nijak nevynikají a poskytují výsledky jen mírně převyšující kompaktní fotoaparáty, začínajícím uživatelům vyhovují („kde není srovnání, není stížností“). Až zkušenější uživatel zpozoruje jisté nedostatky vlastní těmto sklům a nahradí svůj objektiv jiným, jenž lépe splňuje jeho potřeby. Zoomy základní řady mají obvykle horší světelnost, ne příliš rychlé zaostřování a jejich tělo bývá vyrobeno z plastu. Výhodou je ale nízká cena a také malé rozměry a nízká hmotnost.
Zoomové objektivy pro pokročilé poskytují v porovnání se „setovými“ lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Nebývají sice o mnoho světelnější, ale tento nedostatek často vyvažuje optická stabilizace. Uplatnění nalezne v rukou nadšeného fotoamatéra. Výhodou je také kvalitnější mechanické zpracování.
Profesionální zoomové objektivy jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a nabízejí přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou často utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám. Zpravidla mají také nejvyšší světelnost f/2,8.