Zoom objektivy Panasonic
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Typ objektivu
Min. ohnisková vzdálenost (mm)
Max. ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Zaostřování
Optická stabilizace
Typ fotoaparátu
Pevná světelnost v celém rozsahu zoomu
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Hmotnost objektivu (g)
PANASONIC LUMIX S 24-105 mm f/4 MACRO O.I.S.
- širokoúhlé ohnisko i krátký teleobjektiv
- ostrá kresba v celém rozsahu zoomu
- vhodný i na makrofotografii
PANASONIC LUMIX S PRO 24-70 mm f/2,8
- certifikován Leicou
- základní zoomový objektiv
- krajina i portrét
PANASONIC 12-35 mm f/2,8 II Power O.I.S
- 3x optický zoom, max zvětšení 0,34x, 7 lamelová clona až F22
- nejkratší ostřicí vzdálenost 25cm
- podpora 4K video, tichý provoz, 240fps AF ostření
PANASONIC LUMIX S PRO 70-200 mm f/4 O.I.S.
- vhodný pro portréty, sport i zvířata ve volné přírodě
- kompatibilní se stabilizátorem s účinností 6 EV
- kvalitní kresba i příjemný kontrast v celém rozsahu ohniskových vzdáleností
PANASONIC LUMIX S PRO 16-35 mm f/4
- Bajonet L-mount
- Kompatibilní s APS-C (24-52,5 mm)
- Kontinuální clona f/4
PANASONIC 35-100 mm f/4,0-5,6 stříbrný MEGA O.I.S
- Ohniskové vzdálenosti 35–100 mm
- Úhel záběru 34°–12°
- Vnitřní ostřící mechanismus
PANASONIC 35-100 mm f/4,0-5,6 černý MEGA O.I.S
- Ohniskové vzdálenosti 35–100 mm
- Úhel záběru 34°–12°
- Vnitřní ostřící mechanismus
PANASONIC 50-200 mm f/2,8-4,0 ASPH LEICA DG Power O.I.S.
- optické vrstvy Nano Surface Coating, které brání zdvojené kresbě a přezáření
- odolná kovová konstrukce a odolné provedení proti rozmarům počasí (vlhkosti, prachu a...
- ohniskovou vzdálenost je možné ještě rozšířit pomocí telekonvertorů (1,4 x nebo 2x) až...
PANASONIC 100-400 mm f/4-6,3 II ASPH Power O.I.S.
- teleobjektiv s jednou asférickou čočkou, dvěma čočkami ED (Extra-low Dispersion) a...
- ideální pro sport, přírodu i akce
- kompatibilní s Panasonic Lumix a bajonetem Micro 3/4
PANASONIC 12-35 mm f/2,8 ASPH LEICA DG VARIO-ELMARIT
- Ohnisko 12 – 35 mm (24 – 70 mm ekv. 35 mm)
- Bajonet pro micro 4/3
- Světelnost f/2,8 až f/22
PANASONIC LUMIX S PRO 70-200 mm f/2,8 O.I.S.
- Bajonet L-Mount objektiv
- Rozsah clony: f / 2,8 až f / 22
- Tři ED prvky, dva UED prvky
PANASONIC 25-50 mm f/1,7 LEICA DG
- Micro FourThirds (4/3) system
- Rozsah ohnisek 25-50mm / 50-100mm ekvivalent 35mm kinofilmu
- Světelnost f/1.7
PANASONIC 12-60 mm f/3,5-5,6 ASPH POWER O.I.S
- Širokorozsahový základní 5x zoom Lumix s OIS s odolností vůči povětrnostním podmínkám...
- ekvivalent rozsahu ohnisek 24-120mm pro 35mm standard - 5x optický zoom
- Makro se zvětšením až 0,54x, 7 lamelová clona
PANASONIC 14-42 mm f/3,5-5,6 stříbrný POWER O.I.S LUMIX G X VARIO pro MICRO 4/3
- Micro 4/3 systém
- Ohnisková vzdálenost 14–42 mm
- Elektronický pohon zoomu
PANASONIC LUMIX S 70-300 mm f/4,5-5,6 MACRO O.I.S.
- Objektiv s bajonetem L
- Formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 4,5-5,6 až f / 22
PANASONIC 100-300 mm f/4,0-5,6 II Power O.I.S
- 3x optický zoom
- max zvětšení: 0,42x
- 7 lamel clony až f/22
PANASONIC 14-42 mm f/3,5-5,6 černý POWER O.I.S LUMIX G X VARIO pro MICRO 4/3
- Micro 4/3 systém
- Ohnisková vzdálenost 14–42 mm
- Elektronický pohon zoomu
PANASONIC LUMIX S 28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S.
- Pro full frame snímač s bajonetem L-mount
- Ultra kompaktní konstrukce
- Univerzální objektiv s velkým zoomovým rozsahem
PANASONIC 10-25 mm f/1,7 ASPH LEICA DG SUMMILUX
- Skvělý rozsah 10-25mm (ekv. 20-50mm) na krajinu ideální
- Konstantní světelnost f/1,7 v celém rozsahu
- Leica kvalita zaručena
PANASONIC 8-18 mm f/2,8-4 ASPH LEICA DG VARIO-ELMARIT pro MICRO 4/3
- ohnisková vzdálenost: f/8–18 mm (ekvivalent 35mm fotoaparátu f/16–36 mm)
- objímka objektivu: bajonet 4/3
- 7 lamel clony až f/22
PANASONIC 12-60 mm f/2,8-4,0 ASPH LEICA DG Vario-Elmarit POWER O.I.S
- 5x optický zoom
- makro se zvětšením až 0,6x
- 9 lamel clony až f/22
PANASONIC 7-14 mm f/4 ASPH LUMIX G VARIO pro MICRO 4/3
- Ohnisková vzdálenost: 7–14 mm
- Světelnost objektivu: f/4
- Zorný úhel: 114°–75°
PANASONIC LUMIX S 14-28 mm f/4-5,6 MACRO
- Bajonet L (Panasonic/Leica), full frame
- 2× zoom, rozsah ohnisek: 14 - 28 mm
- Světelnost objektivu je f/4-5,6
PANASONIC LUMIX S 20-60 mm f/3,5-5,6
- L-Mount objektiv
- Full-frame formát
- Ostření od 15 cm
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Zoom objektivy Panasonic
Zoomové objektivy, transfokátory, objektivy s proměnnou ohniskovou vzdáleností, nebo prostě zoomy jsou dnes nejprodávanější objektivy vůbec. Ve FotoŠkoda máme zoom objektiv pro Nikon, Canon, Fujifilm, Sony, Olympus a spoustu dalších značek. Vybrat si můžete širokoúhlé objektivy, rybí oka i teleobjektivy.
Jejich hlavní výhodou je vysoká univerzálnost díky možnosti měnit úhel záběru. Jeden zoom dokáže nahradit hned několik pevných objektivů. Objektivy s velkým rozsahem zoomu jsou ideální na cestování, světelné zoom objektivy a telezoomy zase na sport a portréty, širokoúhlé zoomy na krajinu, architekturu nebo interiéry.
Zoomové objektivy, transfokátory, objektivy s proměnnou ohniskovou vzdáleností, nebo prostě zoomy jsou dnes nejprodávanější objektivy vůbec. Jejich hlavní výhodou je vysoká univerzálnost narozdíl od objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností. Prostě a jednoduše pomůžou přiblížit objekt na fotce, aniž byste se hnuli z místa.
Jeden zoom dokáže nahradit hned několik pevných objektivů. Objektivy s velkým rozsahem zoomu jsou ideální na cestování, světelné zoom objektivy a telezoomy zase na sport a portréty, širokoúhlé zoomy na krajinu, architekturu nebo interiéry.
Dělení zoomů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
- Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry. V kategorii objektivů se zoomem jsou rybí oka velice vzácná.
- Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm, typicky zoomy 24 - 70 mm) - standardní zoomy úhlem záběru pokrývají ohniska od širokoúhlého po mírný teleobjektiv. Dokážou tedy pokrýt všechny nejběžněji používané úhly záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm, typicky 70 - 200 mm, 75 - 300 mm a podobně) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že zoom objektivy s vysokou světelností např. f/2,8 propouští relativně velké množství světla a jsou tedy vhodné pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, ale především v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné. Zoomy mají oproti pevným objektivům většinou horší světelnost, protože je jejich optická konstrukce mnohem složitější. Proto se jen zřídka vyskytují zoomové objektivy se světelností f/2 nebo ještě vyšší.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost, tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Zoom objektivy se stabilizátorem obrazu
Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.
Dělení zoomových objektivů podle použití
- Základní zoom objektivy - objektivy na univerzální použití. Zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Výhodou je velice široký úhel záběru, jaký nabízejí objektivy s rozsahem např. 14 - 24 mm, nebo 16 - 36 mm.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času. Nejpoužívanějším zoomem pro focení sportu je objektiv s rozsahem 70 - 200 mm a světelností f/2,8.
Rozdělení zoomů podle potřeb uživatele
Mezi zoomové objektivy základní řady se řadí objektivy zakoupené v setu s levnější zrcadlovkou či bezzrcadlovkou. Přestože kvalitativně nijak nevynikají a poskytují výsledky jen mírně převyšující kompaktní fotoaparáty, začínajícím uživatelům vyhovují („kde není srovnání, není stížností“). Až zkušenější uživatel zpozoruje jisté nedostatky vlastní těmto sklům a nahradí svůj objektiv jiným, jenž lépe splňuje jeho potřeby. Zoomy základní řady mají obvykle horší světelnost, ne příliš rychlé zaostřování a jejich tělo bývá vyrobeno z plastu. Výhodou je ale nízká cena a také malé rozměry a nízká hmotnost.
Zoomové objektivy pro pokročilé poskytují v porovnání se „setovými“ lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Nebývají sice o mnoho světelnější, ale tento nedostatek často vyvažuje optická stabilizace. Uplatnění nalezne v rukou nadšeného fotoamatéra. Výhodou je také kvalitnější mechanické zpracování.
Profesionální zoomové objektivy jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a nabízejí přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou často utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám. Zpravidla mají také nejvyšší světelnost f/2,8.
Zoomové objektivy, transfokátory, objektivy s proměnnou ohniskovou vzdáleností, nebo prostě zoomy jsou dnes nejprodávanější objektivy vůbec. Jejich hlavní výhodou je vysoká univerzálnost narozdíl od objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností. Prostě a jednoduše pomůžou přiblížit objekt na fotce, aniž byste se hnuli z místa.
Jeden zoom dokáže nahradit hned několik pevných objektivů. Objektivy s velkým rozsahem zoomu jsou ideální na cestování, světelné zoom objektivy a telezoomy zase na sport a portréty, širokoúhlé zoomy na krajinu, architekturu nebo interiéry.
Dělení zoomů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
- Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry. V kategorii objektivů se zoomem jsou rybí oka velice vzácná.
- Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm, typicky zoomy 24 - 70 mm) - standardní zoomy úhlem záběru pokrývají ohniska od širokoúhlého po mírný teleobjektiv. Dokážou tedy pokrýt všechny nejběžněji používané úhly záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm, typicky 70 - 200 mm, 75 - 300 mm a podobně) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že zoom objektivy s vysokou světelností např. f/2,8 propouští relativně velké množství světla a jsou tedy vhodné pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, ale především v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné. Zoomy mají oproti pevným objektivům většinou horší světelnost, protože je jejich optická konstrukce mnohem složitější. Proto se jen zřídka vyskytují zoomové objektivy se světelností f/2 nebo ještě vyšší.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost, tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Zoom objektivy se stabilizátorem obrazu
Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.
Dělení zoomových objektivů podle použití
- Základní zoom objektivy - objektivy na univerzální použití. Zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Výhodou je velice široký úhel záběru, jaký nabízejí objektivy s rozsahem např. 14 - 24 mm, nebo 16 - 36 mm.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času. Nejpoužívanějším zoomem pro focení sportu je objektiv s rozsahem 70 - 200 mm a světelností f/2,8.
Rozdělení zoomů podle potřeb uživatele
Mezi zoomové objektivy základní řady se řadí objektivy zakoupené v setu s levnější zrcadlovkou či bezzrcadlovkou. Přestože kvalitativně nijak nevynikají a poskytují výsledky jen mírně převyšující kompaktní fotoaparáty, začínajícím uživatelům vyhovují („kde není srovnání, není stížností“). Až zkušenější uživatel zpozoruje jisté nedostatky vlastní těmto sklům a nahradí svůj objektiv jiným, jenž lépe splňuje jeho potřeby. Zoomy základní řady mají obvykle horší světelnost, ne příliš rychlé zaostřování a jejich tělo bývá vyrobeno z plastu. Výhodou je ale nízká cena a také malé rozměry a nízká hmotnost.
Zoomové objektivy pro pokročilé poskytují v porovnání se „setovými“ lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Nebývají sice o mnoho světelnější, ale tento nedostatek často vyvažuje optická stabilizace. Uplatnění nalezne v rukou nadšeného fotoamatéra. Výhodou je také kvalitnější mechanické zpracování.
Profesionální zoomové objektivy jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a nabízejí přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou často utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám. Zpravidla mají také nejvyšší světelnost f/2,8.