SONY FDR-X3000

17. 1. 2017 | 4 minuty čtení

SONY FDR-X3000 je bezesporu nejlepší akční kamerou, kterou Sony za mnoha desítek let dlouhou historii vytvořilo. Vůbec se nezalekne srovnání s konkurencí a to včetně mainstremového GoPro. Oproti němu nabídne unikátní optickou stabilizaci na čipu, což je prvek na který čekáme již dlouho řádku let. Díky optické stabilizaci jsou všechny záběry velmi stabilní a to tak, že předčí vše co jsme v outdoorových kamerách doposud viděli!

• špičková optická stabilizace čipu
  • Wi-Fi a vestavěné GPS s možností zobrazení telemetrických údajů do videozáznamu
  • profesionální XAVC S 100Mbit/s datový tok videa
  • plnohodnotné (30 sn./s) 4K video, FHD až 120 sn./s, HD až 240 sn./s - rychlé scény nejsou problémem
  • perfektní Live View dálkový ovladač v balení
  • ultra širokoúhlý objektiv ZEISS Tessar®
  • odolnost kamery i bez vodotěsného pouzdra
  • pokročilé manuální ovládání i funkce pro profesionální zpracování videa
  • při zapnutém režimu SteadyShot maximální úhel záběru 120 stupňů
  • méně příslušenství než u konkurenčního GoPro (částečně řeší SP Gasgets tripod adapter)

Akční kamera? To je přeci GoPro!

Většině lidí se pod pojmem akční, sportovní, outdoorová kamera vybaví určitá generace GoPro kamery, nebo její napodobeniny. GoPro bylo opravdu u zrodu těchto zařízení, které dokáží kvalitně zaznamenat nejenom sport a přitom být malé, lehké a velmi odolné. Na trhu ovšem existuje několik dalších značek, které mají zkušenosti minimálně na stejné úrovni, jako pověstné GoPro.

Sony X3000

Značka Sony, gigant v elektronice, optice a dodavatel čipů do mnoha fotoaparátů a videokamer různorodých značek, nabízí doposud nejvýkonnější model X3000, který i top model GoPro 5 Black deklasuje v stabilitě videa. Jak je to možné? Jednoduše, GoPro totiž nabízí pouze elektronickou stabilizaci, která se té optické, zde na čipu, nemůže rovnat. GoPro na toto reaguje optickým stabilizátorem GoPro Karma grip, který dokáže téměř zázraky, ale jeho cena je na úrovni kamery a velikostí ubírá kameře na komfortu nošení a jejím vlastně i na její použitelnosti, zejména v pravém outdooru.

Perfektní stabilizace! Ale co dál mi nabídne?

Dalším trumfem je dálkový ovladač, který představuje taktéž to nejlepší, co v segmentu akční kamer existuje. Dostatečně malý, lehký a vybavený ovladač,  můžete ho nosit na zápěstí jako hodinky, je náhradou za barevný displej, který na kameře chybí. Absence většího barevného displeje se dá X3000 směle odpustit, protože tento ovladač ho plně nahrazuje a v mnohém překonává. Displej přímo na kameře je praktická záležitost, ovšem když budete mít kameru na helmě, na nějakém nepřístupném místě motocyklu, kola, automobilu atd., tak výhodu displeje na kameře stejně nevyužijete. Ovšem barevný displej, ve velikosti tak akorát na zápěstí, využijete prakticky neustále, vždy víte co natáčíte, můžete měnit nastavení, prohlížet záběry, videa a přitom mít kameru klidně mimo dosah. Věřte mi, tohle je pro plnohodnotné využití kamery nezbytná vlastnost. Můžete namítat, že GoPro i Sony X3000 můžete ovládat mobilem a ovladač je tak zbytečný. To by byla pravda, ale maximálně v případě, že se nevydáte do terénu, kde je použití mobilu komplikované, nebo přímo nemožné, například za deště..

• GPS modul, který zaznamenává data o rychlosti apod. přímo do natáčené scény
  • ultra širokoúhlý objektiv ZEISS Tessar® s až 170° polem záběru
  • In-cam Highlight Movie Maker přímo ve videokameře vybírá vaše nejlepší scény a skládá z nich „hitparádové“ video
  • WiFi s NFC
  • včetně náramkového dálkového ovladače Live-View (RM-LVR3)

Další videorecenze

Recenze LAOWA 10 mm f/2,8 FF II C&D-Dreamer: první Laowa s automatickým zaostřováním

Recenze Fujifilm GFX 100 II

Rozepisovat se více o ovládání, které je poměrně dost subjektivní záležitostí, je více méně zbytečné. Dodám pouze, že možnosti nastavení jsou dostatečně široké a logika ovládání mě přijde naprosto v pořádku, a to i při ovládání kamery přímo na jejím těle a se zobrazením údajů na monochromatickém displeji. Kvalita videa, fotografií je taktéž na vysoké úrovni, která se může srovnávat s těmi nejlepšímu v segmentu. Potěší vestavěné GPS, které integruje do záznamu užitečné údaje o rychlosti, nadmořské výšce, trase atd. - detail, který lépe vtáhne diváka do děje. Bližší informace k funkcím naleznete v popisu produktu, zde bych se pouze opakoval :)

26. 3. 2024

21. 3. 2024

21. 3. 2024