Objektivy OM System | Olympus
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Typ objektivu
Min. ohnisková vzdálenost (mm)
Max. ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Světelnost objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Zaostřování
Optická stabilizace
Typ fotoaparátu
Pevná světelnost v celém rozsahu zoomu
Hmotnost objektivu (g)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
OLYMPUS M.Zuiko 12-100 mm f/4,0 PRO
- Ohnisková vzdálenost: 12-100
- Ohnisková vzdálenost ekv. na 35 mm fotoaparátu: 24-200
- Úhel záběru: 84 - 12°
OLYMPUS M.Zuiko 30 mm f/3,5 Makro
- Formát Micro 4/3
- Ohnisková vzdálenost: 30 mm
- Ohnisková vzdálenost při přepočtu na formát full-frame: 60 mm
OLYMPUS M.Zuiko 12-40mm F2.8 PRO II
- M.Zuiko Digital ED 12-40mm F2.8 PRO II
- Micro Four Thirds System
- 24-80 mm (ekvivalent 35 mm)
OLYMPUS M.Zuiko 40-150mm F4.0 PRO
- M.Zuiko Digital ED 40-150mm F4.0 PRO
- Micro Four Thirds System (micro 4/3)
- 80–300 mm (ekvivalent 35 mm)
OLYMPUS M.Zuiko 60 mm f/2,8 Makro
- Formát Micro 4/3
- Poměr zvětšení 1:1 (1:2 při přepočtu na formát 35mm)
- Odolný proti prachu a vodě
OLYMPUS M.Zuiko 25 mm f/1,8 černý
- Vysoká světelnost pro malou hloubku ostrosti
- Prvotřídní poměr výkon/cena
- Optická konstrukce: 9 členů v 7 skupinách, 2 asférické členy
OLYMPUS M.Zuiko 40-150 mm f/2,8 PRO
- 3,7× zoom přinášející nejvyšší obrazovou kvalitu (40–150 mm)
- Konstantní světelností 1:2.8 v celém rozsahu zoomu
- ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) povrch pro redukci odlesků
OLYMPUS M.Zuiko 7-14 mm f/2,8 PRO
- Konstrukce odolná proti prachu, stříkající vodě a mrazu
- Vynikající optický výkon i při plně otevřené cloně
- Optická konstrukce: 14 členů v 11 skupinách včetně 2× asférické ED členy, 1× DSA člen,...
OLYMPUS M.Zuiko 8-25 mm f/4,0 PRO
- Systém MFT, M4/3, Micro Four Thirds
- Ohnisko 16-50 mm (ekvivalent kinofilmu)
- Rozsah clony: f / 4 až f / 22
OLYMPUS M.Zuiko 75-300 mm f/4,8-6,7 II černý
- Zoom objektiv 75–300 mm (150–600 mm ekv. 135)
- Světelnost f/4,8–6,7
- Minimální vzdálenost zaostření 90 cm
OLYMPUS M.Zuiko 9 mm f/8 černý FishEye
- Neuvěřitelně štíhlý a kompaktní
- Ideální pro momentky
- Zavírací mechanismus fungující jako krytka těla
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 stříbrná
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OLYMPUS M.Zuiko 15 mm f/8 bílá
- Formát Micro 4/3
- Ohnisko 15 mm (30 mm při přepočtu na kinofilm)
- Clona f/8
OLYMPUS M.Zuiko 25 mm f/1,2 PRO
- Ohnisková vzdálenost 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- 19 členů v 14 skupinách
- Formát Micro 4/3
OLYMPUS M.Zuiko 75 mm f/1,8 stříbrný

- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu 150 mm)
- Robustní celokovový design
- Pokročilá korekce chromatické a sférické aberace
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 černá
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OLYMPUS M.Zuiko 14-150 mm f/4-5,6 II černý
- Výkonný objektiv 14–150 mm f/4–5,6 II (10,7× zoom)
- Extrémně rychlé AF zaostřování
- Přizpůsobený pro natáčení videa se sníženou hladinou ruchů při zaostřování
OLYMPUS M.Zuiko 9-18 mm f/4-5,6 černý
- Zoom objektiv 9–18 mm (18–36 mm ekv. 135)
- Světelnost f/4–5,6
- Minimální vzdálenost zaostření 25 cm
OLYMPUS M.Zuiko 300 mm f/4 PRO
- 300 mm monofokální teleobjektiv
- Formát Micro 4/3
- Světelnost f/4 až f/22
OLYMPUS M.Zuiko 100-400 mm f/5.0-6.3 IS
- 200 - 800 mm po přepočtu na kinofilm
- Ostření od 1,3 m
- Integrovaná stabilizace 3 EV
OLYMPUS M.Zuiko 45 mm f/1,2 PRO
- Špičkový objektiv s ohniskem 45 mm (formát Micro 4/3)
- Světelnost f/1,2
- 9 lamel clony
OLYMPUS M.Zuiko 17 mm f/1,2 PRO
- Špičkový objektiv s ohniskem 17 mm (full-frame ekvivalent 34 mm)
- Formát Micro 4/3
- AF s detekcí očí
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy OM System | Olympus
Objektiv potřebuje každý fotoaparát. Výměnné objektivy pro zrcadlovky a bezzrcadlovky dělíme do dvou základních skupin: pevné objektivy a objektivy se zoomem (s proměnným úhlem záběru). V obou skupinách najdete širokoúhlé objektivy pro focení krajiny, architektury nebo interiérů, teleobjektivy na sport a přírodu, portrétní objektivy, makroobjektivy, objektivy pro natáčení videa a také nejrůznější kreativní a speciální objektivy. Důležitá je světelnost objektivu, která určuje vhodnost použití při špatném světle a možnost dosažení malé hloubky ostrosti.
Objektiv je jednou z nejdůležitějších částí každého fotoaparátu, bez ohledu na to je-li analogový či digitální, zrcadlovka nebo bezzrcadlovka. Běžně se rozdělují na objektivy širokoúhlé, standardní a teleobjektivy, ale také podle určení na krajinářské, portrétní, makroobjektivy a další speciální objektivy na architekturu a podobně. Každý z těchto objektivů může být s pevným ohniskem nebo zoomový. Zvláštní kategorií jsou speciální „kreativní“ objektivy, které jsou již z podstaty své specializace monofokální. Ty umožňují buď náklon či posun optické osy, změkčení obrazu, vytvoření 3D a stereofotografií i „dírkové objektivy“.
Objektivy s pevným ohniskem
Výhodou pevných ohnisek je vysoká světelnost, lepší kresba a u některých i podstatně kratší zaostřovací vzdálenost.
Zoomové objektivy
Zoomové objektivy sice mívají nižší světelnost, ale umožňují plynulou změnu ohniskové vzdálenosti a s tím spjatou variabilní šíři záběru.
Dělení objektivů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
- Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry
- Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm) - standardní objektivy úhlem záběru a perspektivou zhruba odpovídají vnímání lidského oka, takže scénu ani neoddalují, ani nepřibližují. Používají se tedy všude tam, kde je žádoucí přirozená perspektiva záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že objektivy s vysokou světelností např. f/0.95, f/1.2 nebo f/1.4 propouští velké množství světla a jsou tedy ideální pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, nebo v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost (tedy f/0.95, f/1.2, f/1.4), tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Stabilizátor obrazu
Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.
Dělení objektivů podle použití
- Základní objektivy - objektivy na univerzální použití. Pevná ohniska poskytují přirozenou perspektivu, zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Makroobjektivy - objektivy s velice krátkou zaostřovací vzdáleností jsou ideální pro detailní záběry zblízka. Typický makroobjektiv má poměr zvětšení 1:1.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Nejvýkonnější jsou širokoúhlé objektivy s možností kontroly perspektivy.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času.
Objektiv je jednou z nejdůležitějších částí každého fotoaparátu, bez ohledu na to je-li analogový či digitální, zrcadlovka nebo bezzrcadlovka. Běžně se rozdělují na objektivy širokoúhlé, standardní a teleobjektivy, ale také podle určení na krajinářské, portrétní, makroobjektivy a další speciální objektivy na architekturu a podobně. Každý z těchto objektivů může být s pevným ohniskem nebo zoomový. Zvláštní kategorií jsou speciální „kreativní“ objektivy, které jsou již z podstaty své specializace monofokální. Ty umožňují buď náklon či posun optické osy, změkčení obrazu, vytvoření 3D a stereofotografií i „dírkové objektivy“.
Objektivy s pevným ohniskem
Výhodou pevných ohnisek je vysoká světelnost, lepší kresba a u některých i podstatně kratší zaostřovací vzdálenost.
Zoomové objektivy
Zoomové objektivy sice mívají nižší světelnost, ale umožňují plynulou změnu ohniskové vzdálenosti a s tím spjatou variabilní šíři záběru.
Dělení objektivů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
- Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry
- Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm) - standardní objektivy úhlem záběru a perspektivou zhruba odpovídají vnímání lidského oka, takže scénu ani neoddalují, ani nepřibližují. Používají se tedy všude tam, kde je žádoucí přirozená perspektiva záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že objektivy s vysokou světelností např. f/0.95, f/1.2 nebo f/1.4 propouští velké množství světla a jsou tedy ideální pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, nebo v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost (tedy f/0.95, f/1.2, f/1.4), tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Stabilizátor obrazu
Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.
Dělení objektivů podle použití
- Základní objektivy - objektivy na univerzální použití. Pevná ohniska poskytují přirozenou perspektivu, zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Makroobjektivy - objektivy s velice krátkou zaostřovací vzdáleností jsou ideální pro detailní záběry zblízka. Typický makroobjektiv má poměr zvětšení 1:1.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Nejvýkonnější jsou širokoúhlé objektivy s možností kontroly perspektivy.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času.