\/p>\r\n\r\n
Minilab nabízí vysokorychlostní skenování, nadstandardní možnosti úprav a fotografie až do formátu 305 x 914 mm ve výstupním rozlišení 640 DPI. <\/strong>Perfektní kombinace kvality a rychlosti. To vše nabízí špičkový model minilab Noritsu QSS 3904 G. Integruje v sobě všechny vymoženosti a inovace mokrých minilabů. Zvláště vyniká v kvalitě a kapacitě zpracování.<\/p>\r\n\r\n Skener využívá jako zdroj světla červenou, zelenou a modrou LED diodu a jednotlivé RGB složky jsou, po průchodu filmovým materiálem snímány vysoce kvalitním, řádkovým CCD snímačem. Díky tomuto snímači jsou obrazová data naskenována s minimálním šumem a jsou vhodná i pro špičkový výstup profesionálních fotografů a fotostudií.<\/p>\r\n\r\n Rozdíly v denzitě barev u jednotlivých negativních a pozitivních materiálů jsou korigovány automaticky. To výrazně zvyšuje efektivitu a rychlost skenování – obsluha nemusí nijak měnit nastavení při skenování odlišných typů materiálů.<\/p>\r\n\r\n Technologie Digital ICE (Image Correction Enhacement) pomáhá odstraňovat dva typy povrchových defektů předlohy. Buď je v cestě odraženému snímacímu paprsku nějaký materiál navíc, typicky prach, či vlasy, nebo naopak v předloze část materiálu chybí, či je nějak poškozena, tedy třeba škrábanec nebo ohyb. V obou případech přináší Digital ICE zlepšení výsledného obrazu. Základní princip technologie spočívá ve využití dvou světelných zdrojů, které osvětlují během snímání určené pole každý pod jiným úhlem. Pod šikmými paprsky vrhá mechanická nerovnost snadno identifikované stíny a tato problémová místa jsou analyzována a následně zkorigována.<\/p>\r\n\r\n Pokud je množství prachových částic a škrábanců příliš velké, nelze v některých případech použitím technologie Digital ICE dosáhnout uspokojivých výsledků. Proto společnost Noritsu Koki vyvinula speciální software DIGITAL MASKING, dodávaný jako volitelné příslušenství, které automaticky retušuje prach a škrábance na emulzní vrstvě filmu tam, kde již technologie Digital ICE není dostatečně účinná.<\/p>\r\n\r\n V dnešní době má řada minilabů tendenci fotografie až překorigovat, např. přílišnou sytostí barev nebo nadměrným doostřováním. Všechny technologie optimalizace obrazu minilabů Noritsu se oproti tomu zaměřují na produkci krásných, ale přitom stále přirozeně vypadajících snímků. Snadno proveditelné a optimální korekce jak pro skenovaná data, tak i pro data z digitálních fotoaparátů jsou \"Korekce optických chyb objektivů\".<\/p>\r\n\r\n Úprava zkreslení vznikající z optických chyb a vad objektivů, kterými jsou především:<\/p>\r\n\r\n Vinětace Pokles intenzity světla ke krajům obrazu. Vinu nesou jak optické zákonitosti, tak i konstrukce objektivu, především jeho konstrukční délka. Více se projevuje u objektivů s velkým zorným úhlem, které obsahují čočky se značným zakřivením.<\/p>\r\n\r\n Vzniká nestejným lomem světelných paprsků různé vlnové délky. Nejvíce se projeví při silném ultrafialovém záření na ostrých hranách, které se zobrazí rozmazaně s nežádoucími fialovými okraji.<\/p>\r\n\r\n Soudkovité a poduškovité zkreslení – jedná se o zhroucení kresby patrné směrem ke krajům. Zkreslením trpí nejvíce širokoúhlé objektivy a zoomy, zvláště s velkým rozsahem, které mívají u krátkých ohnisek soudkovité a u dlouhých ohnisek poduškovité zkreslení.<\/p>\r\n\r\n Odstranění efektu červených očí – vznikajícího hlavně u kompaktních aparátů, kdy je osa blesku velmi blízko k ose objektivu, a tím ve špatných světelných podmínkách dojde k prosvětlení očních pupil fotografovaných osob. Červené oči jsou na snímku detekovány automaticky, jejich odstranění pak může být provedeno buď automaticky, nebo manuálně.<\/p>\r\n\r\n Automaticky se provede vyvážení barev u všech filmových materiálů s abnormální teplotou barev, např. filmy s nepřirozenou maskou, staré filmy s prošlou expirací , filmy halené, nebo jinak závadné, a také nestandardní, nebo nekvalitní materiály.<\/p>\r\n\r\n Tato digitální korekce se používá především pro optimální vyvážení světel a stínů u fotografií pořízených v protisvětle. Jejím principem je vyhodnocení hustoty barev jednotlivých objektů na snímku a jejich rozdělení na samostatné objekty. Korekce je prováděna pro každý objekt individuálně. Tím je dobře zajištěno, že scéna nebude příliš světlá, na rozdíl od pouhého zesvětlení fotografie.<\/p>\r\n\r\n Původní barevné obrázky mohou být převedeny na černobílé či sépiové fotografie.<\/p>\r\n\r\n Přeexponované negativní a podexponované pozitivní snímky jsou detekovány automaticky. Pro redukci jejich šumu a zrna na minimální možnou úroveň je u nich při zpracování automaticky snížena rychlost skenování a současně zapnuta i precizní oprava chyb.<\/p>\r\n\r\n Je samozřejmostí, že jako všechny dnešní stroje i Noritsu minilaby pochopitelně automaticky korigují podexponvané a přeexponované snímky. Pro dosažení optimální korekce se sleduje barva, kontrast a chroma snímku.<\/p>\r\n\r\n Minilaby Noritsu umožňují korekce kontrastu, sytosti barev, jasu a denzity<\/strong>. Výsledkem jsou prvotřídně barevně vyvážené tisky na výstupu.<\/p>\r\n\r\n V případě potřeby se dá kresba originálního snímku snadno přiostřit nebo naopak změkčit.<\/p>\r\n\r\n Možnost změny velikosti a pozice ořezového rámečku umožňuje nastavit libovolný, mimoosový výřez<\/strong>.<\/p>\r\n\r\n Obraz je možné pootočit libovolným směrem o přesně stanovený úhel<\/strong>.<\/p>"}} Minilab je zkrácený slangový výraz pro miniaturní laboratoře, určené pro zpracování fotografií z filmů a datových nosičů. Současné nejmodernější technologie použité ve všech minilabech Noritsu používají nejlepší postupy a materiály, výkonné procesory a počítače a špičkový software EZ Controller a AccuSmar. Výsledkem jsou dokonalé fotografie. Minilab nabízí vysokorychlostní skenování, nadstandardní možnosti úprav a fotografie až do formátu 305 x 914 mm ve výstupním rozlišení 640 DPI. Perfektní kombinace kvality a rychlosti. To vše nabízí špičkový model minilab Noritsu QSS 3904 G. Integruje v sobě všechny vymoženosti a inovace mokrých minilabů. Zvláště vyniká v kvalitě a kapacitě zpracování. Skener využívá jako zdroj světla červenou, zelenou a modrou LED diodu a jednotlivé RGB složky jsou, po průchodu filmovým materiálem snímány vysoce kvalitním, řádkovým CCD snímačem. Díky tomuto snímači jsou obrazová data naskenována s minimálním šumem a jsou vhodná i pro špičkový výstup profesionálních fotografů a fotostudií. Rozdíly v denzitě barev u jednotlivých negativních a pozitivních materiálů jsou korigovány automaticky. To výrazně zvyšuje efektivitu a rychlost skenování – obsluha nemusí nijak měnit nastavení při skenování odlišných typů materiálů. Technologie Digital ICE (Image Correction Enhacement) pomáhá odstraňovat dva typy povrchových defektů předlohy. Buď je v cestě odraženému snímacímu paprsku nějaký materiál navíc, typicky prach, či vlasy, nebo naopak v předloze část materiálu chybí, či je nějak poškozena, tedy třeba škrábanec nebo ohyb. V obou případech přináší Digital ICE zlepšení výsledného obrazu. Základní princip technologie spočívá ve využití dvou světelných zdrojů, které osvětlují během snímání určené pole každý pod jiným úhlem. Pod šikmými paprsky vrhá mechanická nerovnost snadno identifikované stíny a tato problémová místa jsou analyzována a následně zkorigována. Pokud je množství prachových částic a škrábanců příliš velké, nelze v některých případech použitím technologie Digital ICE dosáhnout uspokojivých výsledků. Proto společnost Noritsu Koki vyvinula speciální software DIGITAL MASKING, dodávaný jako volitelné příslušenství, které automaticky retušuje prach a škrábance na emulzní vrstvě filmu tam, kde již technologie Digital ICE není dostatečně účinná. V dnešní době má řada minilabů tendenci fotografie až překorigovat, např. přílišnou sytostí barev nebo nadměrným doostřováním. Všechny technologie optimalizace obrazu minilabů Noritsu se oproti tomu zaměřují na produkci krásných, ale přitom stále přirozeně vypadajících snímků. Snadno proveditelné a optimální korekce jak pro skenovaná data, tak i pro data z digitálních fotoaparátů jsou "Korekce optických chyb objektivů". Úprava zkreslení vznikající z optických chyb a vad objektivů, kterými jsou především: Vinětace Pokles intenzity světla ke krajům obrazu. Vinu nesou jak optické zákonitosti, tak i konstrukce objektivu, především jeho konstrukční délka. Více se projevuje u objektivů s velkým zorným úhlem, které obsahují čočky se značným zakřivením. Vzniká nestejným lomem světelných paprsků různé vlnové délky. Nejvíce se projeví při silném ultrafialovém záření na ostrých hranách, které se zobrazí rozmazaně s nežádoucími fialovými okraji. Soudkovité a poduškovité zkreslení – jedná se o zhroucení kresby patrné směrem ke krajům. Zkreslením trpí nejvíce širokoúhlé objektivy a zoomy, zvláště s velkým rozsahem, které mívají u krátkých ohnisek soudkovité a u dlouhých ohnisek poduškovité zkreslení. Odstranění efektu červených očí – vznikajícího hlavně u kompaktních aparátů, kdy je osa blesku velmi blízko k ose objektivu, a tím ve špatných světelných podmínkách dojde k prosvětlení očních pupil fotografovaných osob. Červené oči jsou na snímku detekovány automaticky, jejich odstranění pak může být provedeno buď automaticky, nebo manuálně. Automaticky se provede vyvážení barev u všech filmových materiálů s abnormální teplotou barev, např. filmy s nepřirozenou maskou, staré filmy s prošlou expirací , filmy halené, nebo jinak závadné, a také nestandardní, nebo nekvalitní materiály. Tato digitální korekce se používá především pro optimální vyvážení světel a stínů u fotografií pořízených v protisvětle. Jejím principem je vyhodnocení hustoty barev jednotlivých objektů na snímku a jejich rozdělení na samostatné objekty. Korekce je prováděna pro každý objekt individuálně. Tím je dobře zajištěno, že scéna nebude příliš světlá, na rozdíl od pouhého zesvětlení fotografie. Původní barevné obrázky mohou být převedeny na černobílé či sépiové fotografie. Přeexponované negativní a podexponované pozitivní snímky jsou detekovány automaticky. Pro redukci jejich šumu a zrna na minimální možnou úroveň je u nich při zpracování automaticky snížena rychlost skenování a současně zapnuta i precizní oprava chyb. Je samozřejmostí, že jako všechny dnešní stroje i Noritsu minilaby pochopitelně automaticky korigují podexponvané a přeexponované snímky. Pro dosažení optimální korekce se sleduje barva, kontrast a chroma snímku. Minilaby Noritsu umožňují korekce kontrastu, sytosti barev, jasu a denzity. Výsledkem jsou prvotřídně barevně vyvážené tisky na výstupu. V případě potřeby se dá kresba originálního snímku snadno přiostřit nebo naopak změkčit. Možnost změny velikosti a pozice ořezového rámečku umožňuje nastavit libovolný, mimoosový výřez. Obraz je možné pootočit libovolným směrem o přesně stanovený úhel.Výhody<\/h3>\r\n\r\n
\r\n\t
Vlastnosti<\/h3>\r\n\r\n
\r\n\t
Analogová média<\/h3>\r\n\r\n
\r\n\t
Digitální média<\/h3>\r\n\r\n
\r\n\t
Vysoce kvalitní skenování<\/h3>\r\n\r\n
Jednokanálové skenování<\/h3>\r\n\r\n
Digital ICE<\/h3>\r\n\r\n
Digital Masking<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Optimalizace obrazu<\/h3>\r\n\r\n
Korekce optických chyb objektivů<\/h3>\r\n\r\n
Vinětace<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Chromatická aberace<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Distorze<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Korekce červených očí<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Korekce barev defektních filmů<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Korekce snímků v protisvětle<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Změny barevného podání<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Korekce šumu a zrna<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Podexpozice a přeexpozice<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Korekce kontrastu, jasu a denzity<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Doostření nebo změkčení snímku<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Mimoosové výřezy<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Zrcadlení, srovnání horizontu<\/h3>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Minilab Noritsu QSS-3904 G
O minilabech
Minilab pro zpracování fotografií z filmů a datových nosičů
Výhody
Vlastnosti
Analogová média
Digitální média
Vysoce kvalitní skenování
Jednokanálové skenování
Digital ICE
Digital Masking
Optimalizace obrazu
Korekce optických chyb objektivů
Vinětace
Chromatická aberace
Distorze
Korekce červených očí
Korekce barev defektních filmů
Korekce snímků v protisvětle
Změny barevného podání
Korekce šumu a zrna
Podexpozice a přeexpozice
Korekce kontrastu, jasu a denzity
Doostření nebo změkčení snímku
Mimoosové výřezy
Zrcadlení, srovnání horizontu