SONY Alpha A6000

7. 9. 2014 | 4 minuty čtení

Sony pohřbila řadu NEX. Naštěstí jen v názvu, protože a6000 je až na ty tři písmenka jejím čistokrevným nástupcem. A co nového, že nám přináší? Vylepšila už tak dobrý zaostřovací systém, který kombinuje fázové a kontrastní zaostřování, a spolu s 11 snímky za vtěřinu včetně doostřování se tak staví na špici rychlíků s výměnou optikou. Ale pozor nejede zde jen o rychlost jeho nový24 Mpx snímač ve spojení s obrazovým procesorem Bionz se chlubí jemnými detaily a neměl by se nechat zahanbit ani při nedostatku světla. Filmaře asi potěší dotažené nastavení videa včetně zebry, peak focus a čistého výstupu HDMI. Co naopak zamrzí? Zase se nedostalo místa pro Jack mikrofonu a případně sluchátek, elektronický hladáček má nižší rozlišení a i zde, jako u předchůdce NEX-6 se dotykové ovládání odkazuje pouze na tlačítka, nikoliv displej.

Hodnocení odborníka 85%

• tvarovaný grip padne do ruky
  • dva otočné voliče usnadňují nastavení expozice
  • snímač s vysokým rozlišením produkuje v dobrých světelných podmínkách výborné detaily
  • vynikající úroveň rychlosti zaostřování a rychlosti reakcí
  • vysoce kvalitně video s možností pokročilého nastavení
  • spolehlivé kontinuální doostřování se zanedbatelnými přesahy u videa
  • optická stabilizace obrazu i u kitového zoomu dobře spolupracuje s videem
  • vysokorychlostní sériové snímání s 11 fps pro dlouhé série snímků (v průměru 22 RAW a 49 JPEG)
  • chybí mi dotykový displej
  • chybí vstup pro mikrofon
  • hledáček má oproti předchůdci nižší rozlišení
  • odstranění šumu sebou bere u JPEG příliš detailů (RAW nabídne výrazně lepší výsledky)
  • postrádám elektronický horizont

• robustní tělo s dobrou ergonomií díky gripu a otočným voličům
  • 24,3MP snímač CMOS Exmor® APS HD
  • obrazový procesor Bionz X
  • rozsah ISO 100 - 25600 ( v rozšíření)
  • hybridní zaostřovací systém s 25 fázovými body a 179 body pro kontrastní zaostřování
  • sériové snímání rychlostí až 11 snímků/s včetně doostřování
  • 3" výklopný OLED displej s 921 kpx a elektronický hledáček 1 440 kpx a dioptrickou korekcí
  • vestavěný blesk a patice volitelného systémového blesku se středovým kontaktem
  • Full HD video 1080p50 s pokročilými možnostmi nastavení (exp. režim, zebra, peak..)
  • bezdrátové technologie WiFi a NFC
  • možnost dohrání aplikací
  • výdrž akumulátoru až 360 snímků dle CIPA

Sony a6000 může být zajímavou volbou pro všechny, kdo touží po optickém i fyzickém výkonu digitálních zrcadlovek a přitom se jim nehodí jejich velikost. a6000 má dobrou ergonomii ovládání a díky gripu i držení. Pokud jde o zaostřování, můžeme směle říci, že dosud se v této kategorii nic podobného nevyskytovalo. Odezva autofokusu je rychlá a spolehlivá a kombinace fázových a kontrastních zaostřovacích videí se pozitivně projeví i u kontinuálního zaostřování. To pracuje i u sekvenčního snímání, kde lze dosáhnout až 11 snímků za sekundu v poměrně dlouhých sériích. a6000 své uplatnění najde i klidně co by fotoaparát pro fotografování sportu a akce. Kapitolou samou pro sebe je pak kvalitní FullHD video s 50ti snímky za vteřinu, které má možnost manuálního nastavení a přidává i video funkce pro kameramany v podobě zebry, či zobrazení hran při ostření. Jen škoda absence vstupu pro mikrofon. Budete se muset omezit systémovou paticí. Oproti minulému modelu NEX 6 doznal změny elektronický hledáček, u kterého spadlo rozlišení na 1,44 Mpx. Děsit se, ale nemusíte stále nabídne jemnou matici a jeho používání mi při fotografování na slunci přišlo více než vhod. a6000 nabídne i Wifi a NFC. Zajímavostí je pak možnost si dohrávání aplikací. Mohou sloužit například k usnadnění time-lapse fotografování či přímého sdílení na Flickr. Jejich paleta je ale zatím na webu Sony stále poněkud omezená. Fotoaparát jsem testoval s kitovým objektivem 16-50. Ten zaslouží poklonu za jeho velikost, která dělá z celku skutečně kompaktní řešení. Elektronické ovládání zoomu zase usnadní natáčení videa. Pro začátek ideální objektiv, i když plně profesionální výkon k vyždímání 24 Mpx snímače od něj nečekejte.

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

25. 4. 2024