Sony FE 50 mm f/1,8

2. 5. 2017 | 2 minuty čtení

Sony FE 50 mm f/1,8 je kvalitní objektiv univerzálního ohniska určený pro full-frame i APS-C fotoaparáty s bajonetem Sony FE nebo Sony E. Za nízkou cenu dostanete poctivě zpracovaný objektiv kompaktních rozměrů vybavený dobrou optikou, který spolu s jedním z (nejen) full-frame fotoaparátů Sony dokáže vykouzlit prokreslené a barevně věrné snímky s minimem optických vad a příjemným měkkým bokehem.

Hodnocení odborníka 85%

• vysoká světelnost
  • ostrý a prokreslený obraz
  • měkký bokeh
  • přirozená barevnost
  • dobrý kontrast
  • cena
  • chromatická aberace v kontrastních oblastech
  • neostrost v rozích
  • pomalejší AF

• bajonet: Sony E-mount pro full-frame i APS-C
  • ohnisková vzdálenost: 50 mm
  • min. zaostřovací vzdálenost: 45 cm
  • světelnost objektivu (f): 1,8
  • max. clona (f): 22
  • konstrukce: 6 členů/5 skupin
  • počet lamel clony: 7
  • délka objektivu: 60 mm

Objektiv Sony FE 50 mm f/1,8 na první pohled zaujme svými kompaktními rozměry a příjemným designem. Vizuální stránka byla u Sony produktů vždycky silná! Nízká hmotnost a univerzální ohnisko 50 mm předurčují tento objektiv ke každodenní práci, ani jej nebudete chtít ze svojí bezzrcadlovky sundat. Co se týká samotných optických vlastností, nemohu říct nic moc kritického. Ostrost a kresba jsou velmi dobré, snímky jsou i při nižších ohniscích prokreslené, i když v rozích kvalita poněkud klesá. Občas se v kontrastních partiích vyskytne chromatické aberace, na druhou stranu objektiv nevinětuje a to ani při nejnižším clonovém čísle. Považuji za velmi příjemné, že Sony dokázalo tento typický nešvar světelných objektivů nižší cenové kategorie eliminovat. Za větší slabinu považuji autofokus – není dost rychlý. Plno slibně vypadajících snímků nevyšlo jenom kvůli pomalejšímu ostření. Přesto musím na závěr zopakovat, že s objektivem Sony FE 50 mm f/1,8 získáte za málo peněz věrného společníka, který vás díky vysoké světelnosti f/1,8 nenechá "ve štychu" ani při nízké hodnotě ISO v kombinaci se zataženým podnebím. Díky tomu můžete vytvářet velejemné snímky bez tolik nežádoucího šumu.

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

25. 4. 2024