Rudolf Bruner-Dvořák - zakladatel žurnalistické a reportážní fotografie

Rudolf Bruner-Dvořák - zakladatel žurnalistické a reportážní fotografie

Rudolf Bruner-Dvořák - zakladatel žurnalistické a reportážní fotografie Zobrazit fotografie v galerii (2)

Beseda tentokrát na historické téma s uznávaným historikem, publicistou a naším lektorem Večerní FotoŠkoly Pavlem Scheuflerem. Na besedě vám bude představen jeden z nejvýznamnějších fotografů v historii české fotografie Rudolf Bruner-Dvořák. Beseda ZDARMA se uskuteční 17:00 – 19:30 v Langhans kavárně Člověka v tísni.

Přednášející historik fotografie Pavel Scheufler

Pavel Scheufler je český publicista, historik a sběratel fotografie. Zabývá se dějinami fotografie v českých zemích epocha Rakousko - Uhersko, jeho dílo je komplexním informatoriem o fotografii u nás do roku 1918. Od roku 1990 přednáší historii fotografie na katedře fotografie FAMU. V období 1992–2002 byl členem Rady Českého rozhlasu. Fotograf je také lektorem fotografických kurzů v Centru FotoŠkoda. Podílel se na popularizaci začátků české fotografie i na tom, že jména jako Jan Langhans či Jindřich Eckert pronikla do obecného povědomí a stala se součástí českého rodinného stříbra. www.scheufler.cz

Registrace ukončena

  • Význam osobnosti v evropském kontextu. Biografie osobnosti
  • Představení díla s projekcí 100 fotografií.
  • Ohlasy díla a jeho specielní význam v roce 2014.

Fotograf Rudolf Bruner-Dvořák (1864-1921)

Rudolf Bruner-Dvořák (1864-1921) je jedním z nejvýznamnějších fotografů v historii české fotografie. Jako první z českých fotografů se orientoval výhradně na práci mimo ateliér, označoval se jako ,,momentní fotograf”, fotograf reportážních momentek. Jako osobní fotograf Ferdinanda d`Este se často pohyboval ve vybrané vysoké společnosti a na manévrech, jako dokumentarista poznal i drsné pracovní podmínky a život běžných lidí. S oblibou cestoval, vytvořil například skvělé dokumenty ze života v Bosně. Orientoval se na spolupráci s časopisy, zejména Českým světem, kde míval každoročně desítky fotografií. Reportážní záběry snímal vzpěrovou komorou na formát 18 x 24 cm, statické záběry architektur a továrních provozů i na formát 24 x 30 cm. Pro živé snímky v terénu s oblibou volil stereoformát rozměru skla s dvojicí snímků 17,5 x 9 cm.

02. Pozorovací balón, 1908

Galerie

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • poukázka na fotoslužby

Kompletní informace »

Čekejte prosím...

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace