Panasonic Lumix DMC-LX100 | FotoŠkoda

Panasonic Lumix DMC-LX100

18. 10. 2016 | 2 minuty čtení

Panasonic vytvořil kompakt, který cílí především na zkušené a profesionální fotografy. DMC-LX100 je velmi pokročilý fotoaparát, který nabízí velký rozsah citlivosti, vysokou světelnost, optickou stabilizaci a 4K a Full HD video. Najít na něm chybu může být celkem těžké. Za přijatelné peníze se ke kupujícímu dostane perfektní pracovní nástroj, který nezklame.

Hodnocení odborníka 95%

• dobré výstupy při vyšších hodnotách ISO
  • velký rozsah ISO
  • skvělý rozsah ohnisek
  • účinná optická stabilizace
  • velmi vysoká světelnost
  • rychlé sekvenční snímání
  • zanedbatelné rozměry
  • nepostřehnutelná vinětace
  • možnost 4K videa

• ohnisková vzdálenost 24–75 mm
  • světelnost 1,7–2,8
  • ISO 100–25 600
  • rozlišení 12,8 Mpx
  • 7,5cm (3.0") LCD displej
  • 4K video
  • FHD video
  • objektiv Leica
  • hmotnost 393 g

O tom, že máme čest s opravdu dobrým kompaktem svědčí to, jak dlouho se drží na trhu. A stále je schopný konkurovat novým modelům. Nabízí 12 Mpx rozlišení (což je na dnešní dobu méně), ale díky tomu je možno s ním fotografovat na vyšší citlivosti bez toho, aniž by docházelo k výrazné degradaci obrazu. A aby toho nebylo málo, tak nabízí skvělou světelnost f/1,7–2,8. Pro někoho, kdo má velké ruce, je ovládání méně příjemné, ale i tak je fotografování stále komfortní. Clona, čas a kompenzace expozice se dají ovládat zcela manuálně (clona je na prstenci objektivu). Obrazové výstupy jsou velmi kvalitní. Při testování jsem fotil noční scény a na otevřené cloně a citlivosti ISO 1600 i 3200 byly snímky stále na dobré úrovni. Clona 1,7 se hodí neustále, scény bez zaclonění mají malou hloubku ostrosti a sametový bokeh, který dodává snímků tu správnou atmosféru. Při otevřené cloně si lze všimnout chromatické aberace, ale pouze při větším přiblížení – není rušivá. Objektiv nevinětuje. A pro milovníky natáčení je možnost 4K a Full HD videa. Celkově se jedná o skvělého pracanta, který nikde nepřekáží a vždy odvede svoji práci bezchybně.

Recenze Canon EOS R7 a R10: neuvěřitelně vysoký výkon v malých a dostupných přístrojích

Recenze Canon EOS R7 a R10: neuvěřitelně vysoký výkon v...

29. 9. 2022