PANASONIC LUMIX GX80

25. 5. 2016 | 4 minuty čtení

Panasonic Lumic GX80 je mladší brácha dražšího modelu GX8. Svou kvalitou však míří hodně vysoko. Při testování jsem střídal objektivy Panasonic LUMIX G VARIO 12–60 mm a Panasonic LUMIX G Vario 12–32 mm f/3,5–5,6 Asph./O.I.S. O kvalitu fotografií se stará Live Mos sensor s 16Mpx, který je bez Low Pass filtru. Výsledné snímky jsou proto kvalitnější a ostřejší. Citlivost ISO lze navýšit z nejnižší hodnoty 200 až na ISO 25600. Když ani to nebude stačit, tak lze použít vestavěný blesk. O zachycení ostrých snímků se stará rychlý pětiosá stabilizace. Mezi nejvýraznější funkce jistě patří možnost natáčení videa v kvalitě 4K. S tím je přítomna i funkce 4K photo, nebo Post focus. Možnost zápisu do RAW formátu je samozřejmostí. Mnozí jistě ocení velký elektronický hledáček s 2,764 milionu bodů a velkým zvětšením 1,39x. Pro ty, kteří radši fotografují přes displej, je přítomen výklopný dotykový displej s 1,04 milionu bodů. Já osobně jsem z fotoaparátu nadšený, pojďme se na něj podívat blíž.

Hodnocení odborníka 95%

• kvalita zpracování
  • kompaktní rozměry
  • kresba
  • barevný výstup
  • velký hledáček
  • kvalitní displej
  • 4K photo a 4K video
  • post focus
  • sáňky na blesk
  • nabíjení přes USB
  • vyšší hmotnost
  • kresba od citlivosti ISO 3200
  • obtížné vyklápění displeje, kvůli umístění očka pro popruh

• 16Mpx Live MOS snímač
  • podpora Wi-Fi a NFC komunikace
  • ergonomicky tvarované tělo
  • integrovaná stabilizace obrazu pracující s jakýmkoli objektivem
  • systém automatického ostření – porovnávání kontrastu
  • výklopný blesk
  • 2.3M elektronický hledáček (1024x768)
  • výklopný a dotykový 3.0" LCD monitor o rozlišení 1040K
  • přední a zadní ovládací prvky
  • 4K video v MP4 nebo AVCHD formatu
  • synchronizační čas blesku 1/160 s

Nový přírůstek do rodiny kompaktů s výměnnými objektivy dopadl v testu velmi dobře. Snímač bez Low Pass filtru se osvědčil, snímky jsou perfektně ostré. Podání barev především zelené je reálné, kontrast snímků je také příjemný. Velice mě potěšila kvalita kresby při citlivosti ISO 1600, co mě naopak nepotěšilo, byl výsledek při jediném zvýšení na ISO 3200. Kresba se rychle zhoršila a začala se slévat. Při dalším zvýšení je již šum hodně nepříjemný. Naštěstí to je jedna z mála nevýhod fotoaparátu. Co mě dále potěšilo, byl dynamický rozsah senzoru. Snímek je prokreslený po celé ploše. Fotoaparát je celkem malý a příjemný do ruky. Přesto se po nasazení základního objektivu a vložení baterie dostane na hmotnost okolo půl kila, což není málo. Tělo je kvalitně zpracováno, pohodlně se drží za pogumovaný grip. Ovládání je také výborné. Přítomné jsou 4 tlačítka a 2 rollery. Pro základní ovládání slouží perfektní dotykový displej, ten je svými barvami přesný a jasný za všech podmínek. Jedinou nevýhodou je obtížnější vyklápění díky blízkému umístění očka na popruh. Já většinu času používal jasný hledáček s velkým rozlišením i zvětšením. Kvalitou podání se dá srovnat s některými optickými hledáčky na zrcadlovkách. Co se mi u lepších Lumixů líbí nejvíce je funkce 4K photo. Díky této funkci jsem zachytil situace, které bych jinak promeškal. Všemu tedy napomáhá i celková rychlost fotoaparátu a především přesný pohotový autofokus. I když fotoaparát umožňuje sériové snímání v rychlosti 10fps, tak jsem raději zvolil 4K photo s lehce horší obrazovou kvalitou. Další zajímavou funkcí je Post Focus. Kvalita obrazu se sice lehce zhoršuje, vyrovnává to ale možnost vybrat tu pravou scénu až po vyfotografování. Další drobnou výtkou je možnost výběru ostřících bodů pouze přes displej. Při fotografování přes hledáček se často vybrané ostřící pole díky dotyku obličeje změnilo. Sečteno a podtrženo, i přes drobné neduhy je PANASONIC LUMIX GX80 skvělým přírůstkem do rodiny kompaktních fotoaparátů s výměnným objektivem. Nejvíce oceňuji kvalitu výstupu, dynamický rozsah, podání barev a kontrastu. Mnohé jistě potěší nadstandard v podobě 4K photo, 4K videa a funkce Post Focus. Díky velikosti jsem měl fotoaparát stále u sebe, kvůli své vyšší hmotnosti se po chvíli na krku pronese. Fotoaparát se hodí pro cestovatele, nebo pro fotografy, kteří ocení univerzálnost a kvalitu. I přes drobné neduhy věřím, že najde u mnoha fotografů své místo.

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

25. 4. 2024