Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
TTARTISAN 10 mm f/2 pro Nikon Z (APS-C)
- Širokoúhlý asférický objektiv pro APS-C snímač
- Světelnost f/2 až f/16
- Ekvivalent full-frame: 15 mm
TTARTISAN 10 mm f/2 pro Canon RF (APS-C)
- Širokoúhlý asférický objektiv pro APS-C snímač
- Světelnost f/2 až f/16
- Ekvivalent full-frame: 15 mm
TTARTISAN 10 mm f/2 pro Sony E (APS-C)
- Širokoúhlý asférický objektiv pro APS-C snímač
- Světelnost f/2 až f/16
- Ekvivalent full-frame: 15 mm
TTARTISAN 10 mm f/2 pro MFT
- Širokoúhlý asférický objektiv pro APS-C snímač
- Světelnost f/2 až f/16
- Ekvivalent full-frame: 15 mm
TTARTISAN 17 mm f/1,4 pro MFT
- Objektiv s bajonetem MTF (Micro FourThirds)
- Pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
- Ohnisko 17 mm (full-frame ekvivalent = 34 mm)
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro L-mount
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Leica L (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Nikon Z
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Nikon Z (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 10 mm f/2 pro Fujifilm X
- Širokoúhlý asférický objektiv pro APS-C snímač
- Světelnost f/2 až f/16
- Ekvivalent full-frame: 15 mm
TTARTISAN 17 mm f/1,4 pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- Určeno pro formát senzoru APS-C
- Ekvivalentní ohnisko 25,5 mm při přepočtu na full-frame
TTARTISAN 17 mm f/1,4 pro L-mount (APS-C)
- Bajonet Leica L / formát APS-C
- Ohnisko 17 mm (full-frame ekvivalent = 25,5 mm)
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
PENTAX 645 75 mm f/2.8 FA
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu: 60 mm / středoformátu: 98 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
- −10 %
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Sony E
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Sony E (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 17 mm f/1,4 pro Nikon Z (APS-C)
- Bajonet Nikon Z / formát APS-C
- Ohnisko 17 mm (full-frame ekvivalent = 25,5 mm)
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
PENTAX 50 mm f/1,4 HD D-FA* SDM AW Silver Edition
- Špičková ostrost až do krajů i při plně otevřené cloně
- Vysoká světelnost f/1,4 a nádherný bokeh
- Formát full-frame
PENTAX 50 mm f/1,4 HD D-FA* SDM AW
- Špičková ostrost až do krajů i při plně otevřené cloně
- Vysoká světelnost f/1,4 a nádherný bokeh
- Formát full-frame
PENTAX 31 mm f/1,8 HD FA Ltd. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 31 mm (46,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Clonový kroužek na objektivu
PENTAX 31 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 31 mm (46,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Clonový kroužek na objektivu
TTARTISAN 50 mm f/0,95 pro Leicu M
- Bajonet: Leica M-Mount
- Rozsah clony: f/0,95 až f/16
- 1 oboustranný asférický prvek
PENTAX 55 mm f/1,4 DA* SDM
- Ohnisková vzdálenost 55 mm (82,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,4
- Formát APS-C
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Leicu M
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Leica M (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Canon RF
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Canon RF (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 50 mm f/0,95 pro Nikon Z (APS-C)
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / APS-C
- Ohnisko 50 mm (full-frame ekvivalent 75 mm)
- Vhodný na: portréty, reportáže i krajinu
TTARTISAN 50 mm f/0,95 pro Fujifilm X
- Objektiv s bajonetem Fujifilm X (APS-C)
- Vhodný na: portréty, reportáže i krajinu
- Ohnisko 50 mm (full-frame ekvivalent 75 mm)
TTARTISAN 50 mm f/0,95 pro Canon EF-M
- Objektiv s bajonetem Canon EF-M (APS-C)
- Vhodný na: portréty, reportáže i krajinu
- Ohnisko 50 mm (full-frame ekvivalent 80 mm)
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.