Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
SAMYANG 50 mm f/1,4 AF II pro Sony E
- Objektiv 50 mm f/1,4 s E-bajonetem/Full-frame
- Přizpůsobitelný ovládací/zaostřovací kroužek
- Autofokus s manuálním ovládáním
SAMYANG 135 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Samyang 135 mm základní pevný teleobjektiv
- Bajonet Sony E / full-frame
- Rozsah clony: f/1,8 až 22
SAMYANG 10 mm f/3,5 XP pro Nikon F
- Úhel záběru 130? je ideální na krajinu
- Rektilineární konstrukce s minimálním zkreslením
- Plný přenos dat s manuálním ostřením
LOMOGRAPHY New Petzval 85mm f/2,2 pro Canon - černý
- ohnisková vzdálenost 85 mm
- světelnost f/2,2
- manuální zaostřování
SAMYANG 14 mm f/2,8 AF pro Nikon F
- 3x Asférický člen (ASP)
- Vysoký index lomu (HR) a extra nízký rozptyl světla (ED)
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
SAMYANG 85 mm f/1,4 AF pro Canon EF
- 85 mm objektiv o světelnosti f/1,4 s kompletním zatěsněním
- vhodný pro plný formát (full frame)
- velmi rychlé a tiché automatické ostření
SAMYANG 14 mm f/2,8 MK2 pro Sony E
- Kompatibilní s full frame i APS-C
- Manuální ostření
- Zámek ostření
SAMYANG 14 mm f/2,8 MK2 pro Canon EF
- Kompatibilní s full frame i APS-C
- Manuální ostření
- Zámek ostření
SAMYANG 14 mm f/2,8 MK2 pro Nikon F AE
- Kompatibilní s full frame i APS-C
- Manuální ostření
- Zámek ostření
SAMYANG 85 mm f/1,4 MK2 pro Sony E
- Kompatibilní s Sony E (Full Frame)
- Manuální ostření
- Zámek ostření
SAMYANG 85 mm f/1,4 MK2 pro Nikon F AE
- Kompatibilní s Nikon F AE
- Manuální ostření
- Zámek ostření
SAMYANG 85 mm f/1,4 AS IF MC pro Pentax K
- 85 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 maximální clona
- 9 členů / 7 skupin optická konstrukce (včetně 1× asférický člen)
SAMYANG 85 mm f/1,4 MK2 pro Canon EF-M
- Kompatibilní s Canon EF-M
- Manuální ostření
- Zámek ostření
SAMYANG 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC pro MFT
- ohnisková vzdálenost 14 mm
- světelnost f/2,8
- optická soustava objektivu 14 členů v 10 skupinách včetně dvou ED členů.
SAMYANG 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC pro Canon EF-M
- ohnisková vzdálenost 14 mm
- světelnost f/2,8
- optická soustava objektivu 14 členů v 10 skupinách včetně dvou ED členů.
SAMYANG 10 mm f/3,5 XP pro Canon EF
- Úhel záběru 130? je ideální na krajinu
- Rektilineární konstrukce s minimálním zkreslením
- Plný přenos dat s manuálním ostřením
SAMYANG 85 mm f/1,4 AF pro Nikon F
- 85 mm objektiv o světelnosti f/1,4 s kompletním zatěsněním
- vhodný pro plný formát (full frame)
- velmi rychlé a tiché automatické ostření
LOMOGRAPHY New Petzval 85mm f/2,2 pro Canon
- ohnisková vzdálenost 85 mm
- světelnost f/2,2
- manuální zaostřování
SAMYANG 85 mm f/1,4 AF pro Sony E
- 85 mm objektiv o světelnosti f/1,4 s kompletním zatěsněním
- vhodný pro plný formát (full frame)
- velmi rychlé a tiché automatické ostření
SAMYANG 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC pro Nikon F AE
- ohnisková vzdálenost 14 mm
- světelnost f/2,8
- optická soustava objektivu 14 členů v 10 skupinách včetně dvou ED členů.
SAMYANG 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC pro Fujifilm X
- ohnisková vzdálenost 14 mm
- světelnost f/2,8
- optická soustava objektivu 14 členů v 10 skupinách včetně dvou ED členů.
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.