Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LAOWA 85 mm f/5,6 2x Ultra Macro APO pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame senzor
- Ohnisko 85mm s úhlem záběru 28,55°
- Clona f/5,6 – f/22
- −10 %
LAOWA 100 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO pro Nikon F
- Zvětšení 2:1
- Minimální zaostřovací vzdálenost 24,7 cm
- Perfektní pro detaily z přirody i industriální fotografii
- −10 %
LAOWA 90 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO pro Sony E
- 2x Ultra Macro APO / bajonet Sony E
- Pro full-frame senzory
- Rozsah clon: f/2,8 až f/22
- −10 %
LAOWA 9 mm f/2,8 Zero-D pro Sony E (APS-C)
- Bajonet: Sony E / APS-C senzory
- Ohnisko 9 mm / 13,5 mm ekv. 35 mm
- Úhel záběru 113°
LAOWA 25 mm f/2,8 2,5-5x Ultra Macro pro Sony E
- Plně manuální a bez ostřícího kroužku
- Rozsah clony f/2,8 - f/16
- Zvětšení 2,5x až 5x
- −11 %
LAOWA 58 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO pro Sony E
- Makroobjektiv, který je schopný až dvojnásobného zvětšení
- Optická kvalita na výborné úrovni
- Mimo makra se hodí i pro focení portrétu a produktů
- −12 %
LAOWA 100 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO pro Canon EF AE
- Zvětšení 2:1
- Minimální zaostřovací vzdálenost 24,7 cm
- Perfektní pro detaily z přirody i industriální fotografii
- −10 %
LAOWA 7,5 mm f/2 Standard pro MFT černý
- ultraširoký objektiv s úhlem záběru 110°
- vytvořený speciálně pro přístroje micro4/3
- minimální zkreslení linií
LAOWA 85 mm f/5,6 2x Ultra Macro APO pro Canon RF
- Laowa 85 mm f/5,6 s bajonetem pro Canon RF
- Určeno pro Full frame senzor
- Ohnisko 85mm s úhlem záběru 28,55°
- −10 %
LAOWA 20 mm f/4 Zero-D Shift pro Fujifilm GFX
- Bajonet Fujifilm GFX
- Ohnisko 20 mm / středoformát, ekv. 10 mm
- Clona nastavitelná v rozsahu f/4 – f/22
LAOWA 12 mm f/2,8 Zero-D pro Canon EF
- Ultra-širokoúhlý frog-eye objektiv
- ohnisková vzdálenost 12 mm / zorný úhel 122°
- určeno pro plnoformátové fotoaparáty
LAOWA 15 mm f/2 Zero-D pro Nikon Z
- Bajonet Nikon Z
- Ultraširokoúhlý záběr 110°
- Špičková světelnost f/2
LAOWA Argus 28 mm f/1,2 FF pro Nikon Z
- Bajonet Nikon Z / full frame
- Úhel záběru cca 75° (28 mm)
- Rozsah clon: f/1,2 až f/16
- −9 %
LAOWA 14 mm f/4 FF RL Zero-D pro Canon RF
- Nulové soudkovité zkreslení
- 2 asférické prvky
- 3 prvky s extrémně nízkým rozptylem
LAOWA Argus 33 mm f/0,95 CF APO pro Fujifilm X
- Fujifilm X / APS-C senzor
- Ohnisko 49,5 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony f / 0,95 až f / 11
LAOWA Argus 33 mm f/0,95 CF APO pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E / APS-C senzor
- Ohnisko 49,5 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony f / 0,95 až f / 11
LAOWA 9 mm f/2,8 Zero-D pro Fujifilm X
- Extrémně širokoúhlé 9 mm ohnisko
- Téměř nulové zkreslení
- Světelnost f/2,8 až f/22
LAOWA 10 mm f/4 Cookie pro Sony E (APS-C) černý
- Velmi kompaktní objektiv pro focení krajiny a architektury
- Optická soustava 12 členů v 8 skupinách (4 ED)
- Objektiv pro APS-C má úhel záběru 109,3°
LAOWA Argus 25 mm f/0,95 CZ APO pro Sony E (APS-C)
- Vysoce světelný f/0.95 APO objektiv
- Bajonet pro bezzrcadlovky Sony E (APS-C)
- Ohnisko 25 mm / 50 mm ekvivalent 35 mm
LAOWA 11 mm f4,5 FF RL pro Sony E
- MF/manuální ostření
- Formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 4,5 až f / 22
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.