Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / full frame
- Rozsah clony f/2,8 až f/22
- 10 prvků řazených do 8 skupin
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Sony E
- Pravý makroobjektiv s bajonetem Sony E
- Vysoká ostrost i na základní clonu f/2.8
- Poměr zvětšení 1:1 (True macro)
VILTROX 16 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Světelnost f/1,8 až f/22
- Ultraširoký zorný úhel
MEIKE 25 mm f/1,8 MC pro MFT
- Vysoká světelnost f/1,8
- Ohnisko 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- Určeno pro formát Micro 4/3
FUJIFILM XF 90 mm f/2 R LM WR
- Monofokální teleobjektiv Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR
- Ohnisková vzdálenost 90 mm (ekv. kinofilmu 137 mm)
- Bajonet objektivu Fujifilm X Mount
FUJIFILM XF 33 mm f/1,4 R LM WR
- Objektiv X-Mount/formát APS-C
- 50 mm (ekvivalent 35 mm)
- Min. ostřící vzdálenost 30 cm
FUJIFILM XF 50 mm f/2 R WR černý
- lehká konstrukce se skládá z 9 optických prvků v 7 skupinách včetně jedné asférické ED...
- vnitřní systém ostření je ovládán krokovým motorem, který rychle a zcela tiše pohybuje...
- odolný vůči povětrnostním vlivům a prachotěsný a funguje při teplotách do -10°C
FUJIFILM XF 80 mm f/2,8 R LM OIS WR Macro
- Makro objektiv pro řadu FUJIFILM X
- Ohnisková vzdálenost (ekvivalent formátu 35mm): f = 80 mm?(122 mm)
- Zorný úhel: 20,1°
FUJIFILM XF 30 mm f/2,8 R LM WR Macro
- Objektiv s bajonetem X / formát APS-C
- Ohnisko 45 mm (ekv. 35 mm/full frame)
- Rozsah clon: f/2,8 až f/22
FUJIFILM XF 18 mm f/2 R
- Fujinon XF 18 mm f/2 R
- Ohnisková vzdálenost 18 mm
- Zorný úhel 76,5°
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Fujifilm GFX
- Bajonet FujiFilm GFX
- Ekvivalentní ohnisková vůči kinofilmu je cca 36 mm
- Zkreslení a deformace necelé 1%
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Canon EF
- Poměr zvětšení 1:1, minimální zaostřitelná vzdálenost 34 cm
- 77 mm závit pro filtry
- Neutrinové ochranné vrstvy
FUJIFILM XF 35 mm f/2 R WR černý
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (50 mm ekvivalent kinofilmu)
- 9 optických členů v 6 skupinách
- Světelnost f/2 (min. clona f/16)
MEIKE 12 mm f/2,8 MC pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- Pro formát snímače APS-C
- Ohnisko 12 mm (full-frame ekvivalent 18 mm)
IRIX 15 mm f/2,4 Dragonfly pro Sony E
- Širokoúhlý pevný objektiv, Sony E bajonet
- 15 mm ohnisko, pro full frame senzor
- Univerzální objektiv s vysokou světelností f/2,4
FUJIFILM XF 23 mm f/1,4 R LM WR
- Objektiv X-Mount/formát APS-C
- 35 mm (ekvivalent 35 mm)
- Min. ostřící vzdálenost 19 cm
FUJIFILM XF 8 mm f/3,5 R WR
- Bajonet Fujifilm X / APS-C senzor
- Světelnost f/3,5
- 12 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Nikon F
- utěsnění proto nepřízni počasí (slabý déšť)
- 77 mm filtrový závit
- stativový závit v odjímatelném držáku objektivu (kompatibilní s Arca swiss)
FUJIFILM XF 56 mm f/1,2 R II WR
- Profesionální objektiv pro focení portrétu, produktové a svatební fotografie
- 13 členů v 8 skupinách, 2 asférické a 1 ED člen
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 50cm
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Pro Full frame, bajonet Canon EF
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
FUJIFILM XF 23 mm f/2 R WR černý
- konstrukce objektivu: 10 prvků v 6 skupinách (včetně 2 asférických členů)
- ohnisková vzdálenost (ekvivalent 35 mm): 23 mm (35 mm)
- úhel záběru: 63,4°
MEIKE 6,5 mm f/2 MC Fisheye circular pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X
- Pro snímače velikosti APS-C
- Světelnost f/2
FUJIFILM GF 110 mm f/5,6 T/S Macro
- Středoformátový makro teleobjektiv 110 mm
- Ohnisko 87 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Světelnost f/5,6
FUJIFILM GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro
- objektiv vytvořený pro středoformátový bezzrcadlový fotoaparát Fujifilm GFX 50S
- ovládací pozice clonového kroužku (C) - nastavení clony přímo na těle fotoaparátu
- odolný vůči prachu, vlhkosti, povětrnostním vlivům a teplotám až do –10 stupňů Celsia
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.