Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
FUJIFILM XF 90 mm f/2 R LM WR
- Monofokální teleobjektiv Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR
- Ohnisková vzdálenost 90 mm (ekv. kinofilmu 137 mm)
- Bajonet objektivu Fujifilm X Mount
FUJIFILM XF 80 mm f/2,8 R LM OIS WR Macro
- Makro objektiv pro řadu FUJIFILM X
- Ohnisková vzdálenost (ekvivalent formátu 35mm): f = 80 mm?(122 mm)
- Zorný úhel: 20,1°
FUJIFILM GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro
- objektiv vytvořený pro středoformátový bezzrcadlový fotoaparát Fujifilm GFX 50S
- ovládací pozice clonového kroužku (C) - nastavení clony přímo na těle fotoaparátu
- odolný vůči prachu, vlhkosti, povětrnostním vlivům a teplotám až do –10 stupňů Celsia
FUJIFILM GF 80 mm f/1,7 R WR
- Bajonet Fujifilm G
- Ohnisko 63 mm (po přepočtu na kinofilm)
- Rozsah clony f/1,7 až f/22
FUJIFILM XF 60 mm f/2,4 R Macro
- Ohnisková vzdálenost 60 mm (zorný úhel 26,6°)
- Světelnost f/2,4 (min. clona f/22)
- Zvětšení obrazu 1:2
FUJIFILM GF 110 mm f/2 R LM WR
- Typ: OBJEKTIV FUJINON GF110mmF2 R LM WR
- Konstrukce objektivu:14 optických prvků, 9 skupin (včetně 4 ED čoček)
- Ohnisková vzdálenost (ekvivalent 35mm): f=110 mm (87 mm)
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Nikon Z
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- S bajonetem Nikon Z
- 15 členů, řazených do 13 skupin
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- Bajonet Canon RF
- 15 členů řazených do 13 skupin
SIRUI 75 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro Fujifilm X
- Anamorfní 75 mm Cine objektiv pro Fujifilm-X
- Určeno pro APS-C senzory
- Maximální světelnost f/1,8
SIRUI 75 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro Nikon Z (APS-C)
- Anamorfní 75 mm Cine objektiv pro Nikon Z
- Určeno pro DX senzory
- Rozsah clony f/1,8-f/16
SIRUI 150 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Sony E
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.6x crop
SIRUI 150 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Canon RF
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.6x crop
SIRUI 150 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro L-mount
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet L-mount
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.6x crop
SIRUI 150 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Nikon Z
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Nikon Z
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.6x crop
SIRUI 135 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,8x pro Sony E
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Sony E
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.8x crop
SIRUI 135 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,8x pro Canon RF
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Canon RF
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.8x crop
SIRUI 135 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,8x pro Nikon Z
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Nikon Z
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.8x crop
SIRUI 135 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,8x pro L-mount
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet L-mount
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.8x crop
SIRUI 75 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro Canon RF (APS-C)
- Anamorfní 75 mm Cine objektiv pro Canon RF bajonet
- Určeno pro APS-C senzory
- Maximální světelnost f/1,8
FUJIFILM XF 200 mm f/2 R LM OIS WR + 1,4x TC
- Výjimečné rozlišení a krásný bokeh
- Množství funkcí pro snadné ovládání AF
- Výkonný stabilizátor obrazu
FUJIFILM GF 250 mm f/F4 R LM OIS WR
- optická skladba 16 prvků v 10 skupinách (2x ED, 1X super ED sklo)
- 82 mm filtrový závit
- kompatibilní s 1,4x telekonvertorem (v příslušenství produktu) - s konvertorem 277 mm...
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- Pro Sony E bajonet
- 15 členů, řazených do 13 skupin
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro L-mount
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- S bajonetem Leica L (Leica/Panasonic)
- 15 členů, řazených do 13 skupin
SIRUI 75 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro L-mount (APS-C)
- Anamorfní 75 mm Cine objektiv pro L-mount
- Určeno pro APS-C senzory
- Rozsah clony f/1,8-f/16
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.