Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VOIGTLÄNDER 18 mm f/2,8 Color-Skopar pro Fujifilm X černý
- Bajonet pro Fujifilm X (APS-C)
- Ekvivalent 28 mm (35 mm/full frame)
- Světelnost f/2,8
VOIGTLÄNDER 27 mm f/2 Ultron pro Fujifilm X černý
- Ohnisko 40 mm ekv. 35 mm (full frame)
- Rozsah clony: f/2 až f/22
- Optické složení: 6 členů řazených do 4 skupin
VOIGTLÄNDER 28 mm f/1,5 Nokton Vintage Line Type I asph. M-bajonet černý
- Asférické čočky pro vynikající optický výkon
- Manuální ostření pro přesné zaostření
- Kompaktní a lehká konstrukce v retro stylu
VOIGTLÄNDER 18 mm f/2,8 Color-Skopar pro Fujifilm X stříbrný
- Bajonet pro Fujifilm X (APS-C)
- Ekvivalent 28 mm (35 mm/full frame)
- Světelnost f/2,8
ASTRHORI 18 mm f/8 Shift pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Ohnisko 18 mm / úhel záběru 99,2°
- Rozsah posunu (shift): ±6 mm
FUJIFILM XF 90 mm f/2 R LM WR
- Monofokální teleobjektiv Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR
- Ohnisková vzdálenost 90 mm (ekv. kinofilmu 137 mm)
- Bajonet objektivu Fujifilm X Mount
FUJIFILM XF 33 mm f/1,4 R LM WR
- Objektiv X-Mount/formát APS-C
- 50 mm (ekvivalent 35 mm)
- Min. ostřící vzdálenost 30 cm
VOIGTLÄNDER 23 mm f/1,2 Nokton pro Fujifilm X
- Nokton 23 mm f/1,2 pro Fujifilm X
- APS-C senzor, ekv. Ohniska 35 mm
- Komunikace s tělem prostřednictvím elektronických kontaktů
FUJIFILM XF 50 mm f/2 R WR černý
- lehká konstrukce se skládá z 9 optických prvků v 7 skupinách včetně jedné asférické ED...
- vnitřní systém ostření je ovládán krokovým motorem, který rychle a zcela tiše pohybuje...
- odolný vůči povětrnostním vlivům a prachotěsný a funguje při teplotách do -10°C
VOIGTLÄNDER 27 mm f/2 Ultron pro Fujifilm X stříbrný
- Ohnisko 40 mm ekv. 35 mm (full frame)
- Rozsah clony: f/2 až f/22
- Optické složení: 6 členů řazených do 4 skupin
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,0 Nokton Asph. M-bajonet
- Objektiv 50 mm s Leica M-bajonetem
- Světelnost f/1,0
- Rozsah clony F1,0 až F16
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,0 Nokton Asph. pro Nikon Z
- Objektiv 50 mm s Nikon Z bajonetem
- Světelnost f/1,0
- Rozsah clony F1,0 až F16
VOIGTLÄNDER 35 mm f/0,9 Nokton pro Fujifilm X
- Pro APS-C senzor / Fujifilm X
- Světelnost f/0,9 až f/22
- Úhel záběru cca 46° / ekv. 53 mm
FUJIFILM XF 80 mm f/2,8 R LM OIS WR Macro
- Makro objektiv pro řadu FUJIFILM X
- Ohnisková vzdálenost (ekvivalent formátu 35mm): f = 80 mm?(122 mm)
- Zorný úhel: 20,1°
VOIGTLÄNDER 50 mm f/2 Apo-Lanthar Asph. pro Sony E
- světelnos f/2
- úhel záběru 47,5 stupně
- manuální ostření s min. zaostřovací vzdáleností 45 cm
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,5 Nokton Vintage Line Asph. M-bajonet černý
- Objektiv s bajonetem Leica M
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
- Tři prvky s nízkým rozptylem
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton Asph. pro Canon RF
- Vysoký světelný výkon s vynikající obrazovou kvalitou
- Speciálně navrženo pro Canon RF-Mount
- Manuální ostření pro spolehlivé zaostření na detaily
FUJIFILM XF 30 mm f/2,8 R LM WR Macro
- Objektiv s bajonetem X / formát APS-C
- Ohnisko 45 mm (ekv. 35 mm/full frame)
- Rozsah clon: f/2,8 až f/22
VOIGTLÄNDER 28 mm f/2 Ultron Vintage Line II asph. M-bajonet černý
- Objektiv pro Leica M-Mount
- Manuální ostření
- Rozsah clony: f / 2 až f / 22
FUJIFILM XF 18 mm f/2 R
- Fujinon XF 18 mm f/2 R
- Ohnisková vzdálenost 18 mm
- Zorný úhel 76,5°
VOIGTLÄNDER 90 mm f/2,8 Apo-Skopar M-bajonet černý
- Apochromatický designeliminuje chromatickou aberaci
- Optická konstrukce optimalizovaná pro digitální obrazové snímače
- Vysoce pevný a odolný celokovový tubus objektivu
VOIGTLÄNDER 35 mm f/2 Ultron Vintage Line II asph. M-bajonet černý
- Celokovový tubus objektivu
- Objektiv Leica M-Mount
- Klasický styl dálkoměru ze 70. let
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton pro Fujifilm X
- světelnos f/1,2
- maximální clona F16
- 12 lamelová kruhová clona
VOIGTLÄNDER 35 mm f/2 Macro Apo-Ultron pro Fujifilm X
- Objektiv FUJIFILM X-Mount
- Ohnisko 35 mm / 53 mm (ekv. 35 mm/FF)
- 3× prvek s nízkým rozptylem
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.