Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
NIKON Z 50 mm f/1,8 S
- Špičková kvalita obrazu v celé ploše snímku dalece převyšuje možnosti konvenčních...
- Skvěle korigovaná chromatická aberace
- Odolnost proti stékající vodě a vnikání prachu
NIKON Z DX 24 mm f/1,7
- Bajonet Z / pro DX (crop) senzory
- Ohnisko 36 mm (ekv. 35 mm)
- Úhel záběru cca 62°
NIKON 35 mm f/1,8 AF-S G DX
- Pevné ohnisko 35 mm (52 mm ekv. ke kinofilmu-full frame)
- Vysoká světelnost f/1,8 (min. clona f/22)
- Ostrá kresba, asférický člen pro minimum aberace
NIKON 40 mm f/2,8 G MICRO AF-S DX
- Makroobjektiv formátu DX s ohniskovou vzdáleností 40 mm (ekvivalent u kinofilmu a...
- Vysoká světelnost f/2,8.
- Měřítko zobrazení 1:1 pro makrosnímky v životní velikosti.
NIKON Z MC 50 mm f/2,8 Macro
- Formát objektivu FX
- Bajonet Z-Mount
- Rozsah clony: f / 2,8 až f / 22
NIKON 50 mm f/1,8 G AF-S
- Ohnisko 50 mm základní objektiv formátu FX
- Ohnisko 75 mm ekv. 35 mm/ full frame (Nikon DX).
- Vysoká světelnost f/1,8
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Fujifilm GFX
- Bajonet FujiFilm GFX
- Ekvivalentní ohnisková vůči kinofilmu je cca 36 mm
- Zkreslení a deformace necelé 1%
MEYER OPTIK GÖRLITZ 50 mm f/2,8 II Trioplan pro Sony E ROZBALENO
- Bajonet Sony E (full frame / APS-C)
- Ohnisko 50 mm (ekv. full-frame 75 mm)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
NIKON Z 40 mm f/2 Special Edition
- Ohnisko 40 mm (FX) / 60 mm (DX)
- Objektiv s bajonetem Z
- Rozsah clon f/2 až f/16
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Pro Full frame, bajonet Canon EF
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Pro Full frame, bajonet Nikon F
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Clona F / 1,4
- Vnitřní zaostřování
- Konstrukce odolná proti povětrnostním vlivům
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Clona F / 1,4
- Vnitřní zaostřování
- Konstrukce odolná proti povětrnostním vlivům
- −7 %
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Sony E
- Objektiv 58 mm s bajonetem Sony E
- Pro formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
IRIX 45 mm T1,5 Cine pro Canon EF
- Tubus ze slitiny hliníku a hořčíku, utěsněné tělo
- 11 prvků v 9 skupinách - 4 s vysokým indexem lomu (HR), 1 s nízkým rozptylem a 1...
- 9 lamel clony s rozsahem T1,5-T22
- −8 %
MEYER OPTIK GÖRLITZ 35 mm f/0,95 Nocturnus pro Sony E (APS-C)
- Optimalizováno pro snímače APS-C
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Mimořádná světelnost F0,95
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Pentax K
- Pro Full frame, bajonet Pentax K
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Pentax K
- Clona F / 1,4
- Vnitřní zaostřování
- Konstrukce odolná proti povětrnostním vlivům
NIKON 50 mm f/1,8 D AF
- Kompaktní, dostupný základní objektiv
- Nízká hmotnost (155 g)
- Vysoká hloubka ostrosti – možnost zaclonění až na f/22
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Canon EF
- Objektiv 58 mm s bajonetem Canon EF
- Formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro MFT
- Objektiv 58 mm s bajonetem MFT (Micro 4/3)
- Pro bezzrcadlovky: Olympus a Panasonic
- Formát senzoru full frame
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Nikon F
- Objektiv 58 mm s bajonetem Nikon F
- Pro formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 50 mm f/2,8 II Trioplan pro Canon RF
- Bajonet Canon RF (full frame)
- Ohnisko 50 mm
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
NIKON Z 58 mm f/0,95 S Noct
- Antireflexní vrstvy ARNEO a Nano Crystal Coat: Dva typy antireflexních vrstev bojují...
- Broušený asférický optický člen: Přesný asférický optický člen s velkým průměrem a...
- Fluorové vrstvy: Odolné ochranné vrstvy Nikon odpuzují vodu, nečistoty a vlhkost, aniž...
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.