Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Sweet 22 pro Nikon Z
- Pancake objektiv s pevným zaostřením a pevnou clonou pro full frame
- Vysoký ohniskový kontrast s snovým rozmazáním
- 33 mm ekvivalent na senzorech APS-C
LENSBABY Sweet 22 pro Sony E
- Pancake objektiv s pevným zaostřením a pevnou clonou pro full frame
- Vysoký ohniskový kontrast s snovým rozmazáním
- 33 mm ekvivalent na senzorech APS-C
TAMRON 35 mm f/1,4 SP Di USD pro Canon EF
- světelnost: f/1,4
- formát objektivu: full-frame
- úhel záběru: 63° až 26°
TAMRON 35 mm f/1,4 SP Di USD pro Nikon F
- světelnost: f/1,4
- formát objektivu: full-frame
- úhel záběru: 63° až 26°
LENSBABY sada clon pro Composer
Sada magnetických clon od f/2, 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16 a 22 pro všechny objektivy Lensbaby, kromě úplně první generace.
TAMRON 20 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 11 cm = zvětšení 1:2
TAMRON 35 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 15 cm = zvětšení 1:2
LENSBABY Makro konvertory 8+16 mm
- Kompatibilní produkty Lensbaby: Lensbaby Composer Pro, Lensbaby Composer, Lensbaby...
- −14 %
TOKINA 20 mm f/2 Fírin MF pro Sony E
- 13 optických členů v 11 skupinách, dva členy jsou lisované asférické, další tři pak z...
- světelnost má výbornou hodnotu F2
- 9ti lamelová clona s hladkým chodem
TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 23 mm (FF 35mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro focení reportáže a lifestyle
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X
- Objektiv s bajonetem X / formát APS-C
- 35 mm (ekvivalent kinofilmu
- Rozsah clony: f / 1,4 až f / 16
TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 56 mm (FF 85mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro portrét a detail
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X
- Tokina objektiv řada atx-m
- S bajonetem pro Fujifilm X
- Ohnisko 56 mm / 85 mm ekvivalent 35 mm
TOKINA 33 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 33 mm (FF 50mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro focení běžných denních scén, jídla a...
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Sony E (APS-C)
- Tokina SZ 33 mm F1,2 MF pro APS-C senzory
- Vhodný pro foto/video, přirozený úhel záběru 48°
- Odpovídá základnímu ohnisku 50 mm (ekv. 35 mm / FF)
TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Fujifilm X
- Tokina SZ 33 mm F1,2 MF pro APS-C senzory
- Vhodný pro foto/video, přirozený úhel záběru 48°
- Odpovídá základnímu ohnisku 50 mm (ekv. 35 mm / FF)
TOKINA 500 mm f/8 SZ Super Tele Reflex MF pro MFT
- Tokina SZ SUPER TELE 500 mm F8
- Bajonet Micro Four Thirds (micro 4/3)
- Ohnisko 1000 mm (ekvivalent 35 mm)
TAMRON 24 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm = zvětšení 1:2
LENSBABY Sol 45 pro Nikon F
- kreativní manuální objektiv
- úhel záběru: 51,4°
- světelnost f/3,5
- −8 %
LENSBABY Fisheye optic
- Ohnisková vzdálenost 12 mm
- Šesti čočkový objektiv s vícenásobným povrstvením
- Rozsah zaostření: 1,3 cm – nekonečno
LENSBABY Soft Focus Optic
Nabídka výměnných předsádek LENSBABY byla rozšířena také o sadu SOFT FOCUS OPTIC zahrnující kovové vložky s clonou v rozmezí f/2 až f/22. Dosáhnete s ním příjemného...
- −11 %
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Nikon Z
- ohnisková vzdálenost: 58 mm
- světelnost: f/1.5 – f/16
- bajonet: Nikon Z
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Sony E
- Objektiv 58 mm s bajonetem Sony E
- Pro formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 100 mm f/2,8 II Trioplan pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 100 mm
- Světelnost f/2,8
- Manuální ostření
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.