Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Sweet 22 pro Sony E
- Pancake objektiv s pevným zaostřením a pevnou clonou pro full frame
- Vysoký ohniskový kontrast s snovým rozmazáním
- 33 mm ekvivalent na senzorech APS-C
TOKINA 20 mm f/2 Fírin MF pro Sony E
- 13 optických členů v 11 skupinách, dva členy jsou lisované asférické, další tři pak z...
- světelnost má výbornou hodnotu F2
- 9ti lamelová clona s hladkým chodem
TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 23 mm (FF 35mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro focení reportáže a lifestyle
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 56 mm (FF 85mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro portrét a detail
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 33 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 33 mm (FF 50mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro focení běžných denních scén, jídla a...
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Sony E (APS-C)
- Tokina SZ 33 mm F1,2 MF pro APS-C senzory
- Vhodný pro foto/video, přirozený úhel záběru 48°
- Odpovídá základnímu ohnisku 50 mm (ekv. 35 mm / FF)
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Sony E
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
TOKINA 900 mm f/11 SZ PRO Reflex MF CF pro Sony E (APS-C)
- Super tele objektiv s bajonetem Sony E
- Ohnisko 900 mm, světelnost f/11
- Pro menší (APS-C) senzory
TOKINA 20 mm f/2 Fírin pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 20 mm
- Pro Sony FF (full frame)
- Maximální světelnost f/2
TOKINA 600 mm f/8 SZ PRO Reflex MF CF pro Sony E (APS-C)
- Super tele objektiv s bajonetem Sony E
- Ohnisko 600 mm, světelnost f/8
- Pro menší (APS-C) senzory
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
LENSBABY Velvet 28 mm f/2,5 pro Sony E
- Sony E formát
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Zvětšení 1: 2
TOKINA 500 mm f/8 SZ Super Tele Reflex MF pro Sony E
- Tokina SZ SUPER TELE 500 mm F8
- Bajonet Sony-E / Full Frame formát
- Pevná clona: f/8
LENSBABY Soft Focus II 50 pro Sony E
- Lensbaby Soft Focus II 50 mm
- Bajonet Sony E / pro full-frame
- Kompatibilní s Optic Swap System
- −9 %
TOKINA 400 mm f/8 SZX Super Tele Reflex MF pro Sony E
- Tokina 400 mm f/8 SZX Reflex MF
- Pro fotoaparáty s bajonetem Sony-E
- Pro formát snímače: Full frame
TOKINA 100 mm f/2,8 Fírin FE Macro pro Sony E
- Úplná kompatibilita se Sony E full frame (focus peaking, měření vzdálenosti, atd.)
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 30cm
- Mimo makro se skvěle hodí i na portrét
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Sony E
- kompatibilita: Sony E
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Composer Pro II w/Twist 60 Optic +ND Filter pro Sony E
- 60mm optika pro měkký bokeh v portrétech (full frame)
- Součástí je 46 mm neutrální filtr ND8
- Pro bajonet Sony E
LENSBABY Composer Pro II Soft Focus II pro Sony E
- efekty: měkké zaostření, náklon
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- rozsah clony: f/2,5–22
TOKINA 100 mm T2,9 Macro Cinema ATX pro Sony E
- vhodný pro 4K video a boční ostření
- celokovové provedení
- skladba optiky: 9 členů v 8 skupinách
TOKINA 85 mm f/1,8 atx-m pro Sony E
- 85 mm objektiv pro bajonet Sony E
- Pro formát full-frame
- Rozsah clony: f/1,8 až f/16
LENSBABY Composer Pro II Edge 35 pro Sony E
- Univerzállnost 35mm ohniska
- Efekt pruhu zaostření ve fotografii (+/- 15° Tilt)
- Manuální nastavení clony i ostření
LENSBABY Composer Pro II Edge 80 pro Sony E
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Edge 80
- Ohnisková vzdálenost 80 mm
- Rozsah clony f/2,8–22
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.