Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Sol 45 pro L-mount
- kreativní manuální objektiv
- úhel záběru: 51,4°
- světelnost f/3,5
- −17 %
LENSBABY Velvet 28 mm f/2,5 pro L-mount
- L-mount formát
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Zvětšení 1: 2
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro L-mount
- kompatibilita: L-mount
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Velvet 85 mm f/1,8 pro L-mount
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 85
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,8
LENSBABY Composer Pro II Edge 35 pro L-mount
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Světelnost f/3,5–22
- Optická konstrukce 9 členů v 6 skupinách
LENSBABY Composer Pro II Edge 80 pro L-mount
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Edge 80
- Ohnisková vzdálenost 80 mm
- Rozsah clony f/2,8–22
LENSBABY Velvet 56 mm f/1,6 pro L-mount
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 56
- Ohnisková vzdálenost 56 mm
- Světenost f/1,6
LENSBABY Composer Pro II Edge 50 pro L-mount
- Optika Lensbaby Edge 50
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Rozsah clony f/3,2–22
LENSBABY Composer Pro II Sweet 80 pro L-mount
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 80
- Ohnisková vzdálenost 80 mm
- 12lamelová kruhová clona
LENSBABY Composer Pro II w/Twist 60 Optic +ND Filter pro L-mount
- 60mm optika pro měkký bokeh v portrétech (full frame)
- Součástí je 46 mm neutrální filtr ND8
- Pro bajonet L-mount
LENSBABY Composer Pro II Soft Focus II pro L-mount
- efekty: měkké zaostření, náklon
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- rozsah clony: f/2,5–22
LENSBABY Composer Pro II Sweet 35 pro L-mount
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 35
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- 2 lamelová kruhová clona
LENSBABY Composer Pro II Sweet 50 pro L-mount
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 50
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- 12 lamelová kruhová clona
LENSBABY Sweet 22 pro L-mount
- Pancake objektiv s pevným zaostřením a pevnou clonou pro full frame
- Vysoký ohniskový kontrast s snovým rozmazáním
- 33 mm ekvivalent na senzorech APS-C
MEYER OPTIK GÖRLITZ 100 mm f/2,8 II Trioplan pro L-mount
- Ohnisková vzdálenost 100 mm
- Světelnost f/2,8
- Manuální ostření
- −2 %
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,9 II Primoplan pro L-mount
- Meyer Optik Görlitz Primoplan 58 f/1,9 II
- Bajonet Leica L (full frame)
- Ohnisko 58 mm a světelnost f/1,9
MEYER OPTIK GÖRLITZ 30 mm f/3,5 II Lydith pro L-mount
- ohnisková vzdálenost: 30 mm
- rozsah clony: f/3.5–22
- bajonet: L-mount
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro L-mount
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
MEYER OPTIK GÖRLITZ 50 mm f/2,8 II Trioplan pro L-mount
- Bajonet Leica L (full frame)
- Ohnisko 50 mm
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.