Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
TAMRON 35 mm f/1,4 SP Di USD pro Nikon F
- světelnost: f/1,4
- formát objektivu: full-frame
- úhel záběru: 63° až 26°
LENSBABY Sol 45 pro Nikon F
- kreativní manuální objektiv
- úhel záběru: 51,4°
- světelnost f/3,5
- −8 %
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Nikon F
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Macro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Soft Focus II 50 pro Nikon F
- Lensbaby Soft Focus II 50 mm
- Bajonet Nikon F / pro full-frame
- Kompatibilní s Optic Swap System
- −4 %
LENSBABY Obscura 50 pro Nikon F
- Obscura 50 mm s bajonetem pro Nikon F
- Kompatibilní s Optic Swap Systemem
- Určené pro Full-frame
LENSBABY Scout Fisheye pro Nikon F
Lensbaby Scout je prvním objektivem firmy Lensbaby, který postrádá možnost náklonu optické osy. Lensbaby Scout je plně kompatibilní se systémem Lensbaby Optical Swap.
LENSBABY Twist 60 Optic
- 12 lamelový objektiv s 60 mm ohniskovou vzdáleností a světelností f/2,5
- Optická konstrukce 4 členy v 3 skupinách
- Clony f/2,5–22
LENSBABY Composer Pro II Sweet 35 pro Nikon F
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 35
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- 2 lamelová kruhová clona
LENSBABY Spark 2.0 pro Nikon F
- Objektiv pro formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Optický swapový systém Lensbaby
LENSBABY Pro Kit pro Nikon F
- kompatibilita: Nikon F
- Lensbaby Velvet 85 mm f/1,8
- Lensbaby Burnside 35 mm f/2,8
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Nikon F
- kompatibilita: Nikon F
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Composer Pro II w/Twist 60 Optic +ND Filter pro Nikon F
- 60mm optika pro měkký bokeh v portrétech (full frame)
- Součástí je 46 mm neutrální filtr ND8
- Pro bajonet Nikon F
LENSBABY Composer Pro II Soft Focus II pro Nikon F
- efekty: měkké zaostření, náklon
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- rozsah clony: f/2,5–22
XEEN 135 mm T2,2 Cine pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 135 mm
- Kvalitativně je schopen natáčet videa s rozlišením přes 4K
- Transmitance T2,2
XEEN 20 mm T1,9 Cine pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 20 mm
- Kvalitativně je schopen natáčet videa s rozlišením přes 4K
- Transmitance T1,9
XEEN 16 mm T2,6 Cine pro Nikon F
- plnoformátový filmový objektiv
- světelnost T2,6
- hliníkové pouzdro objektivu
XEEN 35 mm T1,5 Cine pro Nikon
- 35 mm ohnisko na full frame snímači
- minimální zaostřovací vzdálenost - 33 cm
- rozměry: 117.6 x 113.7 mm
XEEN 14 mm T3,1 Cine pro Nikon F
- 14 mm ohnisko na full frame snímači
- minimální zaostřovací vzdálenost - 27,9 mm
- úhel záběru: full frame 115.7°, Super35 98.2°, APS-C (1:1.6x): 90.4°
XEEN 85 mm T1,5 Cine pro Nikon
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Transmitance T1,5
- Zorný úhel 28,4 ° (Full Frame), 19 ° (Super 35), 18,7 ° (APS-C, ořez 1,5×), 17,7 °...
XEEN 50 mm T1,5 Cine pro Nikon
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Transmitance T1,5
- Zorný úhel 46.2 ° (Full Frame), 31,2 ° (Super 35), 30,8 ° (APS-C, ořez 1,5×)
XEEN 24 mm T1,5 Cine pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 24 mm
- Transmitance T1,5
- Zorný úhel 84,1 ° (Full Frame), 61,2 ° (Super 35), 60,4 ° (APS-C, ořez 1,5×)
LENSBABY Velvet 28 mm f/2,5 pro Nikon F
- Nikon F formát
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Zvětšení 1: 2
LENSBABY Velvet 85 mm f/1,8 pro Nikon F
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 85
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,8
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.