Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
SAMYANG 35 mm f/1,2 XP pro Canon EF
- optická skladba: 12 optických členů v 10 skupinách, najdete tu 2 asférické členy, 3 HR...
- vhodný jak pro FF, tak APS-C zrcadlovky
- 9 listá kruhová clona
SAMYANG 14 mm f/2,8 AF pro Canon EF
- 3x Asférický člen (ASP)
- Vysoký index lomu (HR) a extra nízký rozptyl světla (ED)
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
SAMYANG 85 mm f/1,2 XP pro Canon EF
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
- Asférické členy
- Nebývalé rozlišovací schopnosti 50MP pro fotografii a 8K pro video
SAMYANG 24 mm f/3,5 Tilt-Shift ED AS UMC pro Canon EF
- Tilt a Shift (TS) funkce
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- f/3,5 světelnost
SAMYANG 85 mm f/1,4 AF pro Canon EF
- 85 mm objektiv o světelnosti f/1,4 s kompletním zatěsněním
- vhodný pro plný formát (full frame)
- velmi rychlé a tiché automatické ostření
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Canon EF
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
SAMYANG 50 mm f/1,2 XP pro Canon EF
- Světelný objektiv: f/1,2
- Maximální clona: f/16
- Konstrukce objektivu: 11 členů / 8 skupin
SAMYANG 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye pro Canon EF
- Široké ohnisko 12 mm
- Světelnost f/2.8
- NCS (Nano Coating System) vrstvy
SAMYANG 14 mm f/2,8 MK2 pro Canon EF
- Kompatibilní s full frame i APS-C
- Manuální ostření
- Zámek ostření
SAMYANG 16 mm T2,6 ED AS UMC pro Canon EF
- Široké ohnisko 16 mm
- Světelnost T2,6
- Optická konstrukce 14/11 včetně 2× asférický člen, 2× HR člen a 2× ED člen
SAMYANG 85 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost: 85 mm
- Formát: Full Frame
- Maximální T-Stop: T1.5
SAMYANG 12 mm T3,1 VDSLR ED AS NCS Fisheye pro Canon EF
- Plnoformátový Fisheye objektiv s 12 mm ohn. vzdáleností
- Zorný úhel 180°
- Světelnost T3,1 (min. clona T22)
LENSBABY Creative Effects Kit pro Canon EF
- Lensbaby Creative Effects kit zahnuje:
- Lensbaby Composer Pro
- Optic Box set (Pinhole / Zone plate, nevrstvená optika Plastic, optika Single Glass)
- −5 %
LENSBABY Soft Focus II 50 pro Canon EF
- Lensbaby Soft Focus II 50 mm
- Bajonet Canon EF / pro full-frame
- Kompatibilní s Optic Swap System
- −4 %
SAMYANG 8 mm T3,8 VDSLR UMC Fish-eye CS II pro Canon EF (APS-C)
- video objektiv s 180 ° zorným úhlem
- 8 mm ohnisková vzdálenost
- T3,8 maximální clona
LENSBABY Spark 2.0 pro Canon EF
- Objektiv pro formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Optický swapový systém Lensbaby
- −17 %
- −8 %
SAMYANG 300 mm f/6,3 ED UMC CS Reflex pro Canon EF (APS-C)
- 300 mm zrcadlový teleobjektiv (zorný úhel 5,4°)
- Clona 6,3
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 9 cm
LENSBABY Twist 60 Optic
- 12 lamelový objektiv s 60 mm ohniskovou vzdáleností a světelností f/2,5
- Optická konstrukce 4 členy v 3 skupinách
- Clony f/2,5–22
SAMYANG 135 mm f/2 ED UMC pro Canon EF
- Teleobjektiv Samyang 135 mm f/2 pro fotografování žurnalistiky, krajinných detailů i...
- Nízkodisperzní ED členy
- Vysoká světelnost f/2,0
LENSBABY Velvet 56 mm f/1,6 pro Canon EF
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 56
- Ohnisková vzdálenost 56 mm
- Světenost f/1,6
SAMYANG 10 mm f/2,8 ED AS NCS CS pro Canon EF (APS-C)
- Široké ohnisko 10 mm
- Světelnost f/2,8
- Pevně vestavěná clona
SAMYANG 16 mm f/2 ED AS UMC CS pro Canon EF (APS-C)
- 16 mm ohnisková vzdálenost
- f/2,0 světelnost
- optická soustava objektivu 13 členů v 11 skupinách včetně 1× ED, 1× asférický a 1×...
LENSBABY Twist 60 pro Canon EF
- 12 lamelový objektiv s 60 mm ohniskovou vzdáleností a světelností f/2,5
- Optická konstrukce 4 členy v 3 skupinách
- Clony f/2,5–22
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.