Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Twist 60 Optic
- 12 lamelový objektiv s 60 mm ohniskovou vzdáleností a světelností f/2,5
- Optická konstrukce 4 členy v 3 skupinách
- Clony f/2,5–22
ASTRHORI 18 mm f/8 Shift pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Ohnisko 18 mm / úhel záběru 99,2°
- Rozsah posunu (shift): ±6 mm
MEYER OPTIK GÖRLITZ 50 mm f/2,8 II Trioplan pro Sony E ROZBALENO
- Bajonet Sony E (full frame / APS-C)
- Ohnisko 50 mm (ekv. full-frame 75 mm)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
ASTRHORI 18 mm f/8 Shift pro Nikon Z
- Bajonet pro Nikon Z / full frame
- Ohnisko 18 mm / úhel záběru 99,2°
- Rozsah posunu (shift): ±6 mm
ASTRHORI 14 mm f/4,5 pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X / APS-C senzor
- Ohnisko 21 mm / ekv. 35 mm (full frame)
- Světelnost f/4,5
LENSBABY sada clon pro Composer
Sada magnetických clon od f/2, 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16 a 22 pro všechny objektivy Lensbaby, kromě úplně první generace.
LENSBABY Makro konvertory 8+16 mm
- Kompatibilní produkty Lensbaby: Lensbaby Composer Pro, Lensbaby Composer, Lensbaby...
ASTRHORI 50 mm f/1,4 Tilt pro Canon RF
- Bajonet Canon RF (pro full frame)
- Základní ohnisko 50 mm (75 mm na APS-C)
- Clonový kroužek, min. ostřící vzd. od 40 cm
ASTRHORI 50 mm f/1,4 Tilt pro Sony E
- Bajonet Sony E (pro full frame)
- Základní ohnisko / pro tvorbu miniatur
- Ohnisko 50 mm / 75 mm na APS-C
LENSBABY Sol 45 pro Nikon F
- kreativní manuální objektiv
- úhel záběru: 51,4°
- světelnost f/3,5
ASTRHORI 14 mm f/4,5 pro Canon EF-M
- Bajonet Canon EF-M / APS-C senzor
- Ohnisko 40 mm / ekv. 35 mm (full frame)
- Světelnost f/2,8
LENSBABY Fisheye optic
- Ohnisková vzdálenost 12 mm
- Šesti čočkový objektiv s vícenásobným povrstvením
- Rozsah zaostření: 1,3 cm – nekonečno
LENSBABY Soft Focus Optic
Nabídka výměnných předsádek LENSBABY byla rozšířena také o sadu SOFT FOCUS OPTIC zahrnující kovové vložky s clonou v rozmezí f/2 až f/22. Dosáhnete s ním příjemného...
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Nikon Z
- ohnisková vzdálenost: 58 mm
- světelnost: f/1.5 – f/16
- bajonet: Nikon Z
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Sony E
- Objektiv 58 mm s bajonetem Sony E
- Pro formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 100 mm f/2,8 II Trioplan pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 100 mm
- Světelnost f/2,8
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 35 mm f/0,95 Nocturnus pro Sony E (APS-C)
- Optimalizováno pro snímače APS-C
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Mimořádná světelnost F0,95
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Nikon F
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Sony E
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Macro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Canon EF
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Intro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.