Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
OM SYSTEM M.Zuiko 90mm f3,5 Macro IS PRO
- Makro objektiv pro bajonet Micro 4/3
- Nekompromisní obrazová kvalita
- Ohnisko 90 mm (ekv. 35mm - 180 mm)
OLYMPUS M.Zuiko 15 mm f/8 bílá
- Formát Micro 4/3
- Ohnisko 15 mm (30 mm při přepočtu na kinofilm)
- Clona f/8
MEIKE 25 mm f/1,8 MC pro MFT
- Vysoká světelnost f/1,8
- Ohnisko 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- Určeno pro formát Micro 4/3
ZEISS Batis 18 mm f/2,8 pro Sony E
- Super širokoúhlý objektiv s rychlým AF a OLED displejem - a stejnou obrazovou kvalitou...
- Ohnisková vzdálenost: 18 mm
- Světelnost pevného objektivu: 2,8
ZEISS Milvus 35 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Rozsah clony: f/1,4–16
- Počet členů / skupiny: 14/11
ZEISS C Sonnar T* 50 mm f/1,5 ZM stříbrný
- světelnost F1,5
- klasický kompaktní design z roku 1930
- přirozený bokeh s atmosférou doby
MEIKE 12 mm f/2,8 MC pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- Pro formát snímače APS-C
- Ohnisko 12 mm (full-frame ekvivalent 18 mm)
STARLENS Rainbow 35 mm f/1,8 pro Sony E (APS-C) černý
- Monofokální objektiv se zorným úhlem 62° (APS-C)
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Světelnost: f/1,8 (f/16)
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 černá
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OLYMPUS M.Zuiko 60 mm f/2,8 Makro
- Formát Micro 4/3
- Poměr zvětšení 1:1 (1:2 při přepočtu na formát 35mm)
- Odolný proti prachu a vodě
OLYMPUS M.Zuiko 75 mm f/1,8 stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu 150 mm)
- Robustní celokovový design
- Pokročilá korekce chromatické a sférické aberace
OLYMPUS M.Zuiko 30 mm f/3,5 Makro
- Formát Micro 4/3
- Ohnisková vzdálenost: 30 mm
- Ohnisková vzdálenost při přepočtu na formát full-frame: 60 mm
MEIKE 6,5 mm f/2 MC Fisheye circular pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X
- Pro snímače velikosti APS-C
- Světelnost f/2
OLYMPUS M.Zuiko 300 mm f/4 PRO
- 300 mm monofokální teleobjektiv
- Formát Micro 4/3
- Světelnost f/4 až f/22
OM SYSTEM M.Zuiko 45 mm f/1,2 PRO
- Špičkový objektiv s ohniskem 45 mm (formát Micro 4/3)
- Světelnost f/1,2
- 9 lamel clony
- −18 %
OLYMPUS M.Zuiko 25 mm f/1,2 PRO
- Ohnisková vzdálenost 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- 19 členů v 14 skupinách
- Formát Micro 4/3
- −18 %
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
OM SYSTEM M.Zuiko 8 mm f/1,8 PRO černý FishEye
- Celosvětově 1. Fisheye objektiv se světelností f/1.8
- Vynikající optický výkon v celé ploše obrazu
- 17 optických členů v 15 skupinách
ZEISS Milvus 21 mm f/2,8 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 21 mm (zorný úhel 90 °)
- Světelnost f/2,8 (min. clona f/22)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
ZEISS Loxia 35 mm f/2 pro Sony E
- 35 mm ohnisková vzdálenost
- f/2,0 světelnost
- 52 mm filtry
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 stříbrná
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OM SYSTEM M.Zuiko 20 mm f/1,4 PRO
- Olympus M.Zuiko řada PRO
- Systém Micro Four Thirds
- Ohnisko 20 mm / 40 mm je ekvivalent 35 mm
OLYMPUS M.Zuiko 17 mm f/1,8 stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 17 mm (ekvivalent kinofilmu: 34 mm)
- Vysoká světelnost f/1,8
- Tiché a pohotové zaostřování MSC pro excelentní foto i video záběry
MEIKE 7,5 mm f/2,8 Fish-eye pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E / formát APS-C
- Ohnisko 11,25 mm při přepočtu na full-frame
- Úhel záběru 190°
- −10 %
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.