Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
PANASONIC 9 mm f/1,7 ASPH.
- DG Summilux 9 mm f/1.7 ASPH
- MFT bajonet (micro 4/3)
- Ohnisko 18 mm (ekvivalent 35 mm)
PANASONIC LUMIX S 100 mm f/2,8
- Rychlý makro full frame objektiv
- Ideální pro detailní záběry i portréty
- Ohromující bokeh efekt
PANASONIC LUMIX S 18 mm f/1,8
- kompaktní a lehký (340 g)
- pro fotografii i video (krajina, noční nebe, architektura)
- potlačený focus breathing
PANASONIC 25 mm F1.4 II ASPH Leica DG Summilux
- odolný vůči prachu a stříkající vodě
- zdokonalený povrch
- ohnisko 25 mm (50mm ekv. kinofilmu)
- −7 %
7ARTISANS 15 mm f/4 pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 15 mm
- Clonový rozsah: f/4 – f/22
- Bajonet: Sony E
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Sony E
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Sony-E (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 12 mm f/2,8 pro Fujifilm X
- Ultra široký světelný objektiv
- Formát Fujifilm X / APS-C
- 18 mm (ekvivalent 35 mm)
- −9 %
7ARTISANS 35 mm f/1,4 pro Canon RF (APS-C)
- Bajonet Canon RF / APS-C
- Ohnisko 35 mm / 56 mm full-frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 50 mm f/1,8 HD.MC pro Sony E (APS-C)
- Pro APS-C
- 80 mm (ekvivalent kinofilm)
- Rozsah clony: f / 1,8 až f / 16
PANASONIC LUMIX S 50 mm f/1,8
- Pro bajonet L-mount
- Formát Full-Frame
- Filtr průměr 67 mm
PANASONIC LUMIX S 24 mm f/1,8
- Vysoká obrazová kvalita
- Detailní kresba, špičková ostrost i rozlišení
- Skvělá světelnost f/1,8
PANASONIC LUMIX S 35 mm f/1,8
- Objektiv s bajonetem L / full-frame senzor
- Ohnisko 35 mm, světelnost f/1,8
- Na APS-C senzoru 52,5 mm (ekvivalent 35 mm)
PANASONIC 200 mm f/2,8 černý Power O.I.S. LEICA
- Ohnisková vzdálenost: 200 mm (ekv. 35 mm – 400 mm)
- Max. clona: f/2,8
- Bajonet objektivu: Micro 4/3
PANASONIC 12 mm f/1,4 ASPH LEICA DG SUMMILUX
- LEICA DG SUMMILUX 12mm / F1.4 ASPH (ekvivalent ohniska 24mm pro 35mm standard)
- 9 lamelová kruhová clona, rozsah clon F1.4 - F16
- podpora 4K video, tichý provoz, 240fps AF ostření
- −7 %
PANASONIC 42,5 mm f/1,7 Lumix ASPH Power O.I.S. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost: 42,5 mm (ekv. 35 mm: 85 mm)
- Maximální clona: f/1,7
- Bajonet objektivu: Micro 4/3
- −7 %
PANASONIC LUMIX S PRO 50 mm f/1,4
- vysoce světelný - f/1.4
- bajonet Leica L
- výborné optické rozlišení
PANASONIC 15 mm f/1,7 ASPH LEICA Summilux pro MICRO 4/3 stříbrný
- Vhodný na systémové fotoaparáty Olympus a Panasonic.
- Ohnisková vzdálenost 15 mm ( 30mm; po přepočtu crop faktoru 2×)
- Vysoká světelnost f/1.7, (max. clonové číslo f/16)
- −3 %
PANASONIC 25 mm f/1,4 ASPH LEICA
- ohnisko 25mm (50mm ekv. kinofilmu)
- vysoká světelnost F1,4
- dva asférické členy
7ARTISANS 9 mm f/5,6 pro Nikon Z
- Ultraširokoúhlý objektiv pro full frame snímač
- Ideální pro fotografování interiérů, architektury i přírody
- Pro bajonet Nikon Z
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Nikon Z
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Nikon Z (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 7,5 mm f/2,8 II Fisheye pro Sony E (APS-C)
- Skvěle se hodí pro fotografii širokoúhlých záběrů s kreativní distorzí
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm
7ARTISANS 35 mm f/2 pro Fujifilm X
- Formát X-Mount Lens / APS-C
- 52,5 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 2 až f / 16
7ARTISANS 4 mm f/2,8 Fisheye Circular pro Fujifilm X
- Bajonet FUJIFILM X / formát APS-C
- Ohnisko 6 mm = ekv. 35 mm
- Rozsah clon: f/2.8 až f/16
7ARTISANS 35 mm f/5,6 Pancake pro L-mount
- Reportážní ohnisko
- f / 5,6 Konstantní clona
- 2 čočky s extrémně nízkou disperzí ED
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.