Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / full frame
- Rozsah clony f/2,8 až f/22
- 10 prvků řazených do 8 skupin
VILTROX 16 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Světelnost f/1,8 až f/22
- Ultraširoký zorný úhel
KIPON 50 mm f/2,4 Iberit pro Sony E
- Formát SONY E
- Vykrytí Full Frame
- Rozsah clony: f / 2,4 až f / 16
KIPON 35 mm f/2,4 Iberit pro Sony E
- E-Mount objektiv
- Full-frame formát
- Rozsah clony: f / 2,4 až f / 16
KIPON 24 mm f/2,4 Iberit pro Sony E
- Formát Sony E/ FFRozsah clony: f / 2,4 až f / 16
- MF od 25 cm
- Filtr 49 cm
PENTAX 645 75 mm f/2.8 FA
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu: 60 mm / středoformátu: 98 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
KIPON 50 mm f/2,4 Iberit pro M-bajonet
- Bajonetv Leica M-Mount
- Rozsah clony: f / 2,4 až f / 16
- Manuální ostření
KIPON 50 mm f/2,4 Iberit pro Fujifilm X
- Formát X-Mount Lens
- Vykrytí APS-C
- 75 mm (ekvivalent kinofilm)
KIPON 35 mm f/2,4 Iberit pro Fujifilm X
- E-Mount objektiv
- Full-frame formát
- Rozsah clony: f / 2,4 až f / 16
PENTAX 50 mm f/1,8 DA
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (75 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Formát APS-C
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Sony E
- Ultra-širokoúhlý objektiv s pevným ohniskem
- Pro full-frame snímač
- Tichý STM automatický ostřící motor
PENTAX 77 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 77 mm
- Formát full-frame
- Bajonet Pentax K
VILTROX 13 mm f/1,4 AF pro Sony E (APS-C)
- Objektiv s bajonetem Sony E / formát APS-C
- Ohnisko 20 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
KIPON 24 mm f/2,4 Iberit pro Fujifilm X
- Formát X-Mount / APS-C
- 36 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 2,4 až f / 16
PENTAX 35 mm f/2,4 DA AL
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (52,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Pro formát APS-C
VILTROX 85 mm f/1,8 AF STM pro Nikon Z
- Portrétní objektiv s bajonetem Nikon Z
- Světelnost f/1,8 až f/16
- STM krokový AF motor
PENTAX 645 300 mm f/4 FA ED IF
- Ohnisková vzdálenost 300 mm (ekvivalent kinofilmu: 240 mm / svitku 6x4,5: 390 mm)
- Světelnost f/4
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 645 90 mm f/2,8 HD D-FA ED AW SR
- Ohnisková vzdálenost 90 mm (ekvivalent kinofilmu: 71 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 645 400 mm f/5,6 FA ED IF
- Ohnisková vzdálenost 400 mm (ekvivalent kinofilmu: 320 mm / svitku 6x4,5: 520 mm)
- Světelnost f/5,6
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 85 mm f/1,4 HD D-FA* ED SDM AW
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Formát full-frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
KIPON 40 mm T0,9 HandeVision Ibelux pro Sony E (APS-C)
- Systém SONY E NEX (APS-C)
- 80 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 0,85 až f / 22
KIPON 40 mm T0,9 HandeVision Ibelux pro MFT
- Systém M4/3
- Ohnisková vzdálenost 40 mm
- Rozsah clony: f / 0,9 až f / 22
PENTAX 85 mm f/1,4 HD D-FA* ED SDM AW Silver Edition
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Formát full-frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
KIPON 40 mm f/0,85 HandeVision Ibelux pro Sony E (APS-C)
Kipon IBELUX 40 mm F0,85 v sobě spojuje preciznost a efektivnost. Tento objektiv není jen nejsvětelnějším objektivem značky HandeVision na světě, je zároveň i...
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.