Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
SAMYANG 50 mm f/1,4 AF II pro Sony E
- Objektiv 50 mm f/1,4 s E-bajonetem/Full-frame
- Přizpůsobitelný ovládací/zaostřovací kroužek
- Autofokus s manuálním ovládáním
SAMYANG 45 mm f/1,8 AF pro Sony E
- plnoformátový širokoúhlý objektiv pro Sony CSC fotoaparáty
- velmi rychlé AF
- světelnost f/1,8 pro focení detailů s rozmazaným pozadím
SAMYANG 35 mm f/1,4 AF II pro Sony E
- Samyang 35mm f/1.4 AF II
- Bajonet E-Mount/full frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
ZEISS C Sonnar T* 50 mm f/1,5 ZM stříbrný
- světelnost F1,5
- klasický kompaktní design z roku 1930
- přirozený bokeh s atmosférou doby
ZEISS Batis 40 mm f/2 CF pro Sony E
- pevná ohnisková vzdálenost 40 mm
- světelnost f/2
- objektiv pro full frame Sony bezzrcadlovky
SAMYANG 45 mm T1,9 V-AF pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 45 mm
- Úhel záběru 52,3°
- Clona T1,9 / bajonet Sony E (full frame)
SAMYANG 35 mm f/1,2 XP pro Canon EF
- optická skladba: 12 optických členů v 10 skupinách, najdete tu 2 asférické členy, 3 HR...
- vhodný jak pro FF, tak APS-C zrcadlovky
- 9 listá kruhová clona
SAMYANG 35 mm T1,9 V-AF pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Úhel záběru 63,6° / 43,8° Super35
- Clona T1,9 / bajonet Sony E (full frame)
SAMYANG 50 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Sony E
- Samyang 50 mm T1,5 VDSLR MK2 Cine Lens
- Full frame filmový objektiv s bajonetem Sony E
- Vysoká světelnost T1,5
ZEISS Milvus 50 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - z Testcentra
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (zorný úhel 46 °)
- Světelnost f/1,4 (min. clona f/16)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
SAMYANG 50 mm f/1,2 XP pro Canon EF
- Světelný objektiv: f/1,2
- Maximální clona: f/16
- Konstrukce objektivu: 11 členů / 8 skupin
PENTAX 645 75 mm f/2.8 FA
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu: 60 mm / středoformátu: 98 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
- −10 %
SAMYANG 50 mm f/1,4 AS UMC pro Sony E
- 50 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- manuální zaostřování od 45 cm
SAMYANG 50 mm f/1,2 AS UMC CS pro MFT
- 50 mm ohnisková vzdálenost (zorný úhel cca 30 °)
- f/1,2 světelnost
- manuální zaostřování od 50 cm
SAMYANG 50 mm f/1,4 AS UMC pro Pentax K
- 50 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- manuální zaostřování od 45 cm
SAMYANG 50 mm f/1,4 AS UMC pro Nikon F
- 50 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- manuální zaostřování od 45 cm
PENTAX 50 mm f/1,8 DA
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (75 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Formát APS-C
ZEISS Otus 55 mm f/1,4 ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 55 mm
- Vysoká světelnost f/1,4
ZEISS Milvus 50 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (zorný úhel 46 °)
- Světelnost f/1,4 (min. clona f/16)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
ZEISS Touit 50 mm f/2,8 Macro pro Fujifilm X
- skvělá volba pro makro snímky a portréty
- minimální vzdálenost zaostření je 15 cm
- automatické zaostřování
PENTAX 77 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 77 mm
- Formát full-frame
- Bajonet Pentax K
PENTAX 35 mm f/2,4 DA AL
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (52,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Pro formát APS-C
SAMYANG V-AF lens Kit 24/35/75 + MF adaptér
- Sada objektivů na profi video tvorbu
- Obsahuje 24 mm, 35 mm a 75 mm objektiv
- Vysoká světelnost objektivů T1,9
ZEISS Otus sada pro Nikon F
- Špičkové objektivy pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Nikon
- Ohnisková vzdálenost: 28, 55 a 85 mm
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.