Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,5 Nokton Vintage Line Asph. M-bajonet černý
- Objektiv s bajonetem Leica M
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
- Tři prvky s nízkým rozptylem
VOIGTLÄNDER 90 mm f/2,8 Apo-Skopar M-bajonet černý
- Apochromatický designeliminuje chromatickou aberaci
- Optická konstrukce optimalizovaná pro digitální obrazové snímače
- Vysoce pevný a odolný celokovový tubus objektivu
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
ZEISS Otus 85 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,4
- Manuální zaostřování od 80 cm
ZEISS Otus 85 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - předváděcí kus
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,4
- Manuální zaostřování od 80 cm
ZEISS Batis 135 mm f/2,8 pro Sony E
- první 135 mm AF objektiv na full frame Sony
- výmečný poměr velikosti/hmotnosti a kvality
- prakticky vyloučené barevné vady, chromatická aberace čoček v skupinách
- −11 %
ZEISS Milvus 135 mm f/2 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 135 mm
- Rozsah clony f/2 – f/22
- Počet členů/skupin 11 / 8
ZEISS Milvus 135 mm f/2 ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 135 mm
- Rozsah clony f/2 – f/22
- Počet členů/skupin 11 / 8
ZEISS Milvus 135 mm f/2 ZF.2 pro Nikon F - předváděcí kus
- Ohnisková vzdálenost 135 mm
- Rozsah clony f/2 – f/22
- Počet členů/skupin 11 / 8
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF - z Testcentra
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
ZEISS Milvus 85 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - z Testcentra
- Ohnisková vzdálenost 85 mm (zorný úhel 29 °)
- Světelnost f/1,4 (min. clona f/16)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
ZEISS Milvus 85 mm f/1,4 ZE pro Canon EF - předváděcí kus
- Ohnisková vzdálenost 85 mm (zorný úhel 29 °)
- Světelnost f/1,4 (min. clona f/16)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,9 Ultron M.C. M-bajonet
- Typ objektivu: M.C. (Multi Coated) – vícenásobná úprava čoček
- Ohnisková vzdálenost: 75 mm
- Bajonet: Leica M
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,9 Ultron S.C. M-bajonet
- Typ objektivu: S.C. (Single Coated) – jednoduchá úprava čoček
- Ohnisková vzdálenost: 75 mm
- Bajonet: Leica M
VOIGTLÄNDER 90 mm f/2,8 Apo-Skopar M-bajonet stříbrný
- Apochromatický designeliminuje chromatickou aberaci
- Optická konstrukce optimalizovaná pro digitální obrazové snímače
- Vysoce pevný a odolný celokovový tubus objektivu
VOIGTLÄNDER 90 mm f/2,8 Apo-Skopar SLII-S pro Nikon F černý/stříbrný
- Plně manuální objektiv pro focení portrétu, street a reportáže
- Celokovové tělo je precizně poskládáno dohromady
- VOIGTLÄNDER staví na historické kvalitě a spolehlivosti
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,5 Nokton Asph. pro Canon RF
- Základní pevný teleobjektiv 75 mm
- Bajonet pro Canon RF
- Vysoká světelnost f/1,5 až f/32
ZEISS Otus sada pro Nikon F
- Špičkové objektivy pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Nikon
- Ohnisková vzdálenost: 28, 55 a 85 mm
ZEISS Otus sada pro Canon EF
- Špičkové objektivy pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Canon
- Ohnisková vzdálenost: 28, 55 a 85 mm
ZEISS CP.3 XD 135 mm T2,1 Sonnar T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 100 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 XD 100 mm T2,1 Close Focus Planar T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 70 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 XD 85 mm T2,1 Planar T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 100 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 135 mm T2,1 Sonnar T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 100 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 135 mm T2,1 Sonnar T* MFT-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 100 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.