Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VOIGTLÄNDER 18 mm f/2,8 Color-Skopar pro Fujifilm X černý
- Bajonet pro Fujifilm X (APS-C)
- Ekvivalent 28 mm (35 mm/full frame)
- Světelnost f/2,8
VOIGTLÄNDER 18 mm f/2,8 Color-Skopar pro Fujifilm X stříbrný
- Bajonet pro Fujifilm X (APS-C)
- Ekvivalent 28 mm (35 mm/full frame)
- Světelnost f/2,8
VOIGTLÄNDER 55 mm f/1,2 Nokton SLII-S pro Nikon F
- Bajonet Nikon F / full frame
- Ohnisko 55 mm / cca 45° úhel
- Rozsah clony f/1,2 až f/16
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,0 Nokton Asph. pro Sony E
- Extrémně rychlý základní objektiv
- Kompaktní rozměry & retro styl
- Konstrukce s ručním ostřením
- −16 %
VOIGTLÄNDER 35 mm f/1,2 Nokton SE Asph. pro Sony E
- E-Mount objektiv / full-frame
- Rozsah clony: 1,2–22
- Dva asférické prvky
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,9 Ultron M.C. M-bajonet
- Typ objektivu: M.C. (Multi Coated) – vícenásobná úprava čoček
- Ohnisková vzdálenost: 75 mm
- Bajonet: Leica M
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,9 Ultron S.C. M-bajonet
- Typ objektivu: S.C. (Single Coated) – jednoduchá úprava čoček
- Ohnisková vzdálenost: 75 mm
- Bajonet: Leica M
PENTAX 645 75 mm f/2.8 FA
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu: 60 mm / středoformátu: 98 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 50 mm f/1,8 DA
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (75 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Formát APS-C
VOIGTLÄNDER 21 mm f/1,4 Nokton Asph. M-bajonet
- Ohnisková vzdálenost: 21 mm (zorný úhel 90,8 °)
- Světelnost: f/1,4 (minimální clona f/16)
- Konstrukce objektivu: 13 členů v 11 skupinách
PENTAX 77 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 77 mm
- Formát full-frame
- Bajonet Pentax K
PENTAX 35 mm f/2,4 DA AL
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (52,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Pro formát APS-C
PENTAX 645 300 mm f/4 FA ED IF
- Ohnisková vzdálenost 300 mm (ekvivalent kinofilmu: 240 mm / svitku 6x4,5: 390 mm)
- Světelnost f/4
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 645 400 mm f/5,6 FA ED IF
- Ohnisková vzdálenost 400 mm (ekvivalent kinofilmu: 320 mm / svitku 6x4,5: 520 mm)
- Světelnost f/5,6
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 645 35 mm f/3,5 HD D-FA AL IF
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Světelnost f/3,5
- Nejkratší zaostřitelná vzdálenost 30 cm
PENTAX 645 150 mm f/2,8 FA IF
- Ohnisková vzdálenost 150 mm (ekvivalent kinofilmu: 120 mm / středoformátu: 195 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
VOIGTLÄNDER 21 mm f/1,4 Nokton Asph. pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 21 mm (zorný úhel 90,8 °)
- Světelnost: f/1,4 (minimální clona f/16)
- Konstrukce objektivu: 13 členů v 11 skupinách
PENTAX 645 200 mm f/4 FA IF
- Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekvivalent kinofilmu: 160 mm / svitku 6x4,5: 260 mm)
- Světelnost f/4
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 31 mm f/1,8 HD FA Ltd. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 31 mm (46,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Clonový kroužek na objektivu
PENTAX 31 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 31 mm (46,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Clonový kroužek na objektivu
PENTAX 77 mm f/1.8 HD FA Ltd. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 77 mm
- Formát full-frame
- Bajonet Pentax K
PENTAX 43 mm f/1,9 HD FA Ltd. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 43 mm
- Světelnost objektivu: f/1,9
- Formát full-frame
PENTAX 43 mm f/1,9 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 43 mm
- Světelnost objektivu: f/1,9
- Formát full-frame
PENTAX 70 mm f/2,4 HD DA Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekvivalent kinofilmu 105 mm)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Bajonet Pentax K
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.