Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Sony E
- Full frame filmový objektiv s bajonetem Sony E
- Vysoká světelnost T1,5
- 9-lamelová irisová clona
SAMYANG 50 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Sony E
- Samyang 50 mm T1,5 VDSLR MK2 Cine Lens
- Full frame filmový objektiv s bajonetem Sony E
- Vysoká světelnost T1,5
SAMYANG 85 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Sony E
- video objektiv se zorným úhlem 28,3 °
- 85 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 35 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Sony E
- 35mm kinofilmový objektiv
- Clona T1,5
- Sony E Bajonet
SAMYANG 85 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost: 85 mm
- Formát: Full Frame
- Maximální T-Stop: T1.5
SAMYANG 85 mm T1,5 VDSLR MK2 pro MFT
- Objektiv Samyang 85 mm T1.5
- Bajonet Micro 4/3 (Micro Four Thirds)
- Pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
SAMYANG VDSLR 14/24/35/50/85/135 MK2 set pro Canon EF
- Kit VDSLR MK2 pro pro Canon EF
- Speciální sada objektivů + přepravní box
- Samyang 14 mm T3,1 VDSLR MK2 pro Canon EF
SAMYANG VDSLR 14/24/35/50/85/135 MK2 set pro Sony E
- Kit VDSLR MK2 pro Sony E system
- Speciální sada objektivů + přepravní box
- Samyang 14 mm T3,1 VDSLR MK2 pro Sony E
SAMYANG VDSLR 14/24/35/50/85/135 MK2 set pro MFT
- Kit VDSLR MK2 pro MFT system
- Speciální sada objektivů + přepravní box
- Určeno pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
SAMYANG VDSLR 14/24/35/50/85 II Shooter set pro Sony E
- Kit VDSLR MK2 pro pro Sony E
- Speciální sada objektivů + přepravní box
- Samyang 14 mm T3,1 VDSLR MK2 pro Sony E
SAMYANG VDSLR 24/35/50/85 MK2 set pro Sony E
- Kit VDSLR MK2 pro Sony E
- Speciální sada objektivů + přepravní box
- Určeno pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
SAMYANG VDSLR 24/35/50/85 MK2 set pro MFT
- Kit VDSLR MK2 – speciální sada objektivů + přepravní box
- Bajonet pro MTF (Olympus, Panasonic)
- Samyang 24 mm T1,5 VDSLR MK2 MTF
SAMYANG VDSLR 24/35/50/85 MK2 set pro Canon EF
- Kit VDSLR MK2 – speciální sada objektivů + přepravní box
- Bajonet pro Canon EF / Full frame
- Samyang 24 mm T1,5 VDSLR MK2 Canon
SAMYANG VDSLR 14/24/35/85 II Basic set pro Sony E
- Bajonet pro Sony E
- Samyang 14mm T/1.3
- Samyang 24mm T/1.5
SAMYANG VDSLR 14/24/35/85 II Basic set pro MFT
- SAMYANG Kit VDSLR sada 4 video objektivů
- Bajonet pro MFT (micro Four/Thirds)
- Pro Olympus a Panasonic
SAMYANG VDSLR 24/50/85 II Basic set pro Canon EF
- Kit VDSLR MK2 pro Canon EF
- Speciální sada objektivů + přepravní box
- Samyang 24 mm T1,5 VDSLR MK2 Canon EF bajonet
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Canon EF-M
- video objektiv
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Fujifilm X
- Filmový objektiv 24 mm T1,5 / full frame
- Bajonet pro Fujifilm X
- Manuální ostření již od 25 cm
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Canon RF
- video objektiv
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Nikon F
- Filmový objektiv 24 mm T1,5 / full frame
- Bajonet pro Nikon F
- Manuální ostření již od 25 cm
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Canon EF
- video objektiv
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR ED AS IF UMC II pro MFT
- video objektiv
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR ED AS IF UMC II pro Sony E
- video objektiv
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR ED AS IF UMC II pro Canon EF
- video objektiv
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.