Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- Odolný vůči prachu a vlhku
- Složení: 16 členů ve 13 skupinách
- Zorný úhel 83,2°
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro MFT
- Odolný vůči prachu a vlhku
- Složení: 16 členů ve 13 skupinách
- Zorný úhel 83,2°
SIGMA 35 mm f/1,4 DG DN Art pro Sony E
- Formát Full-Frame
- Rozsah clony f / 1,4 až f / 16
- Systém krokového motoru AF
SIGMA 24 mm f/1,4 DG DN Art pro Sony E
- Formát Full-Frame
- Rozsah clony f/1,4 až f/16
- Systém krokového motoru AF
SIGMA 23 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X-Mount
- Rozsah clony f/1,4 až f/16
- 35 mm (ekv. 35 mm / full frame)
IRIX 15 mm f/2,4 Dragonfly pro Sony E
- Širokoúhlý pevný objektiv, Sony E bajonet
- 15 mm ohnisko, pro full frame senzor
- Univerzální objektiv s vysokou světelností f/2,4
SIGMA 30 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Nikon Z (APS-C)
- Bajonet pro Nikon Z (APS-C)
- Clona f/1,4 až f/16
- Ohnisko 45 mm (ekvivalent 35 mm)
SIGMA 20 mm f/2 DG DN Contemporary pro Sony E
- Sigma 20 mm f/2 DG DN Contemporary
- S bajonetem Sony E pro formát full-frame
- Rozsah clony: f/2 až f/22
SIGMA 20 mm f/2 DG DN Contemporary pro L-mount
- Sigma 20 mm f/2 DG DN Contemporary
- S bajonetem L pro formát full-frame
- Rozsah clony: f/2 až f/22
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Pro Full frame, bajonet Canon EF
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Fujifilm X
- Sigma 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary
- Pro bajonet Fujifilm X/formát APS-C
- 24 mm (ekvivalent 35 mm)
SIGMA 20 mm f/1,4 DG DN Art pro Sony E
- Formát Full-Frame
- Rozsah clony f/1,4 až f/16
- Systém krokového motoru AF
SIGMA 24 mm f/1,4 DG DN Art pro L-mount
- Formát Full-Frame
- Rozsah clony f/1,4 až f/16
- Systém krokového motoru AF
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Pro Full frame, bajonet Nikon F
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro L-mount (APS-C)
- Kompatibilní s L bajonet
- Rychlý hybridní AF
- Ochranou proti prachu a stříkající vodě
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Canon EF-M
- Světelnost f/1,4 pro focení za zhoršených světelných podmínek
- Úhel záběru 83,2°
- 9 lamelová clona pro skvělé podání rozostřeného pozadí
SIGMA 30 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Fujifilm X
- Sigma 30 mm f/1,4 DC DN Contemporary
- Pro bajonet Fujifilm X/formát APS-C
- 45 mm (ekvivalent 35 mm)
SIGMA 14 mm f/1,8 DG HSM Art pro Canon EF
- Plnoformátový objektiv řady ART
- Hyper Sonic Motor
- optická skladba: 16 čoček v 11 skupinách
SIGMA 20 mm f/1,4 DG HSM Art pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 20 mm
- Zorný úhel 94,5°
- Světelnost f/1,4 (min.clona f/16)
SIGMA 20 mm f/1,4 DG HSM Art pro L-bajonet
- Ohnisková vzdálenost 20 mm
- Zorný úhel 94,5°
- Světelnost f/1,4 (min.clona f/16)
SIGMA 35 mm f/2 DG DN Contemporary pro Sony E
- Objektiv pro formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 2 až f / 22
- Jeden prvek SLD
SIGMA 35 mm f/2 DG DN Contemporary pro L-mount
- Objektiv pro formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 2 až f / 22
- Jeden prvek SLD
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Pentax K
- Pro Full frame, bajonet Pentax K
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
SIGMA 24 mm f/2 DG DN Contemporary pro L-mount
- Objektiv s bajonetem Leica-L
- Formát: full-frame
- Rozsah clony: f/2 až f/22
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.