Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
TAMRON 20 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 11 cm = zvětšení 1:2
TAMRON 35 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 15 cm = zvětšení 1:2
SIRUI 50 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Objektiv 50 mm pro fotoaparáty Sony E
- Poměr stran 2.8:1 – wide filmový look
- 1,6x (crop) anamorfní přední prvek
TAMRON 24 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm = zvětšení 1:2
SIRUI 75 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Bajonet Canon RF
- Pro full-frame senzor
- Rozsah clony: T2,9 až T16
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- Bajonet Canon RF
- 15 členů řazených do 13 skupin
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Saturn 1,6x Carbon Fiber (Neutral Flare) pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Clonový rozsah: T2,9–16
- Optická skladba: 18 prvků ve 13 skupinách
- −15 %
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Saturn 1,6x Carbon Fiber (Blue Flare) pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Clonový rozsah: T2,9–16
- Optická skladba: 18 prvků ve 13 skupinách
- −9 %
SIRUI 75 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro Sony E (APS-C) ROZBALENO
- Anamorfní 75 mm Cine objektiv pro Sony E-bajonet
- Určeno pro APS-C senzory
- Rozsah clony f/1,8-f/16
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Bajonet Sony E
- Formát full-frame
- Optika: 18 členů ve 13 skupinách
SIRUI 150 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Sony E
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.6x crop
SIRUI 150 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Canon RF
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.6x crop
SIRUI 135 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,8x pro Sony E
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Sony E
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.8x crop
SIRUI 135 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,8x pro Canon RF
- Teleobjektiv pro full frame snímač
- Pro bajonet Canon RF
- Přední člen s anamorfním zkreslením 1.8x crop
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Saturn 1,6x Carbon Fiber (Neutral Flare) pro Canon RF
- Bajonet Canon RF / full frame senzor
- Světelnost / rozsah clon: T2,9 až T16
- Filmový širokoúhlý „look“
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Saturn 1,6x Carbon Fiber (Blue Flare) pro Canon RF
- Bajonet Canon RF / full frame senzor
- Světelnost / rozsah clon: T2,9 až T16
- Filmový širokoúhlý „look“
SIRUI 35 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro Canon RF (APS-C)
- Bajonet Canon RF / APS-C
- 13 členů řazených do 9 skupin
- Rozsah clony f/1,8 až f/16
SIRUI 24 mm f/2,8 Anamorphic 1,33x pro Canon RF (APS-C)
- Bajonet Canon RF / APS-C
- 13 členů, řazených do 10 skupin
- Rozsah clon f/2,8 až f/16
SIRUI 75 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro Canon RF (APS-C)
- Anamorfní 75 mm Cine objektiv pro Canon RF bajonet
- Určeno pro APS-C senzory
- Maximální světelnost f/1,8
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Bajonet Canon RF
- Formát full-frame
- Optika: 18 členů ve 13 skupinách
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- Pro Sony E bajonet
- 15 členů, řazených do 13 skupin
SIRUI 75 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Bajonet Sony E
- Pro full-frame senzor
- Rozsah clony: T2,9 až T16
SIRUI 50 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Objektiv 50 mm pro fotoaparáty Canon RF
- Poměr stran 2.8:1 – wide filmový look
- 1,6x (crop) anamorfní přední prvek
SIRUI 24 mm f/2,8 Anamorphic 1,33x pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- 13 členů, řazených do 10 skupin
- Rozsah clon f/2,8 až f/16
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.