Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
SAMYANG 12 mm f/2 AF pro Fujifilm X
- Samyang objektiv pro Fujifilm X-Mount
- Formát senzoru APS-C
- Rozsah clony: f/2,0 až f/22
SAMYANG 75 mm f/1,8 AF pro Fujifilm X
- Samyang AF 75 mm F/1.8
- Ohnisko 112,5 mm pro APS-C
- Bajonet pro Fujifilm X
SAMYANG 8 mm T3,1 Cine UMC Fish-eye II pro Fujifilm X
- Ohnisková vzdálenost 8 mm
- Zorný úhel 180 ° (diagonální)
- Minimální clona T3.1 (22)
SAMYANG 8 mm f/2,8 UMC Fish-eye pro Fujifilm X stříbrný
- 8 mm ohnisková vzdálenost
- f/2,8 světelnost
- UMC antireflexní vrstvy
SAMYANG 24 mm f/3,5 Tilt-Shift ED AS UMC pro Fujifilm X
- Tilt a Shift (TS) funkce
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- f/3,5 světelnost
SAMYANG 24 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Fujifilm X
- Filmový objektiv 24 mm T1,5 / full frame
- Bajonet pro Fujifilm X
- Manuální ostření již od 25 cm
SAMYANG 16 mm T2,6 ED AS UMC pro Fujifilm X
- Široké ohnisko 16 mm
- Světelnost T2,6
- Optická konstrukce 14/11 včetně 2× asférický člen, 2× HR člen a 2× ED člen
SAMYANG 50 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Fujifilm X
- Filmový objektiv 50 mm T1,5 / full frame
- Bajonet pro Fujifilm X
- Manuální ostření již od 45 cm
SAMYANG 135 mm T2,2 VDSLR ED UMC pro Fujifilm X
- Video teleobjektiv Samyang 135 mm T2,2
- Vysoká propustnost světla T2,2
- Nízkodisperzní ED členy
SAMYANG 35 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Fujifilm X
- Filmový objektiv 35 mm T1,5 / full frame
- Bajonet pro Fujifilm X
- Manuální ostření již od 30 cm
SAMYANG 35 mm f/1,4 AS UMC pro Fujifilm X
- 35 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- 30 cm minimální zaostřitelná vzdálenost
SAMYANG 135 mm f/2 ED UMC pro Fujifilm X
- Teleobjektiv Samyang 135 mm f/2 pro fotografování žurnalistiky, krajinných detailů i...
- Nízkodisperzní ED členy
- Vysoká světelnost f/2,0
SAMYANG 20 mm f/1,8 ED AS UMC pro Fujifilm X
- Ohnisková vzdálenost 20 mm
- Světelnost pevného objektivu: 1,8
- Maximální clona (F): 16
SAMYANG 10 mm T3,1 VDSLR ED AS NCS CS II pro Fujifilm X
- 10 mm ohnisko, 109,5° zorný úhel
- Světelnost T3,1
- Asférické a nízko-disperzní členy
SAMYANG 100 mm f/2,8 ED UMC Macro pro Fujifilm X
- Makro teleobjektiv s manuálním zaostřováním
- Ohnisková vzdálenost 100 mm
- Světelnost f/2,8
SAMYANG 16 mm T2,2 VDSLR ED AS UMC CS II pro Fujifilm X
- video objektiv
- 16 mm ohnisková vzdálenost
- T2,2 světelnost
SAMYANG 50 mm T1,3 AS UMC CS pro Fujifilm X
- 50 mm ohnisková vzdálenost (zorný úhel cca 30°)
- T1,3 transmitance
- manuální zaostřování od 50 cm
SAMYANG 10 mm f/2,8 ED AS NCS CS pro Fujifilm X
- Široké ohnisko 10 mm
- Světelnost f/2,8
- Pevně vestavěná clona
SAMYANG 85 mm T1,5 VDSLR MK2 pro Fujifilm X
- video objektiv se zorným úhlem 28,3 °
- 85 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 16 mm f/2 ED AS UMC CS pro Fujifilm X
- 16 mm ohnisková vzdálenost
- f/2,0 světelnost
- optická soustava objektivu 13 členů v 11 skupinách včetně 1× ED, 1× asférický a 1×...
SAMYANG 35 mm T1,3 AS UMC CS pro Fujifilm X
- manuální video objektiv
- optická skladba: 9 členů v 7 skupinách včetně dvou asférických a jednoho ED členu
- 9 listá kruhová clona
SAMYANG 50 mm f/1,2 AS UMC CS pro Fujifilm X
- 50 mm ohnisková vzdálenost (zorný úhel cca 30 °)
- f/1,2 světelnost
- manuální zaostřování od 50 cm
SAMYANG 21 mm T1,5 ED AS UMC CS pro Fujifilm X
- Širokoúhlý objektiv s 21 mm ohniskovou vzdáleností
- Transmitance T/1,5
- ED a asférické členy
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.