Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LAOWA 12 mm f/2,8 Zero-D pro Sony A-mount
- Ultra-širokoúhlý frog-eye objektiv
- ohnisková vzdálenost 12 mm / zorný úhel 122°
- určeno pro plnoformátové fotoaparáty
LAOWA 105 mm f/2 (T3,2) STF pro Sony A-mount
- Pro full frame snímače
- Využití objektivu - portrét a detaily
- Clonový kroužek
SAMYANG 24 mm f/3,5 Tilt-Shift ED AS UMC pro Sony/Minolta A-mount
- Tilt a Shift (TS) funkce
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- f/3,5 světelnost
LAOWA 15 mm f/4 Macro Shift pro Sony A-mount
- Širokoúhlý objektiv s 110° úhlem záběru
- Funkce Shift a zvětšením obrazu 1:1
- Světelnost: f/4 až f/32
SAMYANG 20 mm T1,9 ED AS UMC pro Sony/Minolta A-mount
- širokoúhlý (20 mm na Full Frame) světelný f/1,9 objektiv vhodný na natáčení videa -...
- minimální zaostřovací vzdálenost: 20 cm
- UMC - povrchová úprava čoček
SAMYANG 135 mm f/2 ED UMC pro Sony A-mount
- Teleobjektiv Samyang 135 mm f/2 pro fotografování žurnalistiky, krajinných detailů i...
- Nízkodisperzní ED členy
- Vysoká světelnost f/2,0
SAMYANG 10 mm T3,1 VDSLR ED AS NCS CS II pro Sony A-mount (APS-C)
- 10 mm ohnisko, 109,5° zorný úhel
- Světelnost T3,1
- Asférické a nízko-disperzní členy
LAOWA 60 mm f/2,8 2x Ultra Macro pro Sony A-mount (APS-C)
- Ideální pro makro a portrétní fotografii
- Robustní kovové provedení
- Ohnisko 90mm (ekvivalent 35mm na DX formátu)
SAMYANG 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye pro Sony/Minolta A-mount
- Široké ohnisko 12 mm
- Světelnost f/2.8
- NCS (Nano Coating System) vrstvy
SAMYANG 16 mm T2,2 VDSLR ED AS UMC CS II pro Sony A (APS-C)
- video objektiv
- 16 mm ohnisková vzdálenost
- T2,2 světelnost
SAMYANG 24 mm f/1,4 ED AS UMC pro Sony/Minolta A-mount
- 24 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- optická soustava objektivu 13 členů v 12 skupinách zahrnuty asférické a ED členy
SAMYANG 10 mm f/2,8 ED AS NCS CS pro Sony A-mount (APS-C)
- Široké ohnisko 10 mm
- Světelnost f/2,8
- Pevně vestavěná clona
SAMYANG 16 mm f/2 ED AS UMC CS pro Sony A-mount (APS-C)
- 16 mm ohnisková vzdálenost
- f/2,0 světelnost
- optická soustava objektivu 13 členů v 11 skupinách včetně 1× ED, 1× asférický a 1×...
SAMYANG 50 mm f/1,4 AS UMC pro Sony/Minolta A-mount
- 50 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- manuální zaostřování od 45 cm
SAMYANG 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC pro Sony/Minolta A-mount
- ohnisková vzdálenost 14 mm
- světelnost f/2,8
- optická soustava objektivu 14 členů v 10 skupinách včetně dvou ED členů.
SAMYANG 85 mm T1,5 VDSLR AS IF UMC II pro Sony/Minolta A-mount
- video objektiv se zorným úhlem 28,3 °
- 85 mm ohnisková vzdálenost
- T1,5 světelnost
SAMYANG 8 mm T3,8 VDSLR UMC Fish-eye CS II pro Sony A-mount (APS-C)
- video objektiv s 180 ° zorným úhlem
- 8 mm ohnisková vzdálenost
- T3,8 maximální clona
SAMYANG 35 mm f/1,4 AS UMC pro Sony/Minolta A-mount
- 35 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- 30 cm minimální zaostřitelná vzdálenost
SAMYANG 85 mm f/1,4 AS IF MC pro Sony/Minolta A-mount
- 85 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 maximální clona
- 9 členů / 7 skupin optická konstrukce (včetně 1× asférický člen)
SAMYANG 8 mm f/3,5 UMC Fish-eye CS II pro Sony A-mount (APS-C)
- Ohnisková vzdálenost 8 mm
- Zorný úhel 180° (diagonální)
- Minimální clona f/3,5 (22)
SAMYANG 16 mm T2,2 VDSLR ED AS UMC CS pro Sony A (APS-C)
- video objektiv s 8 lamelovou kruhovou clonou
- 16 mm ohnisková vzdálenost
- T2,2 světelnost
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.