Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
MEIKE 25 mm f/1,8 MC pro MFT
- Vysoká světelnost f/1,8
- Ohnisko 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- Určeno pro formát Micro 4/3
MEIKE 12 mm f/2,8 MC pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- Pro formát snímače APS-C
- Ohnisko 12 mm (full-frame ekvivalent 18 mm)
7ARTISANS 12 mm f/2,8 pro Fujifilm X
- Ultra široký světelný objektiv
- Formát Fujifilm X / APS-C
- 18 mm (ekvivalent 35 mm)
- −9 %
7ARTISANS 35 mm f/1,4 pro Canon RF (APS-C)
- Bajonet Canon RF / APS-C
- Ohnisko 35 mm / 56 mm full-frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 50 mm f/1,8 HD.MC pro Sony E (APS-C)
- Pro APS-C
- 80 mm (ekvivalent kinofilm)
- Rozsah clony: f / 1,8 až f / 16
MEIKE 6,5 mm f/2 MC Fisheye circular pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X
- Pro snímače velikosti APS-C
- Světelnost f/2
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Nikon Z
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Nikon Z (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 7,5 mm f/2,8 II Fisheye pro Sony E (APS-C)
- Skvěle se hodí pro fotografii širokoúhlých záběrů s kreativní distorzí
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm
7ARTISANS 35 mm f/2 pro Fujifilm X
- Formát X-Mount Lens / APS-C
- 52,5 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 2 až f / 16
MEIKE 7,5 mm f/2,8 Fish-eye pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E / formát APS-C
- Ohnisko 11,25 mm při přepočtu na full-frame
- Úhel záběru 190°
- −10 %
7ARTISANS 4 mm f/2,8 Fisheye Circular pro Fujifilm X
- Bajonet FUJIFILM X / formát APS-C
- Ohnisko 6 mm = ekv. 35 mm
- Rozsah clon: f/2.8 až f/16
7ARTISANS 50 mm T1,05 Vision pro MFT
- 7Artisans 50 mm T1.05 Vision Cine
- S bajonetem MFT / Micro FourThirds
- Pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
- −9 %
7ARTISANS 25 mm f/0,95 pro Nikon Z (APS-C)
- 7Artisans 25 mm (37,5 mm ekv. 35 mm)
- Bajonet: Nikon Z / APS-C senzor
- Pro fotoaparáty Nikon
- −9 %
7ARTISANS 25 mm f/0,95 pro Fujifilm X
- 7Artisans 25 mm (37,5 mm ekv. 35 mm)
- Bajonet: Fujifilm X / APS-C senzor
- Pro fotoaparáty Fujifilm
- −9 %
7ARTISANS 25 mm f/0,95 pro Sony E (APS-C)
- 7Artisans 25 mm (37,5 mm ekv. 35 mm)
- Bajonet: Sony E / APS-C senzor
- Pro fotoaparáty Sony E
- −9 %
7ARTISANS 25 mm f/0,95 pro MFT
- 7Artisans 25 mm (50 mm ekv. 35 mm)
- Bajonet: Micro Four Thirds (Micro 4/3)
- Pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
- −17 %
MEIKE 8 mm f/2,8 MC pro MFT
- Bajonet micro 4/3 (MFT) / formát APS-C
- Pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
- Ohnisko 16 mm (ekv. 35 mm/FF)
- −10 %
MEIKE 35 mm T2,2 MC pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X
- Pro snímače APS-C
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (full-frame ekvivalent 52,5 mm)
- −11 %
MEIKE 35 mm T2,2 MC pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- Pro snímače APS-C
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (full-frame ekvivalent 70 mm)
- −11 %
MEIKE 50 mm f/0,95 pro MFT
- Bajonet pro Micro Four Thirds
- Pro CSC: Olympus a Panasonic
- Ohnisko 100 mm (ekvivalent 35 mm)
- −13 %
MEIKE 35 mm f/0,95 pro MFT
- Pro snímače Micro 4/3
- Ohnisko 35 mm (full-frame ekvivalent 70 mm)
- Clona f/0,95 až f/16
- −9 %
7ARTISANS 35 mm f/0,95 pro Fujifilm X
- Bajonet : Fujifilm X
- Rozsah clony: f / 0,95 až f / 16
- Manuální ostření
- −13 %
7ARTISANS 7,5 mm f/3,5 Fisheye pro Nikon F (APS-C)
- fisheye (rybí oko) objektiv s úhlem záběru 205°
- ohnisková vzdálenost 7,5mm (35mm ekvivalent: 12mm)
- skvělý pro sport, architekturu i krajinářskou fotografii
MEIKE 12 mm f/2 MC pro Sony E (APS-C)
- Objektiv s bajonetem Sony E / APS-C
- Ohnisko 18 mm (ekv. 35 mm / full frame)
- Rozsah clony: f/2 až f/16
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.