Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / full frame
- Rozsah clony f/2,8 až f/22
- 10 prvků řazených do 8 skupin
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Sony E
- Pravý makroobjektiv s bajonetem Sony E
- Vysoká ostrost i na základní clonu f/2.8
- Poměr zvětšení 1:1 (True macro)
VILTROX 16 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Světelnost f/1,8 až f/22
- Ultraširoký zorný úhel
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Fujifilm GFX
- Bajonet FujiFilm GFX
- Ekvivalentní ohnisková vůči kinofilmu je cca 36 mm
- Zkreslení a deformace necelé 1%
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Canon EF
- Poměr zvětšení 1:1, minimální zaostřitelná vzdálenost 34 cm
- 77 mm závit pro filtry
- Neutrinové ochranné vrstvy
7ARTISANS 15 mm f/4 pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 15 mm
- Clonový rozsah: f/4 – f/22
- Bajonet: Sony E
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Sony E
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Sony-E (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 12 mm f/2,8 pro Fujifilm X
- Ultra široký světelný objektiv
- Formát Fujifilm X / APS-C
- 18 mm (ekvivalent 35 mm)
- −9 %
7ARTISANS 35 mm f/1,4 pro Canon RF (APS-C)
- Bajonet Canon RF / APS-C
- Ohnisko 35 mm / 56 mm full-frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 50 mm f/1,8 HD.MC pro Sony E (APS-C)
- Pro APS-C
- 80 mm (ekvivalent kinofilm)
- Rozsah clony: f / 1,8 až f / 16
IRIX 15 mm f/2,4 Dragonfly pro Sony E
- Širokoúhlý pevný objektiv, Sony E bajonet
- 15 mm ohnisko, pro full frame senzor
- Univerzální objektiv s vysokou světelností f/2,4
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Nikon F
- utěsnění proto nepřízni počasí (slabý déšť)
- 77 mm filtrový závit
- stativový závit v odjímatelném držáku objektivu (kompatibilní s Arca swiss)
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Pro Full frame, bajonet Canon EF
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
IRIX 21 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Profesionální objektiv, který je založen na CINE základu
- Vysoká světelnost f/1,4
- Ultra širokoúhlá ohnisková vzdálenost se zorným polem 89,7°
- −4 %
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Pro Full frame, bajonet Nikon F
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
IRIX 15 mm f/2,4 Blackstone pro Nikon F
- plnoformátový objektiv
- 15 mm ohnisková vzdálenost
- 110° zorné pole (úhlopříčka)
7ARTISANS 9 mm f/5,6 pro Nikon Z
- Ultraširokoúhlý objektiv pro full frame snímač
- Ideální pro fotografování interiérů, architektury i přírody
- Pro bajonet Nikon Z
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Clona F / 1,4
- Vnitřní zaostřování
- Konstrukce odolná proti povětrnostním vlivům
IRIX 11 mm f/4 Blackstone pro Nikon F
- plnoformátový objektiv
- 11 mm ohnisková vzdálenost
- 126° zorné pole (úhlopříčka)
IRIX 11 mm f/4 Blackstone pro Canon EF
- plnoformátový objektiv
- 11 mm ohnisková vzdálenost
- 126° zorné pole (úhlopříčka)
IRIX 11 mm f/4 Firefly pro Nikon F
- plnoformátový objektiv
- 11 mm ohnisková vzdálenost
- 126° zorné pole (úhlopříčka)
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Nikon Z
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Nikon Z (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 7,5 mm f/2,8 II Fisheye pro Sony E (APS-C)
- Skvěle se hodí pro fotografii širokoúhlých záběrů s kreativní distorzí
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm
7ARTISANS 35 mm f/2 pro Fujifilm X
- Formát X-Mount Lens / APS-C
- 52,5 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 2 až f / 16
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.