Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / full frame
- Rozsah clony f/2,8 až f/22
- 10 prvků řazených do 8 skupin
VILTROX 16 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Světelnost f/1,8 až f/22
- Ultraširoký zorný úhel
7ARTISANS 12 mm f/2,8 pro Fujifilm X
- Ultra široký světelný objektiv
- Formát Fujifilm X / APS-C
- 18 mm (ekvivalent 35 mm)
- −9 %
7ARTISANS 35 mm f/5,6 Pancake pro L-mount
- Reportážní ohnisko
- f / 5,6 Konstantní clona
- 2 čočky s extrémně nízkou disperzí ED
7ARTISANS 15 mm f/4 pro Nikon Z
- ultarširoký objektiv se záběrem 114°
- téměř nulová distorze a nízká vinětace (15 mm f/4)
- vysoká ostrost záběru
7ARTISANS 15 mm f/4 pro Canon RF
- ultarširoký objektiv se záběrem 114°
- téměř nulová distorze a nízká vinětace (15 mm f/4)
- vysoká ostrost záběru
7ARTISANS 7,5 mm f/3,5 Fisheye pro Nikon F (APS-C)
- fisheye (rybí oko) objektiv s úhlem záběru 205°
- ohnisková vzdálenost 7,5mm (35mm ekvivalent: 12mm)
- skvělý pro sport, architekturu i krajinářskou fotografii
7ARTISANS 35 mm f/5,6 Pancake pro Nikon Z
- Reportážní ohnisko
- f / 5,6 Konstantní clona
- 2 čočky s extrémně nízkou disperzí ED
7ARTISANS 55 mm f/1,4 II pro Nikon Z (APS-C)
- Objektiv s bajonetem Z / formát APS-C
- Ohnisko 55 mm / 82,5 mm ekvivalent 35 mm
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 35 mm f/1,4 pro Sony E (APS-C)
- 7ARTISANS 35 mm s bajonetem Sony E
- Pro APS-C / ohnisko 56 mm ekvivalent 35 mm
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 35 mm f/1,4 pro Fujifilm X
- 7ARTISANS 35 mm s bajonetem Fujifilm X
- Ohnisko 35 mm
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 25 mm T1,05 Vision pro Canon RF (APS-C)
- 7Artisans 25 mm T1.05 Vision Cine
- S bajonetem pro Canon RF / APS-C
- Clona T1,05 až T16
7ARTISANS 25 mm T1,05 Vision pro L-mount (APS-C)
- 7Artisans 25 mm T1.05 Vision Cine
- S bajonetem pro Leica L / APS-C
- Clona T1,05 až T16
7ARTISANS 25 mm T1,05 Vision pro Sony E (APS-C)
- 7Artisans 25 mm T1.05 Vision Cine
- S bajonetem pro Sony E / APS-C
- Clona T1,05 až T16
7ARTISANS 25 mm T1,05 Vision pro Fujifilm X
- 7Artisans 25 mm T1.05 Vision Cine
- S bajonetem pro Fujifilm X / APS-C
- Clona T1,05 až T16
7ARTISANS 25 mm T1,05 Vision pro MFT
- 7Artisans 25 mm T1.05 Vision Cine
- S bajonetem pro MFT / Micro FourThirds
- Pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
7ARTISANS 28 mm f/1,4 pro Leicu M
- Objektiv Leica M-Mount
- Rozsah clony: f / 1,4 až f / 16
- Jeden oboustranný asférický prvek
VILTROX 13 mm f/1,4 AF pro Sony E (APS-C)
- Objektiv s bajonetem Sony E / formát APS-C
- Ohnisko 20 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
VILTROX 13 mm f/1,4 AF pro Fujifilm X
- Viltrox AF 13 mm f/1.4 XF
- S bajonetem Fujifilm X/formát APS-C
- Ohnisko 20 mm (ekvivalent 35 mm)
7ARTISANS 35 mm f/1,4 WEN pro Leicu M
- Objektiv : Leica M-Mount
- Rozsah clony: f / 1,4 až f / 22
- MF
VILTROX 23 mm f/1,4 AF pro Fujifilm X (mimo X-Pro3!) černý
- Objektiv s bajonetem Fujifilm X-Mount
- Formát snímače APS-C
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 12 mm f/2,8 II pro Nikon Z (APS-C)
- Ultraširoký světelný objektiv
- Bajonet Nikon Z / APS-C
- 18 mm (ekvivalent 35 mm)
7ARTISANS 12 mm f/2,8 II pro Canon RF (APS-C)
- Ultraširoký světelný objektiv
- Bajonet Canon RF / APS-C
- 18 mm (ekvivalent 35 mm)
7ARTISANS 35 mm f/5,6 Pancake pro Sony E
- Reportážní ohnisko
- f / 5,6 Konstantní clona
- 2 čočky s extrémně nízkou disperzí ED
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.