Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LEICA M 50 mm f/2,0 Summicron-M černý elox 11826
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Světelnost f/2,0
- Filtry 39 mm
LEICA M 35 mm f/1,4 Asph. Summilux-M černý NEW2022
- Leica Summilux-M 35 f/1.4 ASPH
- Full-frame (24 x 36 mm), M-bajonet
- Úhel záběru: 62.5°
LEICA M 35 mm f/2,0 Asph. Summicron-M černý elox
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Světelnost f/2
- 11 lamelová kruhová clona
TAMRON 35 mm f/1,4 SP Di USD pro Nikon F
- světelnost: f/1,4
- formát objektivu: full-frame
- úhel záběru: 63° až 26°
LEICA M 28 mm f/5,6 Summaron-M
- kompatibilita: Leica M
- ohnisková vzdálenost: 28 mm
- světelnost: f/5,6
TAMRON 35 mm f/1,4 SP Di USD pro Canon EF
- světelnost: f/1,4
- formát objektivu: full-frame
- úhel záběru: 63° až 26°
LEICA M 50 mm f/1,4 Asph. Summilux-M černý elox NEW2023
- Ohnisko 50 mm / úhel záběru 46° (full frame)
- Bajonet Leica M-bajonet s 6-bitovým kódováním
- Ostření: 0,45 m až ? (Live View) / 0,7 m až ? (dálkoměr)
LEICA M 35 mm f/1,4 Asph. Summilux-M stříbrný NEW2022
- Leica Summilux-M 35 f/1.4 ASPH
- Full-frame (24 x 36 mm), M-bajonet
- Úhel záběru: 62.5°
LEICA SL 90 mm f/2 Asph. APO-Summicron-SL
- špičková F2 světelnost s max. hodnotou F22
- 9 lamelová clona
- optická skladba má 11 elementů v 9 skupinách a jeden asférický
LEICA SL 35 mm f/2 Asph. APO-Summicron-SL
- Skvělý optický výkon v celém rozsahu světelnosti f/2 až f/22
- Odolnost proti prachu a vlhkosti a AquaDura ochranné vrstvy
- Objektiv se perfektně hodí pro reportážní a cestovatelskou fotografii
LEICA M 35 mm f/2,0 Asph. Summicron-M stříbrný elox 11674
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Světelnost f/2
- 11 lamelová kruhová clona
LEICA SL 75 mm f/2 Asph. APO-Summicron-SL
- špičková F2 světelnost s max. hodnotou F22
- 9 lamelová clona
- optická skladba má 11 elementů v 9 skupinách a jeden asférický
LEICA SL 50 mm f/2 Asph APO-Summicron-SL
- výborný pomocník při pořizování portrétů
- pro bezzrcadlovky SL systému
- pro nejnáročnější profesionální uživatele
TAMRON 20 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 11 cm = zvětšení 1:2
TAMRON 35 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 15 cm = zvětšení 1:2
LEICA M 50 mm f/2,0 Asph. APO-Summicron-M černý elox
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Světelnost f/2,0
- Filtry 39 mm
LEICA SL 50 mm f/1,4 Asph Summilux-SL
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Světelnost f/1,4
- Mimořádně rychlé ostření
LEICA M 50 mm f/1,4 Asph. Summilux-M černý chrom
- Černě chromovaná povrchová úprava
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Světelnost f/1,4
LEICA M 50 mm f/1,4 Asph. Summilux-M stříbrný chrom NEW2023
- Ohnisko 50 mm / úhel záběru 46° (full frame)
- Bajonet Leica M-bajonet s 6-bitovým kódováním
- Ostření: 0,45 m až ? (Live View) / 0,7 m až ? (dálkoměr)
LEICA TL 60 mm f/2,8 Asph. APO-Macro-Elmarit-TL černý
- ohnisková vzdálenost: 60 mm (85 mm ekv. kinofilmu)
- světelnost: f/2,8
- AF i MF ostření
TAMRON 24 mm f/2,8 Di III OSD pro Sony E
- Skvěle se hodí pro reportážní a street fotografii
- Nová optická konstrukce připravená na vysoké rozlišení snímačů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm = zvětšení 1:2
LEICA Summilux-M 1:1.5/90 ASPH
- Unikátní portrétní objektiv pro bajonet M
- Jedinečná optická konstrukce s asférickými členy
- 11 lamelová clona pro skvělé podání pozadí
LEICA M 50 mm f/0,95 Asph. Noctilux-M černý elox
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Světelnost f/0,95
- Min. vzdálenost zaostření 100 cm
LEICA M 21 mm f/1,4 Asph. Summilux-M černý elox
- Ohnisková vzdálenost 21 mm
- Světelnost f/1,4
- Filtry série VII
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.