Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Makro konvertory 8+16 mm
- Kompatibilní produkty Lensbaby: Lensbaby Composer Pro, Lensbaby Composer, Lensbaby...
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF - z Testcentra
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Macro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Canon EF
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Edge 80 optika
- Optika Lensbaby Edge 80
- Ohnisková vzdálenost 80 mm
- rozsah clony f/2,8–22
ZEISS Touit 50 mm f/2,8 Macro pro Fujifilm X
- skvělá volba pro makro snímky a portréty
- minimální vzdálenost zaostření je 15 cm
- automatické zaostřování
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon Z
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro L-mount
- kompatibilita: L-mount
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro MFT
- kompatibilita: Micro 4/3
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Nikon Z
- kompatibilita: Nikon Z
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Canon RF
- kompatibilita: Canon RF
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Fujifilm X
- kompatibilita: Fujifilm X
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Sony E
- kompatibilita: Sony E
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Nikon F
- kompatibilita: Nikon F
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Canon EF
- kompatibilita: Canon EF
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
ZEISS Milvus 50 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (zorný úhel 45 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 8 členů v 6 skupinách
ZEISS Milvus 50 mm f/2 Macro ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (zorný úhel 45 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 8 členů v 6 skupinách
ZEISS Touit 50 mm f/2,8 Macro pro Sony E (APS-C)
- světelnost F2,8
- excelentní obrazový výkon
- zvětšení v měřítku 1:1
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro L-mount
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Pentax K
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro MFT
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.