Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
CANON RF 50 mm f/1,8 STM
- Objektiv s bajonetem RF
- Formát Full-Frame
- Motor STM
CANON RF 100 mm f/2,8 L IS USM MACRO
- Ohnisko 100 mm
- Světelnost F2,8
- Makro poměr zvětšení 1,4 : 1
CANON RF 85 mm f/1,2 L USM
- perfektní světelnost f/1,2
- doposud nejlepší rozlišení objektivu z řady RP (platné k 9.5. 2019)
- výjimečný bokeh
CANON RF 135 mm f/1,8 L IS USM
- Objektiv s bajonetem RF / full frame
- Automatické ostření / ultrasonický USM motor
- Rozsah clony: f/1,8 až f/22
CANON EF 85 mm f/1,4 L IS USM
- Zvýšená odolnost vůči prachu/vlhkosti
- Průměr filtru (mm): 77
- Max. průměr × délka (mm) 88,6 × 105,4
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Nikon F
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Sony E
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Macro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Canon EF
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Intro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Canon RF
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
LENSBABY Velvet 85 mm f/1,8 pro Nikon Z
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 85
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,8
LENSBABY Edge 80 optika
- Optika Lensbaby Edge 80
- Ohnisková vzdálenost 80 mm
- rozsah clony f/2,8–22
LENSBABY Velvet 56 mm f/1,6 pro Canon EF
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 56
- Ohnisková vzdálenost 56 mm
- Světenost f/1,6
LENSBABY Pro Kit pro Nikon F
- kompatibilita: Nikon F
- Lensbaby Velvet 85 mm f/1,8
- Lensbaby Burnside 35 mm f/2,8
LENSBABY Pro Kit pro Canon EF
- kompatibilita: Canon EF
- Lensbaby Velvet 85 mm f/1,8
- Lensbaby Burnside 35 mm f/2,8
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Fujifilm X
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon Z
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Nikon Z
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro MFT
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
LENSBABY Velvet 85 mm f/1,8 pro L-mount
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 85
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,8
LENSBABY Velvet 56 mm f/1,6 pro L-mount
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 56
- Ohnisková vzdálenost 56 mm
- Světenost f/1,6
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.