Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
CANON EF-S 24 mm f/2,8 STM
- Supertenký plochý design
- Přirozená perspektiva lidského oka
- Plynulé a tiché zaostřování pro filmy
ZEISS Touit 12 mm f/2,8 pro Fujifilm X
- Ohnisková vzdálenost: 12 mm
- Rozsah clon: f/2,8 – f/22
- Optická konstrukce: 11/8
ZEISS Touit 12 mm f/2,8 pro Sony E (APS-C) - předváděcí kus
- Ohnisková vzdálenost: 12 mm
- Rozsah clon: f/2,8 – f/22
- Optická konstrukce: 11/8
ZEISS Touit 32 mm f/1,8 pro Sony E (APS-C)
- Ohnisková vzdálenost: 32 mm
- Rozsah clon: f/1,8 – f/22
- Optická konstrukce: 8/5
CANON EF-M 28 mm f/3,5 Macro IS STM s vestavěným světlem
- Makroobbjektiv s 28 mm ohniskovovu vzdáleností
- Vestavěné světlo Macro Lite
- Minimální vzdálenost zaostření od 15 mm
PENTAX 50 mm f/1,8 DA
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (75 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Formát APS-C
PENTAX 35 mm f/2,4 DA AL
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (52,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Pro formát APS-C
PENTAX 300 mm f/4 DA* ED SDM
- Ohnisková vzdálenost 300 mm (450 mm ekvivalent kinofilmu)
- Optika: 8 členů v 6 skupinách
- 2 ED prvky
PENTAX 200 mm f/2,8 DA* ED SDM
- Ohnisková vzdálenost 200 mm (300 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,8
- Nejkratší možná zaostřitelná vzdálenost 1,2 m (od roviny snímače)
ZEISS Touit 12 mm f/2,8 pro Sony E (APS-C)
- Ohnisková vzdálenost: 12 mm
- Rozsah clon: f/2,8 – f/22
- Optická konstrukce: 11/8
PENTAX 55 mm f/1,4 DA* SDM
- Ohnisková vzdálenost 55 mm (82,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,4
- Formát APS-C
ZEISS Touit 50 mm f/2,8 Macro pro Sony E (APS-C)
- světelnost F2,8
- excelentní obrazový výkon
- zvětšení v měřítku 1:1
ZEISS Touit 50 mm f/2,8 Macro pro Fujifilm X
- skvělá volba pro makro snímky a portréty
- minimální vzdálenost zaostření je 15 cm
- automatické zaostřování
PENTAX 70 mm f/2,4 HD DA Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekvivalent kinofilmu 105 mm)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Bajonet Pentax K
PENTAX 35 mm f/2,8 HD DA Macro Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (52,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,8
- Pro formát APS-C
ZEISS Touit 32 mm f/1,8 pro Fujifilm X
- Ohnisková vzdálenost: 32 mm
- Rozsah clon: f/1,8 – f/22
- Optická konstrukce: 8/5
PENTAX 21 mm f/3,2 HD DA ED AL Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 21 mm (31,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/3,2
- Nejkratší možná zaostřitelná vzdálenost 20 cm (od roviny snímače)
PENTAX 15 mm f/4 HD DA ED AL Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 15 mm (ekvivalent kinofilmu 23 mm)
- Vysoce kvalitní zpracování a vynikající optický výkon řady DA Limited
- Nízkorozptylové ED členy
PENTAX 40 mm f/2,8 HD DA Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 40 mm (60 mm při přepočtu na kinofilm)
- Světelnost objektivu: f/2,8
- Formát APS-C
PENTAX 40 mm f/2,8 DA XS
- Pancake objektiv navržený pro Pentax K-01
- Formát APS-C
- Ohnisko 40 mm (61 mm při přepočtu na kinofilm)
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.