Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
CANON EF 50 mm f/1,8 STM
- Ohnisková vzdálenost 50 mm – fantastický objektiv pro portrétní fotografii
- Světelnost f/1,8 – skvělý výkon při špatných světelných podmínkách
- STM motor – rychlé a téměř neslyšitelné zaostřování
CANON RF 50 mm f/1,8 STM
- Objektiv s bajonetem RF
- Formát Full-Frame
- Motor STM
CANON RF 16 mm f/2,8 STM
- Ohnisko 16 mm a světelnost f/2,8
- 9 prvků v 7 skupinách (1 asférický prvek)
- Minimální zaostřovací vzdálenost 13 cm
CANON RF 35 mm f/1,8 MACRO IS STM
- detailní a ostrý i při delším čase závěrky
- makro zvětšení 1:2
- ovládací kroužek pro různé parametry
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / full frame
- Rozsah clony f/2,8 až f/22
- 10 prvků řazených do 8 skupin
CANON EF-S 24 mm f/2,8 STM
- Supertenký plochý design
- Přirozená perspektiva lidského oka
- Plynulé a tiché zaostřování pro filmy
LAOWA 25 mm f/2,8 2,5-5x Ultra Macro pro Canon EF
- Bajonet pro Canon EF (full frame)
- Širokoúhlý makro objektiv 24 mm
- Rozsah clony f/2,8 - f/16
- −11 %
VILTROX 16 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Světelnost f/1,8 až f/22
- Ultraširoký zorný úhel
LAOWA 90 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO pro Nikon Z
- 2x Ultra Macro APO / bajonet Nikon Z
- Určeno pro full-frame snímače
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
- −10 %
MEIKE 25 mm f/1,8 MC pro MFT
- Vysoká světelnost f/1,8
- Ohnisko 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- Určeno pro formát Micro 4/3
CANON RF 85 mm f/2 MACRO IS STM
- Kompatibilní s R systémem
- 12 prvků v 11 skupinách
- 1 prvek UD
CANON RF 24 mm f/1,8 MACRO IS STM
- Širokoúhlý makro objektiv
- Bajonet Canon RF / full frame
- Rozsah clony: f/1,8 až f/22
- −1 %
LAOWA 25 mm f/2,8 2,5-5x Ultra Macro pro Nikon F
- Plně manuální a bez ostřícího kroužku
- Rozsah clony f/2,8 - f/16
- Zvětšení 2,5x až 5x
- −11 %
LAOWA 85 mm f/5,6 2x Ultra Macro APO pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame senzor
- Ohnisko 85mm s úhlem záběru 28,55°
- Clona f/5,6 – f/22
- −10 %
LAOWA 25 mm f/2,8 2,5-5x Ultra Macro pro Nikon Z
- Plně manuální a bez ostřícího kroužku
- Rozsah clony f/2,8 - f/16
- Zvětšení 2,5x až 5x
- −11 %
LAOWA 25 mm f/2,8 2,5-5x Ultra Macro pro Canon RF
- Širokoúhlý makro objektiv
- Rozsah clony f/2,8 - f/16
- Zvětšení 2,5x až 5x
- −11 %
LAOWA 19 mm f/2,8 Zero-D pro Fujifilm GFX
- Objektiv s bajonenet GFX
- Pro středoformát Fujifilm
- Ohnisko 15 mm (ekv. 35 mm / full frame)
LAOWA 14 mm f/4 Zero-D pro Canon EF
- Ohnisko 14mm / bajonet Canon EF
- Určeno pro full frame / Zero-D
- Světelnost f/4 - f/22
LAOWA 100 mm f/2,8 2x Ultra Macro APO pro Nikon F
- Zvětšení 2:1
- Minimální zaostřovací vzdálenost 24,7 cm
- Perfektní pro detaily z přirody i industriální fotografii
- −10 %
- −14 %
MEIKE 12 mm f/2,8 MC pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- Pro formát snímače APS-C
- Ohnisko 12 mm (full-frame ekvivalent 18 mm)
CANON RF 100 mm f/2,8 L IS USM MACRO
- Ohnisko 100 mm
- Světelnost F2,8
- Makro poměr zvětšení 1,4 : 1
CANON RF 85 mm f/1,2 L USM
- perfektní světelnost f/1,2
- doposud nejlepší rozlišení objektivu z řady RP (platné k 9.5. 2019)
- výjimečný bokeh
CANON RF 135 mm f/1,8 L IS USM
- Objektiv s bajonetem RF / full frame
- Automatické ostření / ultrasonický USM motor
- Rozsah clony: f/1,8 až f/22
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.