Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
CANON EF 50 mm f/1,8 STM
- Ohnisková vzdálenost 50 mm – fantastický objektiv pro portrétní fotografii
- Světelnost f/1,8 – skvělý výkon při špatných světelných podmínkách
- STM motor – rychlé a téměř neslyšitelné zaostřování
CANON RF 50 mm f/1,8 STM
- Objektiv s bajonetem RF
- Formát Full-Frame
- Motor STM
CANON RF 35 mm f/1,8 MACRO IS STM
- detailní a ostrý i při delším čase závěrky
- makro zvětšení 1:2
- ovládací kroužek pro různé parametry
CANON RF 16 mm f/2,8 STM
- Ohnisko 16 mm a světelnost f/2,8
- 9 prvků v 7 skupinách (1 asférický prvek)
- Minimální zaostřovací vzdálenost 13 cm
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / full frame
- Rozsah clony f/2,8 až f/22
- 10 prvků řazených do 8 skupin
CANON RF 24 mm f/1,8 MACRO IS STM
- Širokoúhlý makro objektiv
- Bajonet Canon RF / full frame
- Rozsah clony: f/1,8 až f/22
- −1 %
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Sony E
- Pravý makroobjektiv s bajonetem Sony E
- Vysoká ostrost i na základní clonu f/2.8
- Poměr zvětšení 1:1 (True macro)
VILTROX 16 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Bajonet pro Sony E / full frame
- Světelnost f/1,8 až f/22
- Ultraširoký zorný úhel
MEIKE 25 mm f/1,8 MC pro MFT
- Vysoká světelnost f/1,8
- Ohnisko 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- Určeno pro formát Micro 4/3
CANON RF 100 mm f/2,8 L IS USM MACRO
- Ohnisko 100 mm
- Světelnost F2,8
- Makro poměr zvětšení 1,4 : 1
CANON RF 85 mm f/2 MACRO IS STM
- Kompatibilní s R systémem
- 12 prvků v 11 skupinách
- 1 prvek UD
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Fujifilm GFX
- Bajonet FujiFilm GFX
- Ekvivalentní ohnisková vůči kinofilmu je cca 36 mm
- Zkreslení a deformace necelé 1%
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Canon EF
- Poměr zvětšení 1:1, minimální zaostřitelná vzdálenost 34 cm
- 77 mm závit pro filtry
- Neutrinové ochranné vrstvy
MEIKE 12 mm f/2,8 MC pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E
- Pro formát snímače APS-C
- Ohnisko 12 mm (full-frame ekvivalent 18 mm)
CANON RF 85 mm f/1,2 L USM
- perfektní světelnost f/1,2
- doposud nejlepší rozlišení objektivu z řady RP (platné k 9.5. 2019)
- výjimečný bokeh
CANON RF 135 mm f/1,8 L IS USM
- Objektiv s bajonetem RF / full frame
- Automatické ostření / ultrasonický USM motor
- Rozsah clony: f/1,8 až f/22
IRIX 15 mm f/2,4 Dragonfly pro Sony E
- Širokoúhlý pevný objektiv, Sony E bajonet
- 15 mm ohnisko, pro full frame senzor
- Univerzální objektiv s vysokou světelností f/2,4
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Nikon F
- utěsnění proto nepřízni počasí (slabý déšť)
- 77 mm filtrový závit
- stativový závit v odjímatelném držáku objektivu (kompatibilní s Arca swiss)
CANON RF 28 mm f/2,8 STM
- Ohnisková vzdálenost: 28 mm (ekv. 35 mm – 45 mm)
- Clona: f/2,8–22
- Bajonet: Canon RF
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Pro Full frame, bajonet Canon EF
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
MEIKE 6,5 mm f/2 MC Fisheye circular pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X
- Pro snímače velikosti APS-C
- Světelnost f/2
CANON RF 50 mm f/1,2 L USM
- ostrost a detailnost až do okrajů
- vysoká rychlost závěrky i ve špatných světelných podmínkách
- AF USM
IRIX 21 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Profesionální objektiv, který je založen na CINE základu
- Vysoká světelnost f/1,4
- Ultra širokoúhlá ohnisková vzdálenost se zorným polem 89,7°
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Pro Full frame, bajonet Nikon F
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.