Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
CANON EF 50 mm f/1,8 STM
- Ohnisková vzdálenost 50 mm – fantastický objektiv pro portrétní fotografii
- Světelnost f/1,8 – skvělý výkon při špatných světelných podmínkách
- STM motor – rychlé a téměř neslyšitelné zaostřování
CANON RF 50 mm f/1,8 STM
- Objektiv s bajonetem RF
- Formát Full-Frame
- Motor STM
CANON RF 35 mm f/1,8 MACRO IS STM
- detailní a ostrý i při delším čase závěrky
- makro zvětšení 1:2
- ovládací kroužek pro různé parametry
CANON RF 16 mm f/2,8 STM
- Ohnisko 16 mm a světelnost f/2,8
- 9 prvků v 7 skupinách (1 asférický prvek)
- Minimální zaostřovací vzdálenost 13 cm
VOIGTLÄNDER 18 mm f/2,8 Color-Skopar pro Fujifilm X černý
- Bajonet pro Fujifilm X (APS-C)
- Ekvivalent 28 mm (35 mm/full frame)
- Světelnost f/2,8
VOIGTLÄNDER 27 mm f/2 Ultron pro Fujifilm X černý
- Ohnisko 40 mm ekv. 35 mm (full frame)
- Rozsah clony: f/2 až f/22
- Optické složení: 6 členů řazených do 4 skupin
CANON RF 24 mm f/1,8 MACRO IS STM
- Širokoúhlý makro objektiv
- Bajonet Canon RF / full frame
- Rozsah clony: f/1,8 až f/22
- −1 %
VOIGTLÄNDER 28 mm f/1,5 Nokton Vintage Line Type I asph. M-bajonet černý
- Asférické čočky pro vynikající optický výkon
- Manuální ostření pro přesné zaostření
- Kompaktní a lehká konstrukce v retro stylu
VOIGTLÄNDER 18 mm f/2,8 Color-Skopar pro Fujifilm X stříbrný
- Bajonet pro Fujifilm X (APS-C)
- Ekvivalent 28 mm (35 mm/full frame)
- Světelnost f/2,8
CANON RF 100 mm f/2,8 L IS USM MACRO
- Ohnisko 100 mm
- Světelnost F2,8
- Makro poměr zvětšení 1,4 : 1
CANON RF 85 mm f/2 MACRO IS STM
- Kompatibilní s R systémem
- 12 prvků v 11 skupinách
- 1 prvek UD
CANON RF 28 mm f/2,8 STM
- Ohnisková vzdálenost: 28 mm (ekv. 35 mm – 45 mm)
- Clona: f/2,8–22
- Bajonet: Canon RF
VOIGTLÄNDER 23 mm f/1,2 Nokton pro Fujifilm X
- Nokton 23 mm f/1,2 pro Fujifilm X
- APS-C senzor, ekv. Ohniska 35 mm
- Komunikace s tělem prostřednictvím elektronických kontaktů
VOIGTLÄNDER 27 mm f/2 Ultron pro Fujifilm X stříbrný
- Ohnisko 40 mm ekv. 35 mm (full frame)
- Rozsah clony: f/2 až f/22
- Optické složení: 6 členů řazených do 4 skupin
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,0 Nokton Asph. M-bajonet
- Objektiv 50 mm s Leica M-bajonetem
- Světelnost f/1,0
- Rozsah clony F1,0 až F16
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,0 Nokton Asph. pro Nikon Z
- Objektiv 50 mm s Nikon Z bajonetem
- Světelnost f/1,0
- Rozsah clony F1,0 až F16
VOIGTLÄNDER 35 mm f/0,9 Nokton pro Fujifilm X
- Pro APS-C senzor / Fujifilm X
- Světelnost f/0,9 až f/22
- Úhel záběru cca 46° / ekv. 53 mm
VOIGTLÄNDER 50 mm f/2 Apo-Lanthar Asph. pro Sony E
- světelnos f/2
- úhel záběru 47,5 stupně
- manuální ostření s min. zaostřovací vzdáleností 45 cm
VOIGTLÄNDER 75 mm f/1,5 Nokton Vintage Line Asph. M-bajonet černý
- Objektiv s bajonetem Leica M
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
- Tři prvky s nízkým rozptylem
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton Asph. pro Canon RF
- Vysoký světelný výkon s vynikající obrazovou kvalitou
- Speciálně navrženo pro Canon RF-Mount
- Manuální ostření pro spolehlivé zaostření na detaily
VOIGTLÄNDER 90 mm f/2,8 Apo-Skopar M-bajonet černý
- Apochromatický designeliminuje chromatickou aberaci
- Optická konstrukce optimalizovaná pro digitální obrazové snímače
- Vysoce pevný a odolný celokovový tubus objektivu
VOIGTLÄNDER 35 mm f/2 Ultron Vintage Line II asph. M-bajonet černý
- Celokovový tubus objektivu
- Objektiv Leica M-Mount
- Klasický styl dálkoměru ze 70. let
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton pro Fujifilm X
- světelnos f/1,2
- maximální clona F16
- 12 lamelová kruhová clona
VOIGTLÄNDER 35 mm f/2 Macro Apo-Ultron pro Fujifilm X
- Objektiv FUJIFILM X-Mount
- Ohnisko 35 mm / 53 mm (ekv. 35 mm/FF)
- 3× prvek s nízkým rozptylem
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.