Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VOIGTLÄNDER 50 mm f/2 Apo-Lanthar Asph. pro Sony E
- světelnos f/2
- úhel záběru 47,5 stupně
- manuální ostření s min. zaostřovací vzdáleností 45 cm
7ARTISANS 15 mm f/4 pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 15 mm
- Clonový rozsah: f/4 – f/22
- Bajonet: Sony E
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Sony E
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Sony-E (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 50 mm f/1,8 HD.MC pro Sony E (APS-C)
- Pro APS-C
- 80 mm (ekvivalent kinofilm)
- Rozsah clony: f / 1,8 až f / 16
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,0 Nokton Asph. pro Sony E
- Extrémně rychlý základní objektiv
- Kompaktní rozměry & retro styl
- Konstrukce s ručním ostřením
- −16 %
7ARTISANS 7,5 mm f/2,8 II Fisheye pro Sony E (APS-C)
- Skvěle se hodí pro fotografii širokoúhlých záběrů s kreativní distorzí
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm
VOIGTLÄNDER 35 mm f/2 Apo-Lanthar Asph. pro Sony E
- Pro formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 2 až f / 16
- Dva asférické prvky
VOIGTLÄNDER 35 mm f/1,2 Nokton SE Asph. pro Sony E
- E-Mount objektiv / full-frame
- Rozsah clony: 1,2–22
- Dva asférické prvky
VOIGTLÄNDER 21 mm f/3,5 Color-Skopar Asph. pro Sony E
- elektronické kontakty pro přenos Exif informací o cloně, ohniskové vzdálenosti
- 21 mm ohnisková vzdálenost
- nastavitelná clona F3,5 - F22
7ARTISANS 9 mm f/5,6 pro Sony E
- Ultraširokoúhlý objektiv pro full frame snímač
- Ideální pro fotografování interiérů, architektury i přírody
- Pro bajonet Sony E
7ARTISANS 25 mm f/0,95 pro Sony E (APS-C)
- 7Artisans 25 mm (37,5 mm ekv. 35 mm)
- Bajonet: Sony E / APS-C senzor
- Pro fotoaparáty Sony E
- −9 %
7ARTISANS 35 mm f/1,2 II pro Sony E (APS-C)
- Skvěle se hodí pro street, cestovní a portrétní fotografii
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Světelnost f/1,4 se hodí pro
7ARTISANS 24 mm f/1,4 pro Sony E (APS-C)
- Bajonet: Sony E (APS-C)
- Širokoúhlý pevný objektiv
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 35 mm f/1,4 pro Sony E (APS-C)
- 7ARTISANS 35 mm s bajonetem Sony E
- Pro APS-C / ohnisko 56 mm ekvivalent 35 mm
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton SE Asph. pro Sony E
- Full Frame Sony E-mount s elektrickými kontakty
- Vylepšený vysoký výkon využívající asférické povrchy čoček
- Optický design optimalizovaný pro digitální zobrazovací senzory
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton Asph. pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 40 mm
- Maximální clona f1,2
- Minimální clona f22
7ARTISANS 4 mm f/2,8 Fisheye Circular pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E / formát APS-C
- Ohnisko 6 mm = ekv. 35 mm
- Rozsah clon: f/2.8 až f/16
VOIGTLÄNDER 21 mm f/1,4 Nokton Asph. pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 21 mm (zorný úhel 90,8 °)
- Světelnost: f/1,4 (minimální clona f/16)
- Konstrukce objektivu: 13 členů v 11 skupinách
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton Asph. pro Sony E
- světelnos f/1,2
- maximální clona F22
- 12 lamelová kruhová clona
VOIGTLÄNDER 110 mm f/2,5 Macro Apo-Lanthar pro Sony E
- úhel záběru 22,6 stupňů (na FF snímači)
- 10 lamelová clona
- složení objektivu 14 čoček, uspořádaných ve 12 skupinách
VOIGTLÄNDER 10 mm f/5,6 Hyper-Wide Heliar Asph. pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 10 mm (zorný úhel 130°)
- Světelnost f/5,6 (min. clona f/22)
- Optická konstrukce 13 členů / 10 skupin
VOIGTLÄNDER 65 mm f/2 Macro Apo-Lanthar Asph. pro Sony E
- Plnoformátový makro-objektiv pro fotoaparáty SONY E
- 65 mm ohnisková vzdálenost se zorným úhlem 38 °
- světelnost f//2,0 (f/2-f/22)
VOIGTLÄNDER 15 mm f/4,5 Super-Wide Heliar III Asph. pro Sony E
- ohnisková vzdálenost 15 mm (zorný úhel 110°)
- světelnost f/4,5 (min. clona f/22)
- optická konstrukce 8/6
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton SE Asph. pro Sony E
- Celý rámeček Sony E-mount s elektrickými kontakty
- Vylepšený vysoký výkon využívající asférické povrchy čoček
- Optický design optimalizovaný pro digitální zobrazovací senzory
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.