Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
VOIGTLÄNDER 23 mm f/1,2 Nokton pro Fujifilm X
- Nokton 23 mm f/1,2 pro Fujifilm X
- APS-C senzor, ekv. Ohniska 35 mm
- Komunikace s tělem prostřednictvím elektronických kontaktů
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton Asph. pro Canon RF
- Vysoký světelný výkon s vynikající obrazovou kvalitou
- Speciálně navrženo pro Canon RF-Mount
- Manuální ostření pro spolehlivé zaostření na detaily
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton pro Fujifilm X
- světelnos f/1,2
- maximální clona F16
- 12 lamelová kruhová clona
VOIGTLÄNDER 55 mm f/1,2 Nokton SLII-S pro Nikon F
- Bajonet Nikon F / full frame
- Ohnisko 55 mm / cca 45° úhel
- Rozsah clony f/1,2 až f/16
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton Asph. M-bajonet
- světelný f/1,2, 50 mm objektiv na full frame snímače a fotoaparáty s bajonetem Leica M
- maximální clona F22
- 12 lamelová clona
VOIGTLÄNDER 35 mm f/1,2 Nokton SE Asph. pro Sony E
- E-Mount objektiv / full-frame
- Rozsah clony: 1,2–22
- Dva asférické prvky
VOIGTLÄNDER 35 mm f/1,2 Nokton pro Fujifilm X
- Objektiv pro Fujifilm fotoaparáty s bajonetem X /formát APS-C
- Ohnisková vzdálenost 35mm / 52,5 mm po přepočtu na 35 mm kinofilm
- Rozsah clony: f/1,2 až f/16
VOIGTLÄNDER D35 mm f/1,2 Nokton pro Nikon Z (APS-C)
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / formát APS-C
- Ohnisková vzdálenost 52,5 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f/1,2 až f/16
- −11 %
7ARTISANS 35 mm f/1,2 II pro Sony E (APS-C)
- Skvěle se hodí pro street, cestovní a portrétní fotografii
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Světelnost f/1,4 se hodí pro
7ARTISANS 35 mm f/1,2 II pro Nikon Z (APS-C)
- Ohnisko 56 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 1,2 až f / 16
- Vícevrstvý povlak
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton SE Asph. pro Sony E
- Full Frame Sony E-mount s elektrickými kontakty
- Vylepšený vysoký výkon využívající asférické povrchy čoček
- Optický design optimalizovaný pro digitální zobrazovací senzory
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton Asph. pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 40 mm
- Maximální clona f1,2
- Minimální clona f22
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton Asph. pro Sony E
- světelnos f/1,2
- maximální clona F22
- 12 lamelová kruhová clona
VOIGTLÄNDER 35 mm f/1,2 Nokton III Asph. M-bajonet
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm (zorný úhel 63 °)
- Světelnost: f/1,2 (minimální clona f/22)
- Konstrukce objektivu: 10 členů v 7 skupinách
VOIGTLÄNDER 40 mm f/1,2 Nokton Asph. M-bajonet
- Ohnisková vzdálenost 40 mm
- Maximální clona f1,2
- Minimální clona f22
VOIGTLÄNDER 50 mm f/1,2 Nokton SE Asph. pro Sony E
- Celý rámeček Sony E-mount s elektrickými kontakty
- Vylepšený vysoký výkon využívající asférické povrchy čoček
- Optický design optimalizovaný pro digitální zobrazovací senzory
7ARTISANS 35 mm f/1,2 II pro MFT
- Ohnisko 70 mm (ekvivalent kinofilmu)
- Rozsah clony: f / 1,2 až f / 16
- Vícevrstvý povlak
7ARTISANS 35 mm f/1,2 II pro Fujifilm X
- Objektiv s bajonetem Fujifilm X
- Ohnisko 56 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 1,2 až f / 16
7ARTISANS 35 mm f/1,2 II pro Canon EF-M
- Skvěle se hodí pro street, cestovní a portrétní fotografii
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Světelnost f/1,4 se hodí pro
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.