Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Bajonet
Bajonet je mechanizmus, kterým je objektiv připevněn k tělu. Jednotlivé typy bajonetů nejsou kompatibilní, takže tělo i objektiv musejí být vybaveny stejným typem bajonetu.
Objektiv pro formát
Objektiv pro formát
Objektivy pro velké snímače (fullframe, střední formát) jdou použít i na menších snímačích, pokud jsou vybaveny správným bajonetem. Naopak to není možné, protože objektivy určené pro malé snímače nejsou schopny vykreslit celou plochu větších snímačů.
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu
Typ objektivu určuje základní zařazení objektivu a jeho vhodnost použití pro určitý žánr, nebo způsob fotografování.
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Udává potřebný průměr filtru, který je na objektiv možno našroubovat.
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Optická stabilizace
Optický stabilizátor objektivu umožňuje snížit pohybovou neostrost záběru způsobenou chvěním rukou fotografa při použití delších expozičních časů. Nedokáže ale nahradit stativ.
Zaostřování
Zaostřování
Objektivy vybavené automatickým zaostřováním (autofocus, AF) dokážou automaticky zaostřit jak na statický, tak na ohybující se objekt (při správném nastavené fotoaparátu), a nebo můžete zaostřovat ručně pomocí otáčení zaostřovacího prstence. Objektivy vybavené pouze manuálním zaostřováním (MF) jsou určeny spíše pro statické záběry, zaostřit můžete pouze ručně otáčením zaostřovacího prstence.
Hmotnost objektivu (g)
SONY FE 50 mm f/1,4 G Master
- Sony FE 50 mm f/1,4 G Master
- Bajonet E, určeno pro full frame
- Ohnisko 50 mm / 75 mm na APS-C
SONY FE 24 mm f/1,4 G Master
- Ohnisko 24 mm je ideální pro reportážní focení, dokument a na noční focení oblohy
- Výborná světelnost f/1,4
- 13 optických členů v 10 skupinách (3x ED, 2x XA)
SONY FE 90 mm f/2,8 G OSS Macro
- ohnisková vzdálenost: 90 mm
- světelnost objektivu: f/2,8
- konstrukce objektivu: 15 členů / 11 skupin
- −2 %
SAMYANG 45 mm f/1,8 AF pro Sony E
- plnoformátový širokoúhlý objektiv pro Sony CSC fotoaparáty
- velmi rychlé AF
- světelnost f/1,8 pro focení detailů s rozmazaným pozadím
SONY FE 20 mm f/1,8 G
- Bajonet Sony E / full frame format
- Rozsah clon: f/1,8 až f/22
- Duální systémem XD lineárního motoru
SAMYANG 35 mm f/1,4 AF II pro Sony E
- Samyang 35mm f/1.4 AF II
- Bajonet E-Mount/full frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
SAMYANG 75 mm f/1,8 AF pro Sony E
- E-Mount objektiv
- Full-frame format
- Portrétní objektiv
SAMYANG 85 mm f/1,4 AF FE II pro Sony E
- Pro Sony E / Full-Frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
- Minimální ostřící vzdálenost 85 cm
SAMYANG 14 mm f/2,8 AF pro Sony E
- 3x Asférický člen (ASP)
- Vysoký index lomu (HR) a extra nízký rozptyl světla (ED)
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
SAMYANG 35 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Všestranné použití s univerzálním ohniskem
- Lehká a kompaktní konstrukce
- Vynikající kvalita obrazu
SONY FE 85 mm f/1,4 G Master
- teleobjektiv, který nabízí světelnost f/1,4 a ohnisko 85 mm
- určený pro Full Frame fotoaparáty s bajonetem Sony E
- konstantní clona f/1,4
SAMYANG 12 mm f/2 AF pro Fujifilm X
- Samyang objektiv pro Fujifilm X-Mount
- Formát senzoru APS-C
- Rozsah clony: f/2,0 až f/22
SAMYANG 135 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Samyang 135 mm základní pevný teleobjektiv
- Bajonet Sony E / full-frame
- Rozsah clony: f/1,8 až 22
SAMYANG 35 mm T1,9 V-AF pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Úhel záběru 63,6° / 43,8° Super35
- Clona T1,9 / bajonet Sony E (full frame)
SAMYANG 75 mm f/1,8 AF pro Fujifilm X
- Samyang AF 75 mm F/1.8
- Ohnisko 112,5 mm pro APS-C
- Bajonet pro Fujifilm X
SAMYANG 18 mm f/2,8 AF pro Sony E
- Kompaktní objektiv pro full frame a APS-C Sony bezzrcadlovky
- Váha pouhých 145 gramů
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 25 cm
SAMYANG 24 mm T1,9 V-AF pro Sony E
- Objektiv s bajonetem Sony E / full frame
- Ohnisko 24 mm / úhel záběru 83,7° (full frame)
- Minimální zaostřovací vzdálenost 19 cm
SAMYANG 75 mm T1,9 V-AF pro Sony E
- Samyang 75 mm T1.9 s automatickým ostřením
- Podporuje rozlišení videa až do 8K
- Kompaktní a lehký i pro gimbaly/drony
SAMYANG 24 mm f/1,8 AF pro Sony E
- Ohnisko na FF 24 mm / na APS-C 36 mm
- Vhodný pro astrofotografii
- Objektiv s bajonetem E / formát Full-Frame
SAMYANG 50 mm f/1,4 AF II pro Sony E
- Objektiv 50 mm f/1,4 s E-bajonetem/Full-frame
- Přizpůsobitelný ovládací/zaostřovací kroužek
- Autofokus s manuálním ovládáním
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.