Fotogalerie (18)

Jak se dnes tiskne - 1. díl

Jak se dnes tiskne - 1. díl Zobrazit fotografie v galerii (18)

Než jsem začala pracovat na tomto seriálu, myslela jsem si, že toho o FotoSlužbách vím přesně tolik, kolik potřebuji. Jak jsem se zmýlila, jsem pochopila velmi brzy. Říká reportážní fotografka Romana, se kterou jsme připravili tematické rozhovory k tisku a zpracování fotografií.

Jako první jsem se zastavila u vyvolávání fotek!

Určitě pro mě nejdůležitější informací toho dne bylo zjištění, že když si objednávám tisk fotek a napíši bez úprav, tak to znamená i bez doostření. Jenže všechny fotky, které jdou do tisku či na vyvolání, doostřit prostě potřebují. Marné není ani povolení úpravy kontrastu. Vaše fotografie mohou být opravdu povedené, ale podle formátu, do jakého jsou vyvolávány, je potřeba je doladit tak, aby nebyly přespříliš černé či naopak málo kontrastní. Na kvalitě vašich fotek to nijak neubere. Podle toho, co jsem viděla a o čem jsem se na vlastní oči přesvědčila, tomu bude přesně naopak. Dalším skvělým zjištěním pro mě byl fakt, že když si fotografie nenechám vyvolávat bez ořezu, nemusím bílý proužek doma stříhat nůžkami, protože stačí napsat „Prosím o ořez bílých proužků.“. Pak to za mě provede stroj a mé fotografie budou vypadat opravdu perfektně. Možná si teď pomyslíte, že jsem trochu mimo mísu, ale divili byste se, kolik lidí tohle zjištění potěší…

Zeptala jsem se tedy Lucie - vedoucí minilabu a kontrolórky kvality na to, jak tomu bylo v minulosti s laby, jak je tomu dnes a v čem může zákazníkům pomoci nová foto sběrna FOTOBOX.

  • Nedávno jste lidem „dali“ novou aplikaci na vyvolání fotek Fotobox, jak dlouho se vlastně pracovalo na vývoji této aplikace a jaký proces je za tím ukrytý?

Na vytvoření Fotoboxu se pracovalo přes rok. Kromě jednoduché aplikace v moderním designu, postavené na moderních technologiích, je za Fotoboxem  kompletně nový a mnohem více automatizovaný proces administrace zakázky, díky kterému doufáme, že budeme umět dodat zákazníkům fotky rychleji a pohodlněji. Například už v momentě objednávky zákazník prakticky přesně na hodinu vidí, kdy bude jeho zakázka vyrobena. Samozřejmě jsme ale zachovali to, co nás odlišuje od konkurence – tedy úpravy fotografií našimi laboranty, které nabízíme zákazníkům zdarma v rámci ceny za vyvolání.

To, co nyní vidíte na webu je zatím pouze malá část toho, co by měl Fotobox postupně umět.

  • Fotobox je dostupný i jako mobilní aplikace, myslíte si, že budou lidé do budoucna vyvolávat z mobilu více nežli z PC?

Fotobox není dostupný jako mobilní aplikace, na Google play ani Appstore si ho zatím nestáhnete. Jedná se o tzv. responzivní web, to znamená, že se zobrazená stránka přizpůsobí zařízení, na kterém je zobrazen. Naším cílem není přizpůsobit se jenom mobilům, chceme dát lidem plnohodnotnou aplikaci bez ohledu na to, jaké zařízení používají. Mobil, tablet, PC, chceme, aby objednání fotek bylo jednoduché prostě odkudkoli. Za důležité považujeme spíš zdroje, odkud si zákazníci budou fotografie vyvolávat a tisknout. Fotobox umí načíst vaše fotky z „rajčete“, chystáme se v nejbližších týdnech spustit vyvolání fotek i z Facebooku, Instagramu a Google+. Prostě z míst, kde lidé dnes fotky mají umístěné, už dávno to není jenom jejich počítač a mobil.

  • Fotobox by měl jít lidem uživatelsky naproti, v čem je systém Fotoboxu pro uživatele přínosný?

Zobrazení na různých zařízeních a nahrávání fotek z různých zdrojů už jsme probrali v minulých otázkách. Rychlejší a spolehlivější nahrávání dat nám umožnilo zvednout velikost zakázek. Fotobox je schopen zpracovat až 2gb velký soubor a 10gb velkou zakázku. Fotografii nahranou do Fotoboxu můžete v rámci jedné objednávky kopírovat a vyrobit z ní různé formáty, povrchy, během pár týdnů začneme ve Fotoboxu vyrábět i fotoobrazy. Mnohem komfortnější je výběr doprav a plateb. Máte-li uživatelský účet, již vytvořenou objednávku si v něm za pár týdnů najdete a třeba vyrobíte znovu.

  • Už máte nějaké zpětné reakce lidí na Fotobox? Pokud ano, jak na tuto foto sběrnu reagovali? Osobně jsem s aplikací velice spokojená, admin je podstatně jednodušší, responsivnější a celkový vzhled aplikace je srozumitelný.

Jako u většiny nových věcí i tady jsme museli aplikaci doupravit v součinnosti s reakcí našich uživatelů tak, aby byla právě pro naše uživatele co nejjednodušší a maximálně intuitivní. Myslím, že v podobě, v jaké je nyní, se nám to povedlo. Samozřejmě vždy se najde zákazník, pro kterého bude nahrání fotografií problematičtější, jelikož byl navyklý na starou aplikaci a nyní si musí zvykat na novou, ale to přináší každá změna. Většina zákazníků aplikaci přijala kladně a problém s užíváním nemají.

Snažíme se navíc aplikaci postupně vylepšovat. Budeme přidávat nové produkty (fotoobrazy a velkoformátové tisky), budeme se snažit doplnit do Fotoboxu něco jako fotobanku a umožnit zákazníkům, aby se pochlubili svými fotografiemi ostatním pomocí veřejných profilů a galerií. 

  • Lidé tisknou méně než před 10-15 lety, to je jasné, když tisknou, co tisknou nejvíce – rodinné fotky, fotografie na výstavy, fotografie pro klienty?

Nejvíce se jedná o rodinné fotografie, svatby, malé děti, dovolené, Vánoce, záleží vždy na konkrétním období, ale fotografie s malými dětmi jsou celoroční hit.

  • Jak rychle mohou mít lidé vyvolány své fotografie?

U nás si zákazník fotografie z digitálních dat může odnést na počkání, to je nejrychlejší služba, jakou nabízíme, pak následují standardní expresy s termínem do 1 hodiny a 6 hodin. Běžný termín při osobním zadání je 24 hodin a přes aplikaci Fotobox je zakázka vyhotovena do 48 hodin, expres do 3 hodin.

  • Jaké formáty fotografií a v jakém provedení (lesk, mat, metalíza) lidé své fotografie vyvolávají?

Nejběžnější je formát 10 x 15, pak následuje formát 13 x 18 nebo 13 x 19,5 a poté větší formáty 20 x 30 – 30 x 45 cm. Co se povrchu týká, převažuje určitě lesk. Možná i proto, že fotografie v lesklém provedení jsou brilantnější.

  • Na jaký fotopapír fotografie tisknete a proč?

Pro zpracování fotografií používáme materiál Kodak Endura Premiér, vyhovuje nám jeho barevné podání a gramáž. Na papír máme vytvořený i ICC profil, takže zákazníci si je mohou stáhnout a fotografie si sami upravit dle svých představ tak, aby jejich výsledná fotografie byla pro ně co nejvěrnější.

  • Jaký je rozdíl v kvalitě tištěných a vyvolávaných fotografií?

Technologie, které používáme, jsou v obou případech na velmi vysoké úrovni a výsledek je srovnatelný.

  • Vzpomenete si na první foto sběrnu a na to, jak fungovala?

Pamatuji si, když u nás minilaby vznikaly a každý měl své sběrny v obchodních domech, trafikách, či menších obchůdcích. Zakázky se pak svážely do jedné laboratoře, kde se zpracovávaly. Jdeme trochu jinou cestou, sběrny nemáme. Jsme největší fotografické centrum v republice, které nabízí veškeré fotografické služby pod jednou střechou. V případě, že nežije klient v Praze, je možné zakázku zaslat dopravou na jeho adresu.

Autorka rozhovoru a fotografka: R. M. Jokelová - www.rmjokelova.cz

Chcete být také u toho? Zaregistrujte se na náš workshop, kde si s námi vyvoláte nejpovedenější fotografii.

Registrace na workshop zdarma

 

 

 

Galerie

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!

Podobné články

Do našeho týmu hledáme nové kolegy
Do našeho týmu hledáme nové kolegy

14. 12. - Do našeho týmu hledáme odborného prodejce fototechniky, asistenta/ku fotoservisu a zákaznického servisu. Rádi...

Exkluzivní kurz Makrofotografie s Petrem Juračkou k objektivu zdarma
Exkluzivní kurz Makrofotografie s Petrem Juračkou k...

7. 12. - Pozor, skvělý vánoční dárek! Tohle se nestává moc často, že při nákupu makroobjektivu Nikon v hodnotě 7 990 Kč...

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • poukázka na fotoslužby

Kompletní informace »

Čekejte prosím...

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace